Www.webzoo.net (side 4)

Nok en gang har jeg kjøpt varer derfra. Bestilte sist onsdag, varene ankom fredagen etter. Bare positivt fra min siden nok en gang
Og eg sitter fortsatt å venter på varene eg bestillte 25.mai, og som ifølge websidene deira skulle være på lager når eg bestillte.
Etter purring fekk eg svar om at pakken skulle sendast 6.juni (det dei hadde inne på lager...) men har som sagt ikkje fått noko enda.

Kan legge til at det eg handla på e-bay vart sendt frå Taiwan 9.juni og ankom i dag...
Eg er IKKJE imponert over webzoo så langt, hrmf.

I dag har eg bestillt frå Aquamanias, spennande å sjå om den pakken når fram før webzoo sin også.
Og jeg fikk svar ang. feil bakgrunn: Beklager pakketabbe, ny bakgrunn sendt. Feilsendt bakgrunn kan du beholde.

Sånt liker vi, det kalles kundeservice tror jeg =)
Plussmedlem
Trond13
Og jeg fikk svar ang. feil bakgrunn: Beklager pakketabbe, ny bakgrunn sendt. Feilsendt bakgrunn kan du beholde.


Da kan de få lov å gjøre litt feil ja... :-p
milo
[QUOTE=Trond13]Og jeg fikk svar ang. feil bakgrunn: Beklager pakketabbe, ny bakgrunn sendt. Feilsendt bakgrunn kan du beholde.


Da kan de få lov å gjøre litt feil ja... :-p

Eneste problemet er at nå trenger jeg ett 100x50 kar som passer til bakgrunnen :P
Jeg har bestilt 5-6 ganger fra Webzoo det siste halvåret. Bare positive erfaringer Tatt toppen 4 dager fra jeg har bestilt til pakken har vært på postkontoret mitt. Jeg har bestilt hovedsaklig enormt med "småtteri" som dråpetester, mat, varmekolber, heverter, bakgrunner osv osv. Ingen store og dyre ting, men alt i alt så har hver enkelt ordre jeg har lagt inn kostet mye og pakkene store.
Jeg bestilte varer den 7. juni, 8. juni fikk jeg mail om at ordren var sendt, så dette var det ikke noe å si på.

19 juni ventet jeg fortsatt på pakken, og schenker hadde bare skrevet den 14 eller 15. at den var under transport.
Jeg spurte om webzoo visste hva jeg kunne gjøre, men 20. juni fikk jeg hente melding fra schenker (kunne hentes eter 1700). samme dag fikk jeg også bare en print screen av henteseddelen på epost fra webzoo, ikke noe tekst.

Følte at det var litt sånn "jaja slutt og mas" ellernoe, enda jeg spurte så hyggelig som mulig om de visste hva jeg skulle gjøre hvis Schenker ikke lot høre ifra seg. (to uker for å sende noe innenlands???)

Litt kjedelig å måtte vente så lenge, skal jo ikke klandre webzoo for akkurat det, men når de først skal svare kunne de jo gjør det skikkelig. Eller bare jeg som syns kundeservice er viktig?
Grapejuice
Litt kjedelig å måtte vente så lenge, skal jo ikke klandre webzoo for akkurat det, men når de først skal svare kunne de jo gjør det skikkelig. Eller bare jeg som syns kundeservice er viktig?


Nei, og det er derfor jeg ikek er så glad i webzoo. Fikk en pakke hvor det manglet noe varer, og maken til gretten respons er det lenge siden jeg har fått av noen som helst butikk. Jeg har også klaget på holdbarheten på for jeg har fått derfra (gikk ut 3 måneder før jeg fikk det i posten), og responsen fra webzoo var på ingen måte imøtekommende og trivelig:-/
Så nå handler jeg fra aquamanias om jeg kan, på tross av at han ikke har fult så bra utvalg og tidvis er noe treg. Han er ihvertfall trivelig og sier fra hva som skjer, om varer er forsinket osv.
Hvorfor diskuteres webzoo stadig vekk mens de andre slipper unna?
At posten ikke leverer er da ikke webzoo sin skyld?
Når aquamanias først nevnes vil jeg bare si at DER kommer ikke jeg til å handle igjen, de har i alle fall dårlig kundeservice. Og så kan vi jo ta med alle de andre.

Greit å få en peiling på erfaringer men å handle rundt om men syns det klages litt for mye på ting som kanskje egentlig ikke er butikkens feil
og hva med de andre?

Jeg gidder ikke lage en egen tråd for å henge ut aquamanias men om jeg finner en så hadde nok jeg også fortalt om mine erferinger der og at jeg ikke kommer til å handle der igjen.

Nettbutikkene jeg har brukt.
Webzoo - flott levert men uten postens innblanding. Ikke alltid svart med en gang men forklart hvorfor og da er det faktisk greit. Fått tilbud om tilsvarende produkt om han ikke har bestilte varen.
Akvariekjelleren - leverte det de skulle. feil tekst på pakkseddelen og en vare defekt. det kom ny etter hvert. 1. brotet bort i posten? men det anser jeg ikke som deres feil og de sendte ny når de fikk vite det.
aquamanias - rot og tull, har ikke varen må bestille, nei så var de visst på lager men så har vi ikke pakket og så.............. Hele bestillingen ble kanselert. Hater at folk ikke er ærlige å sier ting som de er fremfor å finne på noen hvite løgner som etter hvert rakner.

Nåja, du har ikke lett så voldsomt da, for i dette forumet (nettbutikker) er det tråder på første side for alle butikkene du nevner.
At webzoo er oppe ofte har kansje med mengden av folks som bestiller der å gjøre... De fleste her har jo handlet der, og som det også er nevnt i tråden så er det ofte schenker som er tilsynelatende den skyldige i at ting går feil. Når pakker blir liggende hos webzoo i 'ukesvis' før de kommer seg avgårde med schenker, så mistenker jeg at det er webzoo sin feil og ikke schenker... At man får feil varer, ikke svar på mail, dårlig komunikasjon, at det stpr på websiden at de har noe inne og så har de ikke det etc, det får nok webzoo selv ta ansvar for synes jeg.
Jeg har heldigvis ikke opplevd trøbbel med noen av nettbutikkene jeg har brukt, og håper det fortsetter sånn.

Måtte le litt da jeg åpnet pakken fra Webzoo som kom i går. Jeg bestilte en stor flaske Esha Optima, og siden det stod at de hadde bare en på lager, skrev jeg beskjed om at det hastet med denne varen, og at jeg derfor bestilte ei lita flaske også for sikkerhetsskyld. Da jeg åpnet pakken var det 10 små flasker! Tydelig at de var tom for store flasker da, men jeg fikk riktig mengde jeg, og er veldig fornøyd

Og pakken kom 6 dager etter bestilling (sendt fra Webzoo allerede dagen etter)...
Som sagt så klandrer jeg ikke Webzoo for at Schenker er ufattelig tregt, men det er jo alikevel et intrykk man får av hele butikken når slikt ikke går som smurt (spesielt når mange opplever det).

At det kan skje en feil en gang er en ting, men hvis Schenker har tenkt å bruke to uker på ei levering hver gang jeg bruker Webzoo så får man ikke mye lyst å bestille derifra, uansett om det har med butikken å gjøre eller ikke.

(og spesielt når man føler at de ikke gidder å svare på epost, annet enn å bare sende enløpeseddel jeg allerede hadde fått)

- Det litt spesielle er jo, på de aller fleste nettbutikkene her for akvarieting, at folk hater og elsker det. Dette har jeg aldri opplevd før med andre nettbutikker! (altså, for eks cdon, platekompaniet, bok-nettbutikker osv osv) - der virker det som om de fleste er ihvertfal enige om servicen. Eller så har jeg bare ikke lest godt nok, haha. Men at det skal variere sånn på akvariebutikker er jo litt pussig.
Og då, så sant ikkje Webzoo imponerar veldig på slutten her, var webzoo ute som aktuell nettbutikk for meg heretter. No er eg berre møkklei!
Det er ein ting at eg bestillte varer den 25.mai og enda ikkje har mottatt varene, men den elendige kundeservicen gjer meg temmelig oppgitt over heile nettbutikken. Jada, eg veit godt at mange her inne er kjempefornøgde med Webzoo som nettbutikk, og flott er det. Men etter den siste mailen der eg hadde klaga og gitt beskjed om at leveringstida er for lang og kundeservice for dårlig, så får eg som svar at mi oppfatning ikkje stemmer med virkeligheten...jaha, så mi oppfatning er slett ikkje reell den altså?

Eg syns eg har all grunn til å være misfornøyd når eg ved forrige bestilling mottok ein pakke med dinosaurbøker for barn istadenfor akvarieutstyr. Ja, eg veit dette er Schenker rot, men kundeservice og leveringstid var temmelig udugelig då også. Gangen før der fekk eg eheim foringsautomat istadenfor Juwel sin, og sidan eg har juwel akvarier så ville eg liksom ha det eg hadde bestillt då.
Men når då denne bestillinga tar ein månad å få, og all klaging blir møtt med det eg ville velge å kalle arroganse, så ser eg at dette ikkje er min type nettbutikk. Dei fleste som har med kundar å gjere VEIT at det lønnar seg å være litt audmjuke og hyggelige, faktisk! Jada, veit at enkelte kundar kan være vanskelige, men det er ein del av kundeservice jobben. Det er vel ingen som har sagt det skal være lett (ja, eg jobbar med kundeservice sjølv).

Eg er berre lei, lei, lei. Ikkje får eg det eg har bestillt, ikkje får eg det innan rimelig tid og eg får søren meg ikkje ein unnskyldning eller god kundeservice heller. Heretter holder eg meg til butikkar som iallefall har kundeservice, betalar heller litt meir for ein hyggelig tone!
Skal ikkje lage fleire innlegg i denne tråden no.
Takk for meg.
Huff, og huff. Dette er definitivt ikke bra Anka78. Håper de/han som driver Webzoo leser denne tråden, og ordner opp. For sånt som dette er virkelig elendig reklame...
Anka78
Gangen før der fekk eg eheim foringsautomat istadenfor Juwel sin, og sidan eg har juwel akvarier så ville eg liksom ha det eg hadde bestillt då. .


Jeg sitter med en Juwel forautomat du kan få fra meg om du betaler 200 + porto.
Ellers kan jeg si at Webzoo er et godt alternativ, men det har hendt at jeg også ikke har fått det jeg har bestilt men likevel måtte betale for varer som ikke har kommet. Ellers er alt OK, men jeg tror det enkelte ganger baller seg for dem når det blir fors tor pågang. Sjekk hva de har på lager det er inngangen til en velykket handel med Webzoo slik jeg har erfart det. Gir ellers Wbzoo toppkarakter på service og rask response.
Web zoo
Hei, jeg har desverre også dårlige erfaringer med webzoo. De har enleveringstid på 1-3 dager men nå har det gått snart 2 uker. Når man snakker med forhandler får jeg ikke annet til svar enn at han ikke vet hvor pakken er eller når den kommer.

Har hørt om flere som har hatt leveranse problemer med disse.

Det positive med de er at de har godt utvalg til greie priser.
Så som sakt. Varierer nok litt fra person til person
Da er endelig pakken som jeg bestilte 27.05 på vei. Må si meg godt under middels fornøyd med kundeservicen fra webzoo. Ingen form for beklagelser, kun bortforklaringer. Tviler på at de blir førstevalget mitt igjen.
Har handlet jevnt og trutt hos Webzoo i flere år, og er meget fornøyd med servicen. Bestilte varer forrige fredag, fikk bekreftet pr. mail at alt var på lager, og varene ankom i dag
vi er bare fornøyd med å handle der men på grunn av posten og Schenker er vi meget skeptiske til å bestille noe som må komme med de.

Vi har endelig etter 4. artimea egg sort fått til å klekke de og de kom derfra.
trodde etterhvert det var vi som gjorde noe galt særlig når vi kjøpte de siste frossene og med beskjed om at det var høy klekkeprosent på produktet.

webzoos produkt ga oss troa på oss selv tilbake.
Må le litt av denne elsk eller hat webzoo tråden.. Denne diskusjonen har pågått i noen år nå...

Flere av disse nettbutikkene vi handler i blir drevet av akvarister ved siden av ordinær jobb på dagtid, på lik linje som Holger og fler driver dette forumet. Om man noen ganger ikke kommer igjennom med sine hendvendelser er det som regel en god grunn som ligger bak.
Så over i tråden at en person var missfornøyd med servicen i en annen nettbutikk, og jeg vet at dette ikke er tilfelle da jeg har vært hjemme i kjelleren der foretaget holder til et utall ganger å fått verdens beste service hver gang.

Webzoo og Aquamanias gjør så godt de kan, og de skal roses for prisene og servicen de leverer til oss forbrukere. Man kan ikke gjøre alle til lags, desverre, men de prøver så godt de kan!

Noe å tenke på....
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne Dahl Aspevik
Reklame for plussmedlemskap