Miniguide - Outlook alarmer fra akvaforum.no

Regler og alarmer i Outlook er en enkel måte å endre hvordan e-post vises eller sorteres.

I denne guiden vises det hvordan man setter opp en regel med en alarm som viser alle mail som kommer fra AF i et eget vindu.

Enkleste måten å lage en regel er å ta utgangspunkt i en eksisterende e-post. Start ved å høyreklikke på e-posten


[External Image]


Velg følgende innstillinger for denne reglen


[External Image]


Det som er viktig her er avsender og å krysse av i "Display in the New Alert Window" På bildet ovenfor er det også valgt å lagre denne e-posten i en egen katalog.

Enkelte mailsystemer tillater kun å opprette kataloger under Inbox. Som oftest er dette et greit sted å legge e-post siden dette stammer fra Inbox i utgangspunktet.

Velg "Select Folder" så "New..." for å opprette en ny katalog


[External Image]


Klikk på "OK" for å lagre reglen din. Kryss av i feltet for å kjøre denne reglen på e-post i innboksen. (Hvis du vil legge e-post inn i en katalog med en gang, og for å teste om reglen fungerer)

Denne reglen er en regel som kun kjører når applikasjonen er startet.

Hvis alt er som det skal vil du nå få alarmer fra AkvaForum opp i et eget vindu slik at det er lettere å følge med på dine innlegg e.l.


[External Image]


Ved å velge "Close" vil listen tømmes og vinduet vil dukke opp når en ny melding ankommer. (Hvis vinduet ikke lukkes vil nye meldinger vises i listen)

En annen måte å få meldinger fra AkvaForum er RSS-feeds. Anbefaler ikke RSS feeds i Outlook men alternative programmer som Feedreader e.l.
Plussmedlem
Flott guide, Christian!

For dei som brukar gratis alternativ til Outlook og Outlook Express, vil eg gjerne tilrå Thunderbird som maillesar, og Thunderbird har også ein super RSS-lesar.

Thunderbird gjer det m.a. veldig enkelt å ta backup og flytte mailen, fordi all info og alle instillingar ligg i ei mappe.
Jeg bruker for det meste hotmail jeg, og da plinger det via Msn messenger.
Men kan jo bruke Outlook og teste dette da, det så spennende ut, hehe=)

Flott inlegg/artikkel
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Kjesbu
Reklame for plussmedlemskap