Hvorfor er det ingen profil til Eremittkreps?

Jeg bare lurte litt på hvofor det ikke er noe profil i basen for Eremittkreps. For jeg har nemlig litt lyst på noen, men jeg må lese litt om det først, og da hadde det jo vært litt greit med en profil for de?
Plussmedlem
Finnes det eremittkreps for ferskvann? Dette er jo mest et forum for ferskvann.
Det finnes eremittkreps for både ferskvann og saltvann, grunnen til at de ikke finnes er at de er landlevende og liker bare å bade i ny og ne

Her er en fin tråd om eremittkreps http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1040&thread_id=9541&sr=1&msr=1
Plussmedlem
Aha Kreps/krabber som ikke er glad i mye vann. Passer dårlig i et akvarium da
Trond Ferkingstad
Det finnes eremittkreps for både ferskvann og saltvann, grunnen til at de ikke finnes er at de er landlevende og liker bare å bade i ny og ne ;) Her er en fin tråd om eremittkreps [URLBLOCK1]

Ok, takk!
Da får jeg lese igjenom tråden du sendte, og finne info andre plasser. Jeg vil veldig gjerne ha eremittkreps i et av de nye akvariene serdu(ikke med fisker i
Jeg lurer også på hvorfor Eremittkrepsene ikke har profil på Af..? For det er lettere å lese på en profil enn å drive å lete på forumet hele tiden :P
Her står det litt fakta om Eremittkreps

Jeg lurer på hvorfor de heter Eremittkreps når de ikke er kreps, men krabber :P
Kommer det til å bli en profil for Eremittkreps (Coenobita clypeatus)?
Eremittkrepser hører egentlig ikke hjemme i et forum om akvarium synes jeg. De lever jo stort sett på land. Jeg hadde tenkt å skaffe meg en gang i tiden, og leste mye om dem, og har sett hvordan de oppbevares, og det er jammen ikke mye vann som skal til for å holde dem glade. En liten, grunn skål er nok.

Hvis man vil ha info om et dyr som ikke hører til i et akvarium, så er det bedre å google det, enn å kreve at man skal lage profiler om det, bare fordi det er enklere å lese her enn å google
Det er på langt nær alle arter av fisk\ skalldyr\ planter som er repressentert i en og samme database.
Ønsker en tilføying av en eller flere arter, er det bare å sende mail til moderator\ webmaster.
Det er alltid en enorm fordel om den som ber om opprettelse av en profil, gjør litt innsats selv.
Materiell som bilder, og en del info om arten, er ofte ett minstekrav for opprettelse.
Dette rett å slett da ingen er tjent med at det ligger ørtenhundråførti profiler med kun ett artsnavn i basen
Jeg har sendt mail for flere måneder siden, men det skjedde ingenting. Og jeg har bilder og fakta..

Jeg trenger egentlig ikke en profil for Eremittkreps, men jeg tenker på andre som kanskje syns de er tøffe og har lyst de. Det er ikke alle som søker så mye på nettet om det de skaffer seg, og jeg vil gjerne at det skal bli litt enklere for andre å finne det, for Eremittkreps er et utrolig tøft dyr!

Men en Eremittkreps hører jo ikke hjemme i et akvarium, men et terrarium, så da passer det kanskje ikke inn her på Af med Eremittkreps i basen?

Er det sånn at dere trenger å vite hvem som fant Eremittkrepsene, før det blir laga profil?
Plussmedlem
Malin.P
Og jeg har bilder og fakta..

Har du fotografert selv, eller hentet andre steder fra nettet? AF kan nok ikke bruke bildene hvis det er andre som har rettighetene til fotografiene.
Hvilken art/arter skal jeg oppprette profil på?

Beklager hvis mail har blitt oversett. Forslag til arter og bilder kan postes i denne tråden
Loomis
Har du fotografert selv, eller hentet andre steder fra nettet? AF kan nok ikke bruke bildene hvis det er andre som har rettighetene til fotografiene.

Jeg har noen bilder jeg har tatt selv, men det er ikke de beste bildene da. Men det går jo an å begynne med de. Skal prøve å få ta bedre bilder når jeg skal starte med krabber igjen

Håvard Støre Andresen
Hvilken art/arter skal jeg oppprette profil på? Beklager hvis mail har blitt oversett. Forslag til arter og bilder kan postes i [URLBLOCK1]

Takk
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap