Problemer med visning av bildetekster i fiskebasen

I det siste har jeg fått problemer med visninga i fiskebasen.
Altså: bildene ser jeg helt utmerket, men teksten som står under må markeres for at jeg skal få vist den. Ser mest ut som noe rart har skjedd med HTML-kodingen for svart bakgrunn i dette feltet, slik at den ofte blir "borte". Den hvite teksten blir en smule vanskelig å lese på hvit bakgrunn

Legger ved et bilde.
Jeg har opplevd det samme som deg. På pc'en hjemme og på pc'en på jobb.

Andreas
Jeg også , har samme problemet med "om oppdrett" Må trikse med å markere teksten for å få den synlig.
Hvilke nettlesere bruker dere? Har selv ingen problemer her, med IE7.0

Kan se ut som den du bruker er ett annet enn min nettleser, Liz, ut fra bildet.
Er i alle fall leeeeenge siden jeg fikk opp verktøylinje med muligheter for lagring av bilde etc
Plussmedlem
Ser det er issues i MSIE 6.0. Veit ikkje kor mykje tid eg vil bruke på å løysa problemet. Det løyser seg veldig enkelt for deg sjølv dersom du går til Windows Update og oppdaterer nettlesaren din til siste versjon. Det bør du uansett gjera av tryggleiksomsyn.

Evt. laste ned Firefox som er mykje betre!
Ifølge webstat folka er over 50% av internettbrukere enda på IE6, de fleste av våre kunder bruker enda IE6, så det er ikke så lett å få folk på IE7 og ignorere det der. Faktisk nokså umulig, til min og sikkert Holgers store frustrasjon

Tror nok at i bare Norge er prosenttallet IE6 brukere mindre, men likefullt veldig mange. Gleder meg til Microsoft gjør IE7 til forced update.
Plussmedlem
Riktig BiXen.
Det er frustrerande at så mange framleis brukar MSIE6, men ein ting ein KAN gjera er jo å la vera å lage spesialløysingar for MSIE6-folka slik at grunnfunksjonaliteten funkar, men at ein stadig vekk får ei påminning om at det er på tide å oppgradere...
AF funkar i det store og heile bra på MSIE6, men det er små-issues slik det også er med Opera. - Som for øvrig er ein litt oppskrytt nettlesar.

Sidan ein bør kunne forvente at folk faktisk oppdaterer og oppgraderer gratis programvare som dei brukar, vil eg ikkje bruke alt for mykje tid på at småting ikkje ser så bra ut i MSIE6.
Da har jeg oppgradert til IE7, og bakgunnen er igjen svart

Jeg gikk rundt og innbilte meg at jeg ikke kunne få IE 7 på denne maskina, siden Automatic Update ikke hadde tatt seg av det.... Så blond kan man altså være

Bare for å kommentere litt til funksjonalitet for folk med IE 6: Brukere av windows 2000 kan ikke oppgradere til IE 7 - dette støttes ikke.
Innbiller meg at det fortsatt er en andel brukere av dette OS der ute... (Sambo bruker i alle fall dette på "nedlastingsmaskina")
Sambo løste dette ved å installere Firefox istedet, men hadde det vært min maskin hadde ikke dette vært en aktuell løsning - for jeg blir nemlig ikke fortrolig med Firefox'en...
Jeg bruker da IE7. Og oppdaterer maskine hele tiden (Det er på maskinen hjemme), her på jobb er det IE6.

Der er ikke ofte den skjer men det hender tid til annen. Og det er ikke vere enn å gå tilbake et hakk, og deretter gå fram igjen. Men det er jo litt irriterende når det skjer.


Holger: Hvordan er Opera på denne siden? vil heller gå over til det hvis det fungere fint på AF.

Jeg brukte Opera en del før, Opera er etter min erfaring bedre enn IE7.
Og hvis jeg ikke husker helt feil var det litt problem med Opera og AF til å begynne med!

Andreas
Holger: Akkurat denne er jeg enig på. Er ikke noe issue som fjerner funksjonalitet på noen måte, så ingen vits å gjøre noe superprioritet på det.

Sånn ellers, Opera er egentlig den beste nettleseren, hvis man regner utifra det å støtte standarder osv. Men den er litt VEL pirkete, og tar ikke noe for gitt, noe som gjør at sider får noen rare småfeil i den ofte. Jeg liker heller ikke grensesnittet. Men funker omtrentlig som Firefox ellers. (Wium Lie som er CTO i Opera var en av to som begynte å lage CSS draftene, må vel sies å være en av de viktigere nordmenn i så forstand de siste 15 år. Er ikke mange i verden som ikke bruker noe med CSS daglig )

Microsoft får mye pepper, men de tar dette veldig seriøst, og grunnen til at de ikke kunne gjøre alt standardisert med IE7 er at mange bruker IE6 i applikasjoner og bruker de spesialsydde idiotløsningene Microsoft hadde lagt inn i IE6, dermed kunne de ikke bare ignorere disse i IE7, da hadde de fått millionvis av sinte kunder. Men det hadde klart hjulpet alle om folk kom seg over på IE7. *dyttefolk*

(For de av oss som har Xbox 360 så er det fantastisk integrering mellom 360en og internett med screenshots, opplaste klipp, sammenligne scores, osv. Funker faktisk i annet enn IE også :P)
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias H
Reklame for plussmedlemskap