Tobe's jetstrøms-blogg

Vi er nye her på AF, men begge har glede av litt erfaring tidligere hver for seg. Vi startet med ett 60L kar men gikk fort over til det dobbelte... Litersyken heter det visstnok, hehe!

Et Resun DM800 (120L) er satt opp som selskapsakvarie, innkjørt og beplantet.
Pr i dag er det mest maller av forskjellige slag, Perlegurami, kardinaltetra og to mollyer i karet, mer fisk er ønskelig etterhvert, men får se etterhvert som hobbyen biter seg fast :P

60 liter'n har jeg veldig lyst til å sette opp igjen med noe annet, tiden avgjør hva som skjer siden jeg driver firma og har til tider hektiske dager. Forslag mottas med takk.

Leser andres blogger og ser på andres akvarier støtt og stadig, men bare med ett øye da litersyken er værre enn svineinfluensa! I allefall hos far(To = Tor) mens mor (Be = Beate) faktisk kan styre seg litt.. rart nok :P
Fint kar dere har.
Må sette opp 60literen også ja..

Er det innsyn fra alle kanter? Flott tv i bakgrunnen. hehe

blir gøy å følge med på deres tråd fremover.

Espen
Innsyn...
Ja det er innsyn fra alle kanter.. tv'n er ny, med denne vinkelen får vi sett "skal vi danse" på en ny og spennenede måte :P

Neida! Fiskene danser som bare det for oss og det holder for meg
I dag kjøpte jeg inn litt javamose for å dekke den ene kokosnøtta, og det fungerte fint med en gang, I tillegg dekket jeg den andre kokosen med litt sand bare for å ha litt variasjon. Javaen fungerer best hittil så det blir nok innkjøpt litt mer til den andre nøtta og.

Ellers er det blitt stabilt med både vann og plantenæring, om man kan si det, siden jeg kjøpte plantenæring i dag. Er en ting jeg glemte i farta så nå bør det være ganske bra i karet.

60L skal opp, men ikke enda! Det blir å vente litt til de kalde månedene setter inn. Siden jeg kjører firma og varetransport i en eksplosiv tid så er det ikke tid til all verden foreløpig. Men det blir satt opp snart. Ser gjerne at vi får innspill til spesialisering på dette karet, hadde vært morro å bryne seg på noe
60 litern...
er satt opp

Fruen fikk nok av fars mas og gav etter for presset!

En kickstart ble gjort, vann og pumpe fra 120 liter'n ble flyttet over til det lille karet, sand og dekorasjon slik fruen skal ha det ble ordnet...
Platyene og kardinaltetraene samt lille platybabyen ble flyttet over etter litt innkjøring.

Far har å holde seg unna, selv om en eplesnegle var i "gave" fra far, dette er karet til a mor må vite, hehe! Regner med at fruen hiver seg innpå forumet her etterhvert og leser, leter og fisker opp tips og triks slik at hun får glede av både kar og kunnskap

Bilder og slikt blir lagt ut senere når karet er satt ordentlig
gratulerer.
Forventer bilder etterhvert.

Espen
Bilder
av begge karene kommer etterhvert
Yngel i 120 liter'n!
Da har det blitt yngel fra palettchicklidene!

Sto opp i morges, slo på lyset i karet og så til min forundring at det er kommet yngel der. Utrolig morro dette her og det skal bli spennende å følge oppveksten til de små.

Så langt er foreldrene veldig påpasselige med å la andre komme i nærheten, men regner med at dette går bra for det Skal prøve å få tatt noen bilder og lagt ut disse.
gratulerer med yngel.
Håper mine på det 3 forsøket får frem noe. hehe

Morsomt bilde. Gjerne flere.

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© Magnus Nødland
Reklame for plussmedlemskap