Off Topic, en kilde til glede og forargelse.

Som trådtittelen sier så er disse trådene både til glede og forargelse. I den siste tiden synes jeg det er blitt litt for meget at det gode. Jeg ber dere tenke over om det virkelig er behov for den off-topic tråden som man akkurat nå sitter og skriver inn.

Dette er et akvarierelatert forum og da bør de fleste trådene inneholde stoff som vedrører akvaristikken. Denne tråden er ikke ment som en start til en stor debatt rundt off topic. Jeg ber dere bare tenke over om det er nødvendig å poste nok en tråd i off topic eller om man like greit kan la være.
Sitter litt med samme følelsen til tider...

Foreslår at en moderator sletter mitt innlegg her, stenger tråden og legger den som "sticky" i off-topic forumet
Jeg fikk intrykket at off topic trådene var ment for off topic saker. Dvs. saker som kanskje ikke hadde så mye med akvarieting å gjøre. Som en skravletråd om ting man hadde på hjertet.

Som en godt humør tråd o.l.

Mulig jeg har missforstått. Hva er en off topic tråd egentlig ??

Ha en fortsatt flott kveld.

Mvh Linka
Kanskje Off Topic- kategorien kan være utelatt fra "Siste innlegg"...?
Ups! Følte meg plutselig veldig truffet her... 0

Er det plassmessige grunner, eller er det frykt for å virke useriøs som gjør at man ikke ønsker off-topic-tråder? Jeg må si at jeg koser meg med slike tråder...

Hvis det er plassproblemer, så går det kanskje an å begrense bildestørrelse o.l. i slike tråder?
Det er ikke noe galt med off topictråder så lenge disse ikke faller helt ut på jodet. Har sett et par tre stykker i det siste som vi godt kune være foruten.

Hovedpoenget med denne tråden var å påminne om at dette er et akvarierelatert forum slik at tråder vedrørende helt andre emner holdes på et rimelig nivå.

Off topictråder må modereres på lik linje med andre tråder og det holder hardt i perioder å orke å være innom disse trådene.

Nok en gang så var ikke denne tråden ment som noe stort tema, men bare en påminnelse om at dette er et forum for akvatristikk.

Jeg skjønner hva du mener, men hvordan vet vi at ting er på jordet ? Da må noen forklare hva off topic er.

Jeg føler meg litt truffet av denne tråden, men trodde off topic var for ting off topic. Altså ting som ikke har med akvarierelaterte ting å gjøre.

Jeg vil ikke komme inn i en stor diskusjon om dette, men vil gjerne ha svar på spørsmålet mitt. Hva er off topic for noe egentlig ??

Ha en flott dag.

Mvh Linka

Hmm.. Har jeg forstått Geir rett her, tror jeg det er chattingen han vil til livs.
Som han sier er det mye arbeid å moderere alle foraene, og spesielt om trådene faller langt fra stammen.


Off-topic kan forstås som noe som ikke faller inn under de andre foraene, men ikke handler om alt annet enn akvastik.
Dette forumet er jo for akvarieinteriserte og deres hobby. Andre hobbyer og interesser passer desverre ikke inn, fordi alle har forskjellige liv. Dette forumet er det alle medlemmene har til felles, nemlig akvarieinteressen.

Om jeg skulle prøve å telle alle diskusjonsforumene og chattesidene som er tilgjengelig på nettet til enhver tid ville det sannsynligvis tatt år. Så om man har noe på hjertet som ikke hører innunder vår felles interesse, tenker jeg ikke det mangler plass for dette andre steder.
Off tropic er vel bare et innlegg som handler om noe annet enn det forumet er beregnet på.
Har selv tenkt å sende inn spørsmål om hjelp til data, kryssord og hund, men ser at det er nødvendig å begrense seg litt, og det finnes andre fora hvor slike tema kan taes opp. Blir det for mange Off tropic-tråder samtidig så gir det inntrykk av et useriøst akvarieforum, og kanskje nye, seriøse med litersyken holder seg borte. Ikke noe særlig å må "lete" etter akvarie-relaterte tråder heller, pga for mange Off tropic-tråder samtidig.
PS: Dette er ikke ment som en klage, hvis noen skulle tro det
Hva med å ha en valgmulighet om man ønsker å lese off-topic-tråder?
Og at alle nye brukere må aktivt velge dette før de blir møtt av disse trådene? Vet at dette ikke hjelper for moderatorene, men det vil iallefall hjelpe på hvordan forumet ser ut utad...
Kesol
Kanskje Off Topic- kategorien kan være utelatt fra "Siste innlegg"...?


det mener jeg også!
bjørn 300l
[QUOTE=Kesol]Kanskje Off Topic- kategorien kan være utelatt fra "Siste innlegg"...?


det mener jeg også!

Det ordner man jo selv med å velge "Filter"-knappen oppe til høyre. Da kan man selv velge hvilke fora man vil ha på siste innlegg
Ja det er jo en mulighet, men jeg vil helst ha alt som har med fisker og akvarie på siste innlegg, hvis du skjønner. er litt lat sjø!
bjørn 300l
Ja det er jo en mulighet, men jeg vil helst ha alt som har med fisker og akvarie på siste innlegg, hvis du skjønner. er litt lat sjø!


Du er 3 museklikk unna en siste innegg uten off-topic, SÅ lat er du vell ikke?

Klikk på filter, velg bort off-topic, og klikk lagre.

Da vil du ikke få opp off-topic mere på DEN pcen
Carrera
Eh, filterknapp? *blind*

Jeg også lurer på hvor den er. Søkte på "filter" til og med, og fikk 7501 svar selvfølgelig
Carrera
Eh, filterknapp? *blind*


Her er den:

Remi Horsgård
[QUOTE=Carrera]Eh, filterknapp? *blind*


Her er den:



Har ikke den jeg...
Man må være inne på "siste innlegg"
Ah, da dukket den opp ja!

Takker og bukker.
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap