Ang. registrering av oppdrett

Lurer bare på når den kritiske fasen er over... Har 3 yngel på ca.1,5-2cm fra pseudomugil g. disse er ca. 1mnd nå og har fått voksne tegninger. Voksen fisk blir vel 4 cm. Er det for unge/for få yngel til å registrere uten å bryte reglene?
Plussmedlem
Den kritiske fasen er jo ulik frå art til art...
- Men som ein tommelfingerregel er det ca 6 veker som er grensa.
Takk skal du ha. Og det er kvalitet og ikke kvantitet som teller regner jeg med..
Hvordan er det med levendefødene da? Første gangen teller ikke pga. alle hunnene uansett allerede er gravide i butikken?
Anitarus
Hvordan er det med levendefødene da? Første gangen teller ikke pga. alle hunnene uansett allerede er gravide i butikken?


Første kull teller. Ellers ville en måtte vente i flere måneder før evt. en er sikret at "parringen" har skjedd i ditt akvarium. Endel levendefødere som f.eks. guppy kan få flere kull på rad uten at en hann er til stede i akvariet. Spermpakker fra hanner kan nemlig "spares" inni hunnen der befruktningen av eggene skjer.
Men jeg skrev på sandsnegler at jeg hadde 7stk og nå har jeg 100stk. Holder dette eller må jeg skrive om karets størrelse og vannverdier og sånn oxo?
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap