Liter på kar?(ancistrus vs l-144)

Har vært og tittet på forskjellige fisker da jeg så at det står at L-144 som kan bli ca 11cm trenger 120 liter.
Mens ancistrus sp. oppdretsvariant som blir ca 15 cm trenger 60 liter.

11 cm-120liter?
15 cm-60liter?

Kan noen fortelle meg hva dette kommer av ?
Det er ikke bare størrelsen på fisk som er avgjørende på hvor stort kar den trenger. Noen er mer aktive enn andre, og trenger av den grunn mer tumleplass. Kan nok også være avgjørende om de trives i åpent farvann, eller om de trenger mange gjemmesteder.
...men for stort skal det vel godt gjøres at et akvarium blir, både for fisk og akvarist.
Ok.Men jeg synes nesten Ancistrusene jeg har sett er mer aktive en l-144 som jeg har sett.

Hmm.. kanskje det er litt todelte meninger i Fiskebasen? :P
Jeg skjønner ikke hvorfor disse står oppført med 100% forskjell i antall liter. Jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet over å ha hatt L- 144 i en 60 L.

Men selvsagt, alle akvarier burde vært på 100 L
Plussmedlem
MC Darup
Men selvsagt, alle akvarier burde vært på 100 L :D

Nei, ikkje 430-literen min!
Ja det beste er de over 100 liter.
De jeg har som er under 100 l er bare til yngel.
Er det hvem som helst som kan fylle inn de forskjellige tingene i fiskebasen?
Eller må moderatorene godkjenne dem?
Holger Lockertsen
[QUOTE=MC Darup]Men selvsagt, alle akvarier burde vært på 100 L :D

Nei, ikkje 430-literen min!

Ikke min 420 L heller, mojjoklumpen

DSG:
infoen blir godkjent, men det er mennesker det handler om... og da kommer ting som feks "skjønn" inn i bildet
(Nei, ikke som "skjønne mennesker" selv om de fleste av oss er det også)

Feil kan skje, egne meninger kan skinne gjennom.. det er ikke 1 person som sitter med all infoen i Fiskebasen på minnet. Kanskje det er 2 ulike som har godkjent den infoen?
Uansett er jo begge forsåvidt riktige.
Den er grei
Tusen takk for innformasjonen.
I en verden der det er mye synsing, og en liste med faktore som er på lengde med en dassrull, vil det alltid være forskjeller fra sted til sted en titter, når det oppgis størrelsen på karet.

Litt kjenskap til arten er ofte det som skal til for at en ser om dette er noe som stemmer eller ikke.
Sunt bondevett, det er tingen det
Tilfeldig bekjentskap
© Aslak Evang
Reklame for plussmedlemskap