HTML i innlegg

Hvorfor er det så vanskelig å bruke html i innleggene? Det fungerer helt fint på forhåndsvisningen, men blir så strippet ut når innlegget blir postet. Hvis man da virkelig vil legge inn et format må man så gå inn å rette innlegget - da blir html kodingen med.
Plussmedlem
Det er i utgangspunktet ikkje tillatt med html i innlegga. Det er difor det er så vanskeleg!
Tja, da er jo et naturlig tilleggspørsmål - hvorfor i all verden ikke? Og, hvorfor fungerer det bra på forhåndsvisning?
Kunne heller ikke huske å ha sett noe slikt i retningslinjene, og når jeg nå leste dem igjen så står det heller ingen ting om html bruk.

Vil jo oppfordre til en diskusjon rundt html bruk heller enn bare det enkle grepet å legge til et nytt punkt i retningslinjene.

Vil jo si at om noen ønsker å skrive for eksempel CO<sub><small>2</small></sub> i stedet for bare CO2, eller å sette en <u>understrek</u> eller noe i <i>kursiv</i> - så kan det bidra til nøyansering av teksten - og dermed være et positivt bidrag i diskusjoner.
Kursiv og fet skrift ordner man jo enkelt med format-knappene til venstre her, uten å trenge å dille med tradisjonell HTML. På denne måten kan man jo framheve det man skriver.
Plussmedlem
Tillatelse av HTML er diverre ikkje aktuelt, og ikkje opent for diskusjon. Som Liz påpeiker er det mogleg å oppnå det ein treng av formatering med BBML. Eg skal vurdere å få med <sup> i BBML, men eg trur folk generelt forstår kva CO2 er utan at to-talet er litt mindre

Det ein KAN diskutere er om det er naudsynt med fleire BBML-kodar.
Tillater man HTML så er det mer måter for folk å tukle med utseendet på forumet, det trengs ikke tror jeg :P

Er også en sikkerhetsrisiko sånn ellers også.
Ser det snakkes om at det ikke er tillatt med html, men jeg spør igjen - hvor står det? Det er ikke ett ord om html i retningslinjene, som jeg nå har lest igjen for 2. gang i dag.

Greit nok om det skal være forbudt, men når det ikke står noe sted kan ingen forventes å hverken vite om det eller kunne overholde det.

Reagerer også på at et velment innspill avfeies kort med "Det er forbudt!" og "Ingen diskusjon tillatt!". Det bør være såpass høyt under taket at forslag og innspill + diskusjon både er forventet og helt greit. Vi lever tross alt ikke i et samfund sterkt preget av stalinismen.
Helge H
Ser det snakkes om at det ikke er tillatt med html, men jeg spør igjen - hvor står det? Det er ikke ett ord om html i retningslinjene, som jeg nå har lest igjen for 2. gang i dag.


Tror det hadde vært vanskelig for de å få gjort noe særlig her på forumet hvis de skulle skrive eksplisitt om alt som ikke kunne puttes inn i et innlegg. Det som er lov er der jo og fungerer. Du ser jo selv at HTML ikke funker når du legger det inn, samme med Javascript og annen kode. Hadde du drevet på med et forum så hadde du også visst hvorfor det ikke er lov, så jeg er enig i at moderator kanskje kunne forklart litt hvorfor slik at de som ikke vet slipper å ergre seg å olstre om noe så uvesentlig :P
Siden det fungerer fint på forhåndsvisning kunne jo forklaringen vært så enkel at det var en teknisk feil.
Plussmedlem
Helge H
Siden det fungerer fint på forhåndsvisning kunne jo forklaringen vært så enkel at det var en teknisk feil.


Det var ein teknisk feil - og den er fiksa no. Beklager om du følte deg støtt av tilbakemeldinga mi. Det var ikkje meininga.

Og ang at det ikkje står i retningslinjene, så forstår du sikkert at alt som er forbudt ikkje kan stå der. Det ville vera meiningslaust.
Aksepterer fullt ut at det ikke skal brukes html i postene - nå.

Vet ikke helt hva jeg skal si til at ikke alt som er forbudt skal stå i retningslinjene. Det blir vanskelig å forholde seg til når man ikke vet hva det er. Men om du f.eks. mener at det er en selvfølge at man skal bruke vanlig folkeskikk i forumet, og at det gir en rekke ting som ikke spesifikt skrives - så er jeg enig i det.

Bruk av html og/eller andre ting som ikke er ikke blandt de innlysende, burde nevnes med en kort setning eller bisetning i retningslinjene om det skal være forbudt.

Tilfeldig bekjentskap
© June Årøe
Reklame for plussmedlemskap