Ang kommentarer i fiskebasen

Fiskebasen her inne på AF er et fantastisk verktøy. Er vel knapt en fiskeart som ikke er beskrevet der, og jeg har funnet ut mye om mange fisker der inne. (så lenge jeg klarer å notere meg navnet på fisk jeg er nysgjerrig på da...)

Jeg vil også tro at denne basen blir benyttet av mange ikkemedlemmer av AF, da søk på fiskearter på feks google, ender opp nettopp her.

Men, i noen av mine søk i basen, så har jeg observert personlige kommentarer på noen arter. Fraråding om kjøp av div arter, pga div årsaker.

Jeg har stusset litt på dette. Greit at det finnes arter som kanskje ikke er like bra som andre, men dette er det mang en mening om, og da synes jeg det virker litt feil at slikt blir skrevet, i en ellers så svært proffesjonell base.
Er det i selve beskrivelsen, eller teksten som i enkelte profiler vises oppe til høyre, i rødt "Kun for digre akvarier" du reagerer på? Denne lød tidligere "Ikke egnet for private akvarier".
Er i den beskrivelsen av arten, som står nederst på siden.

Her er et eksempel: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6286
Jeg er helt enig med deg i at beskrivelsene bør være objektive, og informative, uten for mye personlig preg.

Men i gullfiskbeskrivelsen, finner jeg egentlig ikke noe jeg reagerer negativt på.

Det du kan gjøre, der du er uenig i det som står i profilen, er jo rett å slett å sende inn endringssjema på disse. Forklar hva og hvorfor du mener noe er feil, så blir dette sett på. Oppdatter gjerne til den ordlyd du mener er passende, denne vil da bli vurdert opp mot fakta og eksisterende informasjon
Jeg personlig synes denne informasjonen var veldig riktig og viktig. Det er alt for mange som ender opp med feil fisk i feil kar.
Kommentaren "Kun for digre akvarier" er gøy

Selv om de fleste(deriblant oss) aldri kommer til å få en fisk som f.eks kan bli 130cm er det gøy å lese om disse.

Og det skulle jeg nå, men uten hell
Om man skal søke på kun store fisk er jo 100cm i minste laget, og når dette er det høyeste tallet er det vanskelig å få treff på kun store. Samme gjelder forsåvidt i feltene for str på akvarier.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap