akvariemagsinet i oslo.....WOW (side 2)

Jeg var i butikken for første gang i dag. Jeg hadde kanskje litt for høye forventninger for jeg ble litt skuffet. Av flere årsaker. De har et stort utvalg og en del interessante og ikke så vanlige fisk også en del store. Det er meget positivt! Men prisen på fisken er til å bli svimmel av. Dobbelt pris på det som er vanlig her rundt Hamar. 35 kroner for en Neontetra og nesten 200 kroner for en Corydoras Sterbai (89 på Hamar, samme størrelse). Jeg betaler gjerne ekstra for kvalitet og service men dobbelt så mye blir drøyt. En annen ting jeg reagerte på var at fisken ble tatt ut av håven for hånd! Det har jeg aldri sett før, tvert imot så har jeg hørt at mann lett kan skade fisken på denne måten.
Det som absolut var positivt var at jeg fikk fisken jeg hadde lyst på til en meget hyggelig pris. Og for all del, betjenningen var hyggelig!
Så min opplevelse var litt blandet i denne butikken.
Ikke noe problem, tvert imot.
Ikke noe problem å håndtere fiskene med hånden, heller tvert imot av og til. Av og til så henger hoven seg fast i pigger på finner osv på fisken og da er det bedre og mindre skadelig å ta fisken med hånd, men husk, og det har de sikkert gjort i dette tilfellet, at hendene skal være bløte av akvarie vann. Og hvis man kjønnsbestemmer fisk ved å holde dem over vann, så skal de ikke være over vann i mer enn ett minutt!. (litt avsporing, men dette er ett av tilfellet der fisk kan og ofte håndteres med hendene). Og jeg skal ikke bastant påstå at all fisk kan håndteres med hendene, selvfølgelig giftige arter skal jo ikke det gjøres med
Jeg tar alltid sugemaller ut av posen med hånda. Det skader ikke fisken, og det stresser dem mindre enn om jeg skulle ha dem i en hov, der de lett kan sette seg fast. Det går mye raskere også, og det gir også mindre stress for fisken. Men jeg må innrømme at jeg svettet litt da jeg tok min digre L-182 ut av posen for hånd, men det var fordi jeg var redd for at den skulle sette de digre piggene/krokene den har i enden av gjelleåpningen, inn i hånda mi - så det var en ytterst egoistisk frykt.
Man må rett og slett se an fisken litt. Akvariemagasinet er faktisk ett av de få stedene jeg har handlet kulefisk, hvor de har visst at man aldri skal løfte en kulefisk ut av vannet. Ellers handler jeg meget sjelden der, pga. prisene, og pga. at det er såpass vanskelig å få hjelp der.
Holder med dere som mener det er sinnsykepriser, og en RÆVA betjening der.
De er ufine og arrogante hele gjengen....
Fredly
Holder med dere som mener det er sinnsykepriser, og en RÆVA betjening der. De er ufine og arrogante hele gjengen....


Jeg har sluttet å handle hos Akvariemagasinet nettopp av grunnene som nevnes her. Godt vareutvalg og fine akvarier veier etter min mening ikke opp mot lite serviceinnstilt / arrogant betjening og stive priser. Synes også det spiller liten rolle hvor mye kunnskap betjeningen sitter inne med hvis den formidles på en måte som får kunden til å angre på i det hele tatt å ha stilt et spørsmål. En slik "ovenfra og ned" - holdning har jeg faktisk aldri opplevd i noen annen butikk.

Aller siste gang jeg var innom var forresten på en søndag og det var få kunder i butikken. Forstår at det kan være ventetid og at betjeningen kan bli stresset når det er mange kunder å betjene, men det var ikke tilfelle da.

Ved aller første besøk hos Akvariemagasinet opplevde jeg et hederlig unntak mht serviceinnstilling. Jobbet da en hyggelig og kunnskapsrik trønder der som jeg absolutt ikke har noe å utsette på. Dessverre så jeg ikke noe til han siden.

Da har jeg lært noe om håndtering av fisk.
Nat
[QUOTE=Fredly]Holder med dere som mener det er sinnsykepriser, og en RÆVA betjening der. De er ufine og arrogante hele gjengen....


Jeg har sluttet å handle hos Akvariemagasinet nettopp av grunnene som nevnes her. Godt vareutvalg og fine akvarier veier etter min mening ikke opp mot lite serviceinnstilt / arrogant betjening og stive priser. Synes også det spiller liten rolle hvor mye kunnskap betjeningen sitter inne med hvis den formidles på en måte som får kunden til å angre på i det hele tatt å ha stilt et spørsmål. En slik "ovenfra og ned" - holdning har jeg faktisk aldri opplevd i noen annen butikk.

Aller siste gang jeg var innom var forresten på en søndag og det var få kunder i butikken. Forstår at det kan være ventetid og at betjeningen kan bli stresset når det er mange kunder å betjene, men det var ikke tilfelle da.

Ved aller første besøk hos Akvariemagasinet opplevde jeg et hederlig unntak mht serviceinnstilling. Jobbet da en hyggelig og kunnskapsrik trønder der som jeg absolutt ikke har noe å utsette på. Dessverre så jeg ikke noe til han siden.



Har ikke opplevd noen spessiel aroganse der egentlig, og kan derfor ikke utale meg. Personene som jobber der er etter min mening hyggelige og i møtekommende. "Så lenge du gidder og høre etter da" .

Vis du føler at du må vente på hjelp, så kan man altid masse litt også da. Eller altids spøre noen andre :P
Har utrolig posetiv erfaring der egentlig, og prisene er utrolig mye bedre en mine lokale dyrebutikker. Og her kan jeg faktisk kjøpe fisk med tryghet om at de ikke er syke.

Fredly
Holder med dere som mener det er sinnsykepriser, og en RÆVA betjening der. De er ufine og arrogante hele gjengen....


Enig!
Ser ingen god grunn til å støtte en forretning som har slik kundebehandling. Det finnes da bedre butikker i dette landet. JH f.eks..

Dette er en butikk med helt elendig kundeservice!. For det første så blir spørsmålene besvart med en hentydning "om at duuu må være dum du!", og for det andre så jobber det her selgere av rang!. Her skal det selges for alle penga, og dersom du er så uheldig og har liten peiling så kan du risikere å dra derfra med både det ene og det andre du egentlig ikke trenger...dette har jeg dessverre erfart...De kan fisk, men er mer interessert i å selge enn å gi riktig informasjon.
nig at prisnivået mulig er litt høyt, men vi velger selv om vi vil kjøpe.Men betjeningen er knakkende god-har bare vært der 2-3 ganger jeg, men har opplevd betjeningen som service innstilt og "skravlete", når jeg også kjøpte en L malle så tok han den i hånden og skjekket magen på den-noe jeg synes var meget bra. Eneste butikken hvor jeg har opplevd at betjeningen har gjordt det.
lenge leve akvariemagasinet.
Vel...

Hehe.

Var faktisk innom i går og de hadde L-128 til 698,-, denne var nok 10-12 cm.
På Tam alna har de samme fisken til samme pris, denne er bare halvparten så stor.

Dette synes jeg var dårlig av TAM, dette var en høy pris...
Fredly
Holder med dere som mener det er sinnsykepriser, og en RÆVA betjening der. De er ufine og arrogante hele gjengen....

Må si meg enig i at dette er en butikk som har veldig dårlig betjening, var innom der og bare spurte litt om et par akvarier og ble behandlet på en svært nedlatende måte, de fikk meg til å føle meg dum. Var kjapp med å dra derfra og kommer nok ikke tilbake.
Da er betjeningen og servicen MYE bedre på JH.
Hvor er dette Akvariemagasinet? Titte meg rundt om etter det da jeg var i Oslo sist helg, uten hell. Skal til Oslo igjen neste helg, så kanskje jeg får tatt meg en tur innom da
Ligger på Bjølsen, like ved Økern/sinsenkrysset.
Se Akvariemagasinet.no.
Plussmedlem
Lundemannen
Hvor er dette Akvariemagasinet? Titte meg rundt om etter det da jeg var i Oslo sist helg, uten hell. Skal til Oslo igjen neste helg, så kanskje jeg får tatt meg en tur innom da :)


Ligger, som Fredly sier, mellom Økern og Sinsenkrysset. Det vil si et godt stykke utenfor sentrum.
Du er kanskje ikke kjent i Oslo, ser du er fra Tromsø, så det er litt kronglete å komme seg dit uten bil. Ta en drosje

Eventuelt T-bane fra Sentrum til Sinsen.
Trafikanten
Sporveien

og en spasértur videre til butikken.
Hmm, altså. Fiskene jeg har kjøpt der har vært "sunne og friske" - utfra det jeg kan vurdere iallefall... Plantene er store og sterke også.

Men jeg forklarte en herremann der om mitt nye behov for nytt akvarium, og fikk prakket på meg et akvarium av ukjent merke, kullfilter lå INNI filteret noen jeg ikke ble opplyst om, man kunne ikke koble til timer til lys.

Mulig jeg er så "kort" at dette er noe jeg burde sjekket selv. Men siden jeg ikke kan sååå mye, men er samtidig interessert i å lære og spurte endel, så burde han vel skjønne at jeg ikke kan alt, men vil gjerne få opplyst litt.

Og at fattern sto ved siden av og syntes akvariumet var sååå pent hjalp vel på selger instinktet!

Men må si, ikke noe ekstra service, ikke noe forklaring, ikke noen synspunkter på det jeg spurte om. Prøvde liksom å dra igang en samtale, men følte meg i grunn ganske teit ja...

Dette burde han ha påpekt:
- at lys og filter er koblet sammen (nå fikset av handy kjæreste + ekstra penger)
- at grunnflate arealet er viktig, ikke bare antall liter.
- at det ligger kullfilter i, som ikke bør være der hele tiden.
Jeg har generelt ikke noe problem med å betale mer for en god vare, eller for god service. Om fiskene her er "bedre" enn andre steder har jeg ikke kunnskap til å uttale meg om, men de kjøper vel ikke fisk fra noe super-hemmelig sted som ingen andre butikker handler fra? Altså bør vel fiskene være like gode andre steder?

Sist gang jeg var innom akvariemagasinet, hadde jeg planer om å kjøpe et lite yngelkar. Så et fint 30-liters fra Tetra som så pent ut. Stiv pris, men greit nok. Viktig at akvariene ser pene ut. Jeg spør betjeningen litt om karet da jeg ikke kjente til det fra før. Jeg spør om karet er komplett, alt inkludert? Og ja da, det var det. Idet jeg løfter ned esken med karet og kikker litt på esken ser jeg ikke at det er nevnt noe om varmekolbe. Jeg spør én gang til om alt følger med her og joda det gjør det. Varmekolbe også? spør jeg. Nei, DET følger ikke med. Jaha, hvor mye koster dét da, spør jeg og når jeg får prisen (som var helt drøyt stiv), spør jeg om det er mulig å få til "en god pris" på karet og varmekolben - iom at jeg jo måtte ha et komplett kar. Det var helt uaktuelt viste det seg, og da blei jeg litt irritert. Om jeg hadde kommet hjem med et (dyrt) akvarium for å finne ut når jeg pakker det opp hjemme at det mangler varmekolbe og at jeg må ut og bruke enda mer penger. Da hadde fruen blitt imponert...

Jeg tok pengene mine et annet sted. To helger senere dro vi til Moss og jeg la igjen pengene mine hos Dahls i stedet...
Når du har en fjått som styrer butikken som overhode ikke har greie på hva som er "normal" kundebehandling så hjelper det fryktelig lite at han har peiling på hva han driver med. Han er arrogant og jeg har selv stått å hørt han spørre en kunde om han skal ha hjep. Når kunden så svarte at han bare skulle kikke litt så fikk han beskjed om da kunne han bare dra. Man behandler ikke folk slik.

At akvariene hans aldri har døde fisk og er så mye renere enn andre er etter min mening bare tull. Har selv sett mange karr med døde fisk i. Er ingen "superbutikk" sammenlignet med andre. Men de skal ha for at det er en stor og flott butikk med ett bredt utvalg.

Tar du med at du må betale 3 ganger så mye for helt vanlig fisk som Kardinaltetra og paletter så sier det ihvertfall meg at dette er en butikk jeg overhode ikke gidder å kaste bort tid på. Hvorfor betale 3 ganger så mye for en fisk når du får den samme fisken med like god kvalitet på mange andre steder? Lillestrøm akvarium for eksempel har masse flott fisk med en veldig dyktig person i Espen som kan vel så mye om fisk som de som står på Akvariemagasinet. Og ja. Prisene ligger 3 ganger under prisene til Akvariemagasinet. Kun 2 uker siden nå som han hadde inne L-128 som var mellom 15-20 cm store til lavere pris enn de som var 10 cm på AM.
Akvariemagasinet har sinnsykt mye fisk, og han som driver sjappa har helt tydelig mye kunnskap og er utrolig engasjert i hva som skal til for å få til et godt akvarium. Men jeg orker ikke handle i en butikk hvor jeg går rundt i 20 minutter uten at det dukker opp en eneste ansatt, når de dukker opp så oppfører de seg direkte ufint, og sier at jeg er en idiot som gikk i en annen butikk for å se etter en vare før jeg kom til ham, "han er jo den største og beste", og i tillegg står han og sier rett ut at de som jobber i andre butikker burde holde kjeft å finne seg noe annet å gjøre, for de kan ikke noe om akvaristikk i det hele tatt. Da jeg spurte om hvordan jeg skulle innrede akvarie til maller fikk jeg beskjed om at det ikke gikk an å spørre slik. Bra svar..Jeg gikk ut derfra med bakoversveis og hodepine etter å ha hørt på en arrogant mann med utestemme i en halv time.
Jeg dro siden til Jan Holt på Bislett, og her følte jeg at jeg fikk veldig god service, og det virket en del billigere.
Jeg har luftet mine inntrykk om Akvariemagasinet i innlegg nr. 5 i min personlige tråd "starten" og har ikke forandret mening.
Men jeg kjøper alle plantene mine der, blåser i kundebehandling og pris, for det er det beste utvalget jeg har sett, og aldri noen visne halvdøe planter. Virkelig en tiltalende planteavdeling.

Jon
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap