Totalt besøkende nå:

Hvis tallet som står her til enhvær tid er riktig, så er aktiviteten/besøkende LANGT større enn på Nettakvariet.

Har i kveld vært godt over 500 besøkende samtidigt og vi har hatt flere påloggede til enhvær tid enn Nettakvariet hele ettermiddagen/kvelden.

Ikke dårlig det.

"WE ARE THE CHAMPIONS MY FRIEEEENDS!"

*skråler og skåler*
Og det synes jeg vi skal takke gode moderatorer og oss selv for. Det er en hyggelig tone her inne og solid fagkunnskap! Så takk til alle
Helt topp!
Bruker sikkert en time eller to her inne hver dag! "Surfer" rundt her inne og koser meg!
Plussmedlem
Morten Kirkevåg
Hvis tallet som står her til enhvær tid er riktig, så er aktiviteten/besøkende LANGT større enn på Nettakvariet. Har i kveld vært godt over 500 besøkende samtidigt og vi har hatt flere påloggede til enhvær tid enn Nettakvariet hele ettermiddagen/kvelden. Ikke dårlig det. :):)


Det ser vi oss svært nøgd med!

Enkelte gonger kan "Besøkende samtidig" vera litt kunstig høge når f.eks. Google er på besøk med spideren sin - den kjem gjerne fleire i flokk, med fleire ulike IP-adresser. Men slik er det jo på andre nettstader også.
Inaktiv bruker
Holger Lockertsen
[QUOTE=Morten Kirkevåg]Hvis tallet som står her til enhvær tid er riktig, så er aktiviteten/besøkende LANGT større enn på Nettakvariet. Har i kveld vært godt over 500 besøkende samtidigt og vi har hatt flere påloggede til enhvær tid enn Nettakvariet hele ettermiddagen/kvelden. Ikke dårlig det. :):)


Det ser vi oss svært nøgd med!

Enkelte gonger kan "Besøkende samtidig" vera litt kunstig høge når f.eks. Google er på besøk med spideren sin - den kjem gjerne fleire i flokk, med fleire ulike IP-adresser. Men slik er det jo på andre nettstader også.

Fint at du presiserer dette, det samme "problemet" var på NA for et par år siden, da det var "innlogget" over 500 besøkende, noe jeg påpekte. Det skulle kun en innstilling for å regulere dette.

Så vil jeg anbefale AF å "fjerne" forsinkelsen på antall påloggede medlemmer, det viser vel også strengt tatt et "kunstig" antall.

Det er vel like greit å vise det reelle antall,)

Uansett, det viktigste er vel at dere har det hyggelig her inne!
Svein
Plussmedlem
Svein A
Så vil jeg anbefale AF å "fjerne" forsinkelsen på antall påloggede medlemmer, det viser vel også strengt tatt et "kunstig" antall. Det er vel like greit å vise det reelle antall,:-))


Kva meiner du med dette?
Svein A
Uansett, det viktigste er vel at dere har det hyggelig her inne! Svein


Har du det uhyggelig her?
Inaktiv bruker
Holger Lockertsen
[QUOTE=Svein A]Så vil jeg anbefale AF å "fjerne" forsinkelsen på antall påloggede medlemmer, det viser vel også strengt tatt et "kunstig" antall. Det er vel like greit å vise det reelle antall,:-))


Kva meiner du med dette?

Med det mener eg at når jeg logger meg ut av forumet, så står jeg fremdeles innlogget på forumet opptil en halvtime, og da blir det litt "fluepapir prinsipp"
Svein
Plussmedlem
Svein A
Med det mener eg at når jeg logger meg ut av forumet, så står jeg fremdeles innlogget på forumet opptil en halvtime, og da blir det litt "fluepapir prinsipp" :-) Svein


Det blir aldri tatt hensyn til utloggingstidspunkt. Det er tid sidan siste aktivitet som vi brukar til å rekne ut kven som er innlogga brukarar. Dette er den vanlege måten å gjera dette på i dei aller fleste forum, og det er fordi det er dei færraste som faktisk loggar ut frå forumet.
Inaktiv bruker
Holger Lockertsen
Det blir aldri tatt hensyn til utloggingstidspunkt. Det er tid sidan siste aktivitet som vi brukar til å rekne ut kven som er innlogga brukarar. Dette er den vanlege måten å gjera dette på i dei aller fleste forum, og det er fordi det er dei færraste som faktisk loggar ut frå forumet.



Ok, så det vil si at dersom jeg ikke logger meg ut av forumet, så vil jeg automatisk bli logget ut etter en bestemt tid og mitt nick vil da forsvinne fra oversikten??

Som sagt, dette er kun interessant som en oversikt på hvem som faktisk er inne på et forum til enhver tid, og dette er det eneste av de 7 forumene (world over) jeg frekventerer somhenger igjen opp mot en halvtime, til og med på NA forsvinner jeg umiddelbart, og slik bør det logisk være
Uansett, takk for forklaringen.
Svein
Plussmedlem
Svein A
Ok, så det vil si at dersom jeg ikke logger meg ut av forumet, så vil jeg automatisk bli logget ut etter en bestemt tid og mitt nick vil da forsvinne fra oversikten??

Du vil forsvinne frå oversiktar over innlogga brukarar etter ein halv time, men dersom du har kryssa av for automatisk innlogging vil du framstå som innlogga igjen når du returnerer. Slik er det også på f.eks. NA.
Eg kan lage funksjonalitet for at aktivt utlogga medlemmer blir tatt vekk frå lista, men det er ikkje prioritert no. Annan funksjonalitet til glede for brukarane er viktigare.
Morten Kirkevåg
Hvis tallet som står her til enhvær tid er riktig, så er aktiviteten/besøkende LANGT større enn på Nettakvariet. Har i kveld vært godt over 500 besøkende samtidigt og vi har hatt flere påloggede til enhvær tid enn Nettakvariet hele ettermiddagen/kvelden. Ikke dårlig det. :):)


Føler for å korrigere litt feilinformasjon her.

Totalt besøkende nå inneholder også søkemotorboter som Holger påpeker.

Antall påloggede er på NA større enn på AF, selv om vi på NA ikke regner brukerne som pålogget etter 15 minutter, mot 30 minutter her på AF.

Antall daglige påloggede brukere på NA ligger på over 500, men det her i dag står 300.

Antall daglige innlegg på NA er mye større enn her.

Så det er flott at dere har stor aktivitet her, men å påstå at det er større aktivitet her enn på NA er direkte feil.

Mvh
Svein-Erik
zews
[QUOTE=Morten Kirkevåg]Hvis tallet som står her til enhvær tid er riktig, så er aktiviteten/besøkende LANGT større enn på Nettakvariet. Har i kveld vært godt over 500 besøkende samtidigt og vi har hatt flere påloggede til enhvær tid enn Nettakvariet hele ettermiddagen/kvelden. Ikke dårlig det. :):)


Føler for å korrigere litt feilinformasjon her.

Totalt besøkende nå inneholder også søkemotorboter som Holger påpeker.

Antall påloggede er på NA større enn på AF, selv om vi på NA ikke regner brukerne som pålogget etter 15 minutter, mot 30 minutter her på AF.

Antall daglige påloggede brukere på NA ligger på over 500, men det her i dag står 300.

Antall daglige innlegg på NA er mye større enn her.

Så det er flott at dere har stor aktivitet her, men å påstå at det er større aktivitet her enn på NA er direkte feil.

Mvh
Svein-Erik


Hmmm, stemmer dette lenger....?

Skumle tall, ville jeg heller si, ihvertfall når det gjelder antall unike påloggede... ;-D
Joda, det er vel nesten skummelt det hele...
Nå har AF blitt så stort, at selv GammelErik stikker innom :p

Og nå skjønner jeg hvorfor en av moddene på NA påstod at jeg hadde gått over til "the dark side". ;-D
Plussmedlem
Inger Anne
Og nå skjønner jeg hvorfor en av moddene på NA påstod at jeg hadde gått over til "the dark side". ;-D

Vi som er søte og snille og rosa og kosete?
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap