Sinsen svømmehall

Hei!

Litt om meg selv først, jeg er en snart 28år gammel fagtekniker hos Audi på Ensjø i Oslo.
Jeg og min samboer har hatt kun kampfisk før dette, da i et 20L akvarie.

Vi har gått til innkjøp av ett 60l akvarie, som vi har beplantet og innredet litt

For øyeblikket har vi nå 8 kardinal tetra, 3 kuhlii ål, 2 dverg gurami (par) og en eplesnegle. Syntes i grunn dette holder i et 60l akvarie.

Men.. Om noen har tips om andre fisker eller om man kan ha feks flere kuhlii ål i akvariet så rop ut Vil ikke overbe"fiske"det
Dverg gurami, Kuhlii ål og Eplesnegle sammen
Litt flere bilder Total filterkapasitet i akvariet nå er 400l/h (120+280l/h). Tror det burde holde. Vannstrålene er vinklet slik at de ikke lager så kraftig strøm.
Du har plass til flere kuhliiåler. De trives bedre i stim
Lisbeth
Du har plass til flere kuhliiåler. De trives bedre i stim :)


Så bra Var redd for å ha for mye oppi. Skal bare forske litt på filtreringskapasiteten på pumpene jeg har i, før jeg går på med flere ål
Takk for tips
Dette akvariet er lagt ned, gikk over til 350l
hehe. Like greit det.
Litersyken som det så kjekt kalles.
Bilder av det nye da?

Espen
Hehe, ja gikk fort over til ett på 110l.. det holdt i 3 uker.. så ble det 350l på mandag Litersyken ja... sier noe der Det har ikke roet seg helt i vannet enda pga mye støv i sanda, alt ble tydeligvis ikke skyllt ut når jeg vasket sanda
Stian F
Hehe, ja gikk fort over til ett på 110l.. det holdt i 3 uker.. så ble det 350l på mandag:D Litersyken ja... sier noe der;) Det har ikke roet seg helt i vannet enda pga mye støv i sanda, alt ble tydeligvis ikke skyllt ut når jeg vasket sanda


Lite Jack Dempsey par med yngel
Hvilke fisk har du nå gående?

Espen
Black_Flys
Hvilke fisk har du nå gående? Espen


Hei, nå er det et lite jack dempsey par der, 4 små praktbotia som går i stim med en polkadotbotia. Det er en "l.144", 2 dvergbotia og en hann dverg gurami (gammel). + 4 kuhliål. Jackene skal over i et større kar når de blir eldre. Pr dags dato går alt i harmoni. Alle er aktive og spiser grådig
Liten video av livet i sinsen svømmehall Røde mygglarver er alltid en slager!
Egg på gang... igjen..
Ja da var det dags igjen.. Jack Demspey egg funnet. Må være noe av det enkleste å drette denne fisken her.. [External Image]
Bedre bilde av eggene [External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap