Lettere tilgang på artikler på forsiden

Hei

Er det noen idé at noen av de mest «nødvendige» artiklene på akvaforum.no kommer bedre frem på forsiden? Tenker spesielt på artiklene om oppstart, sykdom og vanntester. Som det er nå må man navigere via artikellenken i menyen. Kanskje ikke voldsomt mye jobb, men for en helt ny bruker av siden, og kanskje nybegynner i hobbyen, kunne det være nyttig å få ovennevnte artikler mer rett i fjeset.

Som oftest leiter man etter første og beste sted med informasjon når man er ny på en side. Mange navigerer seg ikke rundt for å gjøre seg kjent på sidene. Derfor er det nok mange som hopper rett på forumene som ligger veldig synlig på forsiden.

Synes artiklene her på siden er veldig gode, og de fortjener mer sentral plass en kun å bli referert til via innlegg i forumet. Hvertfall de viktigste artiklene om oppstart av akvarium, sykdom og vanntesting. Selv om de er tilgjenglig fra forsiden, er de mest synlig gjennom forumet i form av linker. Vet ikke om jeg fikk helt klart frem hva jeg mener, men håper det.

Dette er bare noen tanker jeg har skrevet ned, og ikke ment som kritikk til en aldeles utmerket nettside om hobbyen vår.

Mvh
André

Jeg skjønner hva du mener og er egentlig enig

Dette må tas opp til debatt på kammerset!
Dette syntes jeg var en god ide. Nå ligger jo kun de 10 sist publiserte artiklene på forsiden, og det er vel grenser for hva nytte en nybegynner vil ha av en artikkel om hagedamtreff f.eks. og det er fort gjort å overse menyen øverst. Synes absolutt de viktigste artiklene for nybegynnere, som oppstart og vannverdier bør få en godt synlig plass på forsiden.
Er helt enig jeg også, har tenkt det selv mange ganger. Artiklene om de temaene burde være mer synlige og mindre kronglete å navigere seg frem til
Da får vel jeg være uenig

Jeg er enig i problemstillingen, men uenig i at forsiden skal "okkuperes av kjedelige ting". Håper ikke noen tar dette utsagnet for noe annet enn det jeg selv legger i det.

Hva om man la disse artiklene man tenker på under en knapp på forsiden, som for eksempel kunne hete "Nybegynnerskolen"?
Når man melder seg inn som medlem kunne man bli opplyst om denne muligheten til å få en god innføring i hobbyen vår.
Videre burde man få en beskrivelse av hvordan forumet er tenkt brukt, og at søkefeltet er vår venn

Plussmedlem
Veldig bra forslag, og noko slikt har vore i tankane ei stund, men det har ikkje vore gjort noko med det enda.
Eg trur Donald er nærmast det vi skal få til, og det skal ikkje ta så lang tid heller!

Enig i Donald sitt forslag, men denne knappen bør være godt synlig (stor). Dette kan kanskje gjøre til at færre slipper å gjøre "alt" feil, og legge inn frustrerte spørsmål på nett om fiskedød i nystartede kar, for så få tips om oppstart av kar-artikkelen av oss. Denne artikkelen er jo noe av det første man bør lese her inne.
Flott at det skapte litt reaksjon.

Med mye navigering mister en stort sett lesere og brukere for hver nye link som dukker opp. Hvertfall om en bruker ikke er "nettvant".

Om de viktigste artiklene fra akvarieskolen blir litt mer synlig på forsiden tror jeg flere vil lese dem. Om siden blir mer kjedelig av det tror jeg ikke. For min egen del bruker jeg ikke forsiden på akvaforum som underholdning/nyheter der jeg forventer nye ting ved hvert besøk. Det som for meg peker seg ut som den mest sentrale delen av forsiden er området fra innlogging/reklame og ned til og med "10 siste fra forumet". Mellom reklame og "10 siste" er det statisk innhold fra før, så derfor mener jeg siden ikke blir kjedeligere om dette feltet utvides med direktelinker til nybegynnerartikler.

Nå er dette mine observasjoner av nettsiden. Jeg tenker ofte over hvordan jeg ser forskjellige nettsider, både nye jeg besøker og gamle. Interessant å legge merke til hvor en legger fokus på siden, og om dette er likt for mange brukere er det en fin plass å legge ut viktig informasjon på.
Noe jeg selv synes er vanskelig, er å bestemme at de og de artiklene er "viktige". Alle er viktige på sin måte.
For min del er ikke artikler om guppy viktige, men du verden hvor mange som burde tatt en titt i den

Har tidligere nevnt for Holger at jeg ønsket at en kunne koble trådene opp mot artikler, slik en i dag kan koble den opp mot fisk\ planter\ dyr.
Men forventer på ingen måte at overarbeidede Holger skal makte med alt på kort tid

Slik AF utvikler seg i forhold til alle andre forumer jeg har frekventert en del, vil det være så stappa med funksjoner her etterhvert at en til slutt nesten ikke trenger å tenke for å få info engang
Tilfeldig bekjentskap
© Gyrid Steen
Reklame for plussmedlemskap