Søkefunksjonalitet i forumet har sluttet å virke

Det ser ut som om søkefunksjonaliteten i forumet ikke virker lenger.

Jeg får i hvertfall ikke opp noen treff uansett hva jeg søker på. La merke til det i helgen uten å tenke noe mer over det, men ser nå at det fortsatt er feil. De andre delene av akvaforum er det fullt mulig å søke i.
Jeg søkte etter "sluttet" og fant dette emne
Hmm. Det var sant. Søkte også etter sluttet og andre ord. Da kommer denne tråden opp, men ingen andre.... Merkelig

Ser ut som om det bare er denne tråden det går ann å søke på. Ikke så mange interesante treff da
Den virker litt rar, ja...

Testet akkurat nå ved å skrive "corydoras-yngel", et uttrykk jeg VET finnes fordi jeg ofte har skrevet det (med bindestrek og det hele).

Men søkesvaret jeg fikk var 0 treff i forumet.. Det var rart.

Men søker jeg kun på "Corydoras" fikk jeg fullt av treff både i fiskebasen, artikler og forum.

Takler ikke søkefunksjonen lengre ord, flere ord eller tegn som bindestrek?
Ser at det har gått noe gæærnt, aner ikke hvorfor Skal gi Holger tilbakemelding, han fixer det sikkert

Fant ikke dette emne da... Dette er veldig rart!
Men her finner den det:

Edit: Nå gikk visst ingen av dem xD
Jeg blir sprøøø!
Gang på gang, har det hendt at jeg ikke får opp treff, selv om jeg vet at trådene finnes...

Som f.eks i kveld, så skulle jeg prøve å finne tråden om storauksjonen som skal holdes i Bergen den 21, april. Storauksjon eller Bergen kunne ikke søkes på hver for seg, for det ga altfor mange treff. Søkte jeg på begge ordene, så fikk jeg 0 treff...

Er det meg som tuller her, eller er det noe søkt med søkefunksjonen?
Prøv med OG
Dett søket fungerer :http://akvaforum.no/resultat.cfm?criteria=storauksjon++OG+bergen&what=all

Skrev OG i mellom "storauksjon" og "bergen".

Hvor mange og-er kan du få etter hverandre i en meningsfylt setning?

Løsning: 5 (Se lærerns kommentar til en skrivetest)

Jeg skrev "Eventyr om PerogPål og Espen Askeladd"

Lærern skrev "Harald, det skal være større avstand mellom Per og og og og og Pål!"
Ok, jeg innrømmer at det var meg det var noe galt med.... *Slår meg i panna*
Var ikke klar over at jeg måtte bruke "og".
Ja, nå har jeg prøvd det! Og jeg fikk treff, ja.
Men fikk jeg treff som omhandlet trådene jeg ville ha? NIX!

Er det en luring som sitter og sletter tråder her, eller? Vet at det skal være iallefall 2 tråder om denne auksjonen...

Da var jeg like langt... Men takk for "og'en"
Var tråden lang? Jeg fant en tråd med et innlegg om auksjonen i Bergen i april, og den finner du her:
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1026&thread_id=17702&sr=1
Det står egentlig ikke så mye, bare en link til klubbens hjemmeside med henvisning til å få mer info der.
Hei, Takk for forsøket, Mona, men det var en litt lengre tråd jeg lette etter. Det var ingenting veldig viktig i tråden, egentlig.
Men prinsippet med å søke før man starter nye tråder blir jo litt absurd hvis man ikke finner det man søker etter....
Søkefunksjonen er meget svak, ja. Søkemotoren finner ofte ikke tråder, selv om man søker på gode søkeord og man vet at de eksisterer. Da tenker jeg ikke bare på lange søkestrenger (hvor sjansene for "brukerfeil" er store). Hvis man for eksempel søker på "piraya" får man opp en rekke eldre treff, men ikke de nyeste.

Jeg tror Hållger er på påskeferie.. skal tipse han om dette ved anledning
Takk! Det er godt å høre
Hei hå! Skjer det noen forbedring snart?
Har fortsatt store problemer med å finne tråder gjennom søkefunksjonen...
Dette har pågått lenge.
Jeg har begynt å søke etter tråder ved å gå inn på min egen eller andres profil for å finne nøyaktig den tråden jeg vil ha. Men dette blir for tungvint i lengden.
Støtter den Aggi. Jeg får ikke opp noe når jeg bruker søkefunksjonen.. Har også funnet ut den måten å gå inn på de andres profiler og innlegg for å finne tråder jeg ønsker å lese - men jeg synes det egentlig er litt ubehagelig. Får en følelse av å snoke meg inn på noe som "ikke er mitt", hvis dere skjønner... :p
Ja, følelsen av å snoke er der, men når man ikke finner ting på andre måter, hva skal man da gjøre?
Men tror egentlig ingen behøver å føle seg som snokere, for trådene er jo publisert uansett...
Hvis ikke folk skjønner at trådene blir lest av andre, så bør de vel heller tenke seg om en gang til, før de skriver ;P
MC Darup
Jeg tror Hållger er på påskeferie.. skal tipse han om dette ved anledning :)

Det var en liten tull, ikkesant?? Skrives Holger
Det var nok muligens bare Ravi versjonen

Høyer'n
[QUOTE=MC Darup] Jeg tror Hållger er på påskeferie.. skal tipse han om dette ved anledning :)

Det var en liten tull, ikkesant?? Skrives Holger
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap