- Hjem
- Forum
- Om Akvaforum
- Søkbar fiskebase på mobilen
Søkbar fiskebase på mobilen
Dette er nok en fjern drøm, men det hadde vært fantastisk når man står i butikken og ser allslags spennende fisk man ikke har hørt om, å slå opp i nettleseren på mobilen på fisken i fiskebasen
Vet selv hvordan det kunne vært gjort, men vet ikke hvordan denne siden er bygd opp, så det blir nok en fjern ide
Vet selv hvordan det kunne vært gjort, men vet ikke hvordan denne siden er bygd opp, så det blir nok en fjern ide
Postet 11.10.06 kl 16:01
Det er jo bare å betale det...
Jeg har en mobil jeg kan gå på nette med, så jeg kan faktisk dette...
De nye Nokia modellene (vet jeg) kan dette, jeg tror det er fordi
det er 3G telefon...
De nye Nokia modellene (vet jeg) kan dette, jeg tror det er fordi
det er 3G telefon...
Postet 11.10.06 kl 18:10
Postet 11.10.06 kl 18:18
Endret: 11.10.06 kl 18:19
Postet 11.10.06 kl 19:04
Jeg vet at man kan lese nettsider med alle mobiler, det kan også min gamle 7610, men hvis man tilrettelegger for det, og har egne mobil stilsett og sånn, så greier man å faktisk navigere nokså lett rundt. Går ikke akkurat veldig kjapt å ta et søk i fiskebasen på en mobil, dessuten er det nokså kostbart hvis du får opp alt på siden som er der i vanlig nettleser
Postet 11.10.06 kl 23:07
biXenJeg vet at man kan lese nettsider med alle mobiler, det kan også min gamle 7610, men hvis man tilrettelegger for det, og har egne mobil stilsett og sånn, så greier man å faktisk navigere nokså lett rundt. Går ikke akkurat veldig kjapt å ta et søk i fiskebasen på en mobil, dessuten er det nokså kostbart hvis du får opp alt på siden som er der i vanlig nettleser :)
last ned mini opera.. kan navigere lett da og søkene går ikke såååå seint
Postet 11.10.06 kl 23:21
Trenger ikke mini opera, har hatt vanlig opera på mobilen i 3 år, den kom med det. Det er ikke det som er problemet Har du sett på regninga etter å ha surfa vanlige nettsider en stund? Det kommer med mye unødig, hadde ikke gidda stå i en butikk å vente leeeenge på hvert søk liksom.
Men samma det, det er mulig å få opp siden ja. Det er også mulig å kjøre en bil med beina, men det er ikke særlig praktisk :P
Men samma det, det er mulig å få opp siden ja. Det er også mulig å kjøre en bil med beina, men det er ikke særlig praktisk :P
Postet 12.10.06 kl 00:04
biXenDette er nok en fjern drøm, men det hadde vært fantastisk når man står i butikken og ser allslags spennende fisk man ikke har hørt om, å slå opp i nettleseren på mobilen på fisken i fiskebasen :) Vet selv hvordan det kunne vært gjort, men vet ikke hvordan denne siden er bygd opp, så det blir nok en fjern ide :)
Neida, har gjort liknande ting på andre nettsider, så det er ingen fjern draum, men eg må ha tid og resssursar til å gjera det, og det er ikkje så enkelt når ein skal gjera alt etter arbeidstid og ein har familie.. :-P
Postet 12.10.06 kl 11:56
Postet 12.10.06 kl 11:59
Postet 12.10.06 kl 12:10
Postet 12.10.06 kl 12:15
Postet 12.10.06 kl 15:13
Postet 12.10.06 kl 15:18
Holger Lockertsen[QUOTE=Tone Andreassen]Tenk om du bare kunne sende en sms med fiskens navn til AFs nummer og fått all hovedinfo om fisken tilbake pr sms! DET hadde vært noe, det? ;-D
Kjempeidé! - Men det er litt trist med begrensinga på 160 tegn... Det er lite!
"Poecilia reticulata: Ferskvann/Brakkvann * stim/gruppe * lett * str:5 cm * ph:7-8 * temp:18-28"
94 tegn
Postet 12.10.06 kl 15:50
Postet 12.10.06 kl 15:55