Registrer oppdrett!

Plussmedlem
Stor nyhet hos oss i dag!

Etter at vi har vurdert dette lenge (kanskje for lenge), har vi no opna for at du kan registrere oppdretta dine på profilen din.

Det er ingen oppdrettskonkurranse slik dei har på eit konkurrerande forum, men ein mulighet for loggføring av eigne oppdrett. - Ikkje berre fisk, men også oppdrett av krepsdyr og sneglar! Dette foregår uhøgtideleg og vi stolar på at det du registrerer er riktig, men om det blir oppdaga at det du registrerer ikkje stemmer, f.eks. at du har registrert oppdrett på artar som ikkje har latt seg drette i akvarium før, vil du måtte dokumentere oppdrettet ellers vil du få det sletta.

Vi vil også oppmoda folk om å rapportere til [URL=contact.cfm?to=webmaster]webmaster[/url] dersom de ser at det er registrert oppdrett som ikkje kan ha funne stad.

Dette er også meint som eit verkty for andre til å finne informasjon om korleis drette artar, du blir difor nødt til å skrive litt om kvart oppdrett du registrerer. Dersom du registrerer eit fiktivt oppdrett og etterpå får spørsmål om å dokumentere det, kan det bli litt flaut...


Men! Eg er likevel rimeleg trygg på at dei aller fleste her kjem til å vera ærlege og fylgja reglane, så berre sett i gang å registrere!

Gå til profilen din og vel "Registrer oppdrett" i menyen til venstre.
Da har jeg registrert litt

Men du, jeg lurte på en ting:
i feltet for "Kommentar" var man nødt til å skrive noe.
Men denne kommentaren finner jeg ikke igjen noe sted. Hvor havner den? Kan den leses av andre? Ellers er det vel ingen vits i å ha krav om at noe må skrives der?
Plussmedlem
Den hamnar på oppdrettslista di. Hald cursoren din over lista!
Hurra, dette forumet blir bare bedre og bedre!

Artig å kunne se andres oppdrett, sjøl om man ikke får registrert noe sjøl. Her hos meg er det nemlig bare sandsneglene som formerer seg.... ;D

Holger er en flinkis!!

Også liker jeg at brukere kommer med så mange bra forslag for forbedringer.. og Holger fikser
Holger, du er en fin fyr
Artig å få oppdrettet sitt registrert - uansett om det er i konkurranseøyemed eller ikke.
Det er også moro å se hvilke arter alle andre har klart oppdrett på, slik at man vet hvem man skal huke tak i dersom det skulle være noe man er desperat for å vite ang eget oppdrett.
Dette forumet blir bare bedre og bedre

(så i etterkant at jeg hadde rappet uttrykket ditt, Grete...
ikke meningen å være så tyvaktig
Malldrian
(så i etterkant at jeg hadde rappet uttrykket ditt, Grete... ikke meningen å være så tyvaktig ;-)


Godt at vi er enige da!
Kjempeflott!

Da er det bare å begynne å registrere!

hurra nå skal jeg registrere
Det som også må nevnes er at oppdrettene også blir registrert under de respektive klubber, hvis AF-medlemmene er medlem i en akvarieklubb og har registrert dette i profilen sin. Dette vil gi andre i din klubb anledning til å se hva du har av oppdrett.
Bjarne
Det som også må nevnes er at oppdrettene også blir registrert under de respektive klubber, hvis AF-medlemmene er medlem i en akvarieklubb og har registrert dette i profilen sin. Dette vil gi andre i din klubb anledning til å se hva du har av oppdrett.


jeg er medlem i TAK. betyr det at jeg ikke trenger å levere inn oppdrettskjema? bare registrere det her?
FS
[QUOTE=Bjarne]Det som også må nevnes er at oppdrettene også blir registrert under de respektive klubber, hvis AF-medlemmene er medlem i en akvarieklubb og har registrert dette i profilen sin. Dette vil gi andre i din klubb anledning til å se hva du har av oppdrett.


jeg er medlem i TAK. betyr det at jeg ikke trenger å levere inn oppdrettskjema? bare registrere det her?

Deltar TAK i NAFs oppdrettskampanje så må du nok levere inn skjema til klubbens oppdrettsansvarlig. Men, kanskje kan AFs oppdrettsregistrering her også være til hjelp for de oppdrettsansvarlige i klubben.
Bjarne
[QUOTE=FS] jeg er medlem i TAK. betyr det at jeg ikke trenger å levere inn oppdrettskjema? bare registrere det her?


Men, kanskje kan AFs oppdrettsregistrering her også være til hjelp for de oppdrettsansvarlige i klubben.

ok, på hvilken måte?
FS
[QUOTE=Bjarne][QUOTE=FS] jeg er medlem i TAK. betyr det at jeg ikke trenger å levere inn oppdrettskjema? bare registrere det her?


Men, kanskje kan AFs oppdrettsregistrering her også være til hjelp for de oppdrettsansvarlige i klubben.

ok, på hvilken måte?

Tja, si det... Det kan du jo høre med oppdrettsansvarlig i din klubb om.

Bjarne
Det som også må nevnes er at oppdrettene også blir registrert under de respektive klubber, hvis AF-medlemmene er medlem i en akvarieklubb og har registrert dette i profilen sin. Dette vil gi andre i din klubb anledning til å se hva du har av oppdrett.


Husk å registrer oppdrettene!
Bjarne
Husk å registrer oppdrettene! :)

Lette etter informasjon. Er det slik at de skal ha overlevd i minst 6 uker for å registrere oppdrettet?
Gjelder det samme regel for snegler? Fikk eplesneglebabyer for noen dager siden.
Svart fantomtetra
Auda, jeg registrerte mitt oppdrett på svart fantom fra i fjor, med masse info om fremgangsmåte, men på et eller annet vis ble det veldig store mellomrom mellom hvert avsnitt...

Det går ikke ann å få lest all infoen. Kan noen rette på det?
Plussmedlem
mKaro
Det går ikke ann å få lest all infoen. Kan noen rette på det?

Skal finne på noko lurt, eg! Det er jo kjempebra med så masse bra info som du har skrevet!!
Husk å registrer oppdrettene dine Da kan andre på AF se hva du har drettet i din profil. Er du medlem av en akvarieklubb så vil dette også komme med i din klubbprofil slik at andre medlemmer får en oversikt hva som er drettet i klubben.

290 AF-medlemmer har i år pr. dags dato registrert sine oppdrett her på AF. Det må da være mange flere som får fram yngel på sine akvariefisk!

Registrer oppdrettene dine via din brukerprofil
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap