Endring av fiskeprofiler!

Når jeg ser på oversikten over fiskeprofiler jeg har endret, står det ingenting!
Hvorfor? Jeg vet jo at jeg har endret info for Grønn dvergacara!
Kanskje fordi noen andre har endret etter du gjorde det, står nedert på profilen til Grønn dvergacara....sist endret av Admin....
Jeg har endret på profiler jeg også, noen ganger, men har ikke fått noen av dem registrert. Ikke at det har noe å bety, egentlig....?

Aggi: Hva slags fisker har du redigert profilen på da?
Oi, må jeg virkelig huske på det?
Iallefall Guppy og glødelysdanio.. Mener det var en eller to til, men husker ikke hvilken.
Som nevnt ovenfor forsvinner det vel hvis andre endrer på dem etterpå. I min mening burde det nesten vært et semi-åpent fagpanel når det gjelder fiskeprofiler og endringer
Men vi har jo en link som heter finn fiskeprofiler jeg har endret sist...
Der står det ingenting hos meg, og så vidt meg bekjent, så har det aldri stått noe der... Men kan ikke akkurat si at jeg har vært innom den linken mer enn et par ganger ;P
Synes det er helt greit slik det er. Hvis ikke får vi en lang liste med navn på de som har endret på en fiskeprofil, og det har vi vel ikke behov for.....
Plussmedlem
Det må ein viss mengde oppdatering til for at ein skal bli kreditert oppdateringa. Det held ikkje å berre oppdatere ph-verdien, f.eks.

Ein bør alltid oppdatere mest mogleg, og om endringa gjer at profilen har endra seg mykje, blir ein kreditert endringa. Det er eit spørsmål om skjønn for dei som legg inn endringane.

Dersom det er ein profil som har mykje info frå før skal det godt gjerast å få kreditert ei lita endring, men om det er ein profil der det manglar mykje, er det enklare.

Ein bør alltid sørge for å fylle ut informasjon om:

- Er fisken stimfisk
- Vanskelighetsgrad
- Foring
- Sjikt
- Min. størrelse i akvarium - både cm og liter.
- PH
- GH
- Lokasjon
Holger: Siden det står "fiskeprofiler jeg har endret sist" har jeg alltid antatt at det går vekk om andre gjør en ny endring der. Men er det altså ikke slik, eller er det en kombinasjon?
Holger Lockertsen
Det må ein viss mengde oppdatering til for at ein skal bli kreditert oppdateringa. Det held ikkje å berre oppdatere ph-verdien, f.eks.


Det forklarer jo saken
Jeg har ikke endret allverden på disse profilene, nei... Bare tillegsinfo...
Plussmedlem
biXen
Holger: Siden det står "fiskeprofiler jeg har endret sist" har jeg alltid antatt at det går vekk om andre gjør en ny endring der. Men er det altså ikke slik, eller er det en kombinasjon?

Dersom nokon gjer ei større endring i profilen vil vedkomande bli kreditert endringa og det vil stå "Endret av biXen". Dersom eit medlem i ettertid gjer ei lita endring vil som regel ikkje krediteringa bli endra. Dersom eit medlem seinare gjer ei signifikant endring kan krediteringa bli endra.

Det er altså snakk om litt skjønn. Kreditering blir også logga og kan gje medaljer eller kanskje til og med plussmedlemskap på eit seinare tidspunkt. Det lønner seg altså å gjera ein innsats, men jobben må bli gjort skikkeleg for at ein skal få full uttelling.
Da fikk jeg svar på det!

Bettina: Les spørsmålet mitt neste gang, så slipper du å svare på ting jeg ikke lurer på!
Spørsmålet var ganske enkelt om: Fiskeprofiler JEG har endret. Ikke hvem som har endret hvilken profil.
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap