Hvordan avlyse handel med webzoo når eg ikkje får svar?

Inaktiv bruker
Sitter her i en litt dum situasjon.

Bestilte to pakker med webzoo. med ca 2 ukers mellomrom.

pakke nummer 1 er kommet, innholdet er feil. varenes utsjånad, mål og alt er feil. Dei måha sendt meg feil varer.

prøver å få kontakt over mail og telefon og det er umulig.
ønsker bare å sende varene tilbake å få igjenn pengene mine... Er leid av dtte styret.
Korleis gå fram?


Og pakke nummer 2, det er en utvendig pumpe.
Ønsker ikkje denne lenger da det er så ekstremt dårlig sevice her. Kommer jo aldrig til å få kontakt om det skulle vere noe galt..
Får som sagt ikkje kontakt med dei..
Skal eg bare la ver å hente pakken på posten, om den skulle dukke opp?


Man sender en mail, eller ringer dem.

Om varene er i tilnærmet samme stand og antall som ved annkomst (f.eks at ikke plast er tatt av etc), kan du bruke angreretten.
Siden Webzoo ikke legger med verken link til angrefristreglene eller skjema, har du en utvidet angrefrist på ett helt kalenderår...

Jeg er ganske sikker på at om du forfatter en e-post med en tydelig tittel, vil Per Øyvind svare deg så snart han kan.
Mannen er i ferd med å jobbe ræva av seg, så ha litt tålmodighet med han
Inaktiv bruker
Eg har prøvd å nå tak i dei over telefon og mail i lang tid.
Totalt sett er det vel snakk om snart ein månad.
(men tenkte ikkje så mye på det i jula da ting alletide tar tid da)

Men men. får vel bare gi det tid tenker eg da.

Alt ligger akkurat slik som når eg mottok det, i embalasje og ubrukt, så da regner eg med det kan ordne seg når eg endelig får kontakt.
Det ordner seg nok skal du sjå Marte.

Webzoo er en knall bra butikk som har meget god service, så gi "mannen" litt tid så kontakter han deg nok så fort han kan.
Sliter litt med det samme som deg, ordren var ikke komplett og dum som jeg var så betalte jeg regningen etter løfte fra webzoo om at jeg skulle få varen. Nå har det vel gått 6 uker og jeg kjøpte idag filteret i den lokale butikken. Har sendt flere eposter til dem men får ikke svar.

Pengene anser jeg som tapt... Selv om dette ikke var store mengder penger for meg så er det utrolig plagsomt.
Leste en notis i en gammel avis i går, der dette med at nettbutikker ikke svarer på e-poster.
Fenomenet er meget vanlig, var vel 2 eller 3 av de største netbutikkene i landet for pc\pc-lignende ting som de som testa ut dette aldri fikk svar fra.
En skulle tro at en e-handel var lettest å nå via mail, men det viser seg å være feil.
Artikkelen er å finne her, sikkert ett og annet en kan snappe opp som nyttig der
Hei!
Pakke nr 1. - om du ikke vil ha den, send den tilbake med et skriv der du forteller hvorfor du ikke vil ha den.
Pakke nr. 2 - send en mail der du avbestiller pakken. og ber om lesebekreftelse på mailen. (under verktøy om du har uotlook express), da vet du at avbestillingen er registrert. (opplys gjerne om at du har bedt om lesebekreftelse på mailen)

Forøvrig hadde jeg selv problemer med en pakke derfra, men fikk god service og forklaring på problemet da jeg tok kontakt.
Vidar Alfei
Det ordner seg nok skal du sjå Marte. Webzoo er en knall bra butikk som har meget god service, så gi "mannen" litt tid så kontakter han deg nok så fort han kan.

Det kan vel diskuteres....har selv samme erfaring som Marte. Jeg fikk ikke tilbakemeldinger i det hele tatt så jeg ga opp dette firmaet...
Noen ganger er de trege ja, men de gjør tydeligvis så godt de kan. Jeg sendte en mail til dem i dag og fikk svar før det var gått 5 minutter.
Inaktiv bruker
Etter snart 3 månader er den første mailen kommet!!
Det er svar på en av dei minst 20 seriøse henveldelsene mine.

Desverre er eg alt anna enn fornøyd med svaret, det står at dei har svard på alle mailene mine og ringt meg og.
Men det kan umulig stemme.
Har brukt 2 telefoner for å få kontakt med dei, og 3 forskjellige mail adresser.
Dette er desverre alt for dårlig.

Har fått inkasso uten advarsel på 2 handeler og, den ene regninga var betalt for lenge siden, den andre holder eg på å oppklare i da eg ikkje har fått alle varene mine enna.. Forbruker rådet er neste her. Skal ringe inkasso selskapet om vasel nr 2 i morga..
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap