En liten tanke

Hei!

Jeg bare lurte på om det hadde vært en idé å kunne få betale PLUSSmedlemskap med mobilen? Jeg veit ikke om det koster mer eller blir mye arbeid, da!

Det hadde gjort det mye enklere, men kanskje det også kan gå litt over stokk og stein (tenker da på yngre medlemmer her, da jeg har opplevd det selv). Må ellers si at prisene her er veldig bra!

Mvh Iselin=)
Tenker du noe ala å sende ett eller annet kodeord til ett eller annet nummer, og så blir beløpet lagt til telefonregninga\ trukket av kontantkortet?

Det kunne sikkert fungere, men en del av disse systemene er temmelig upålitelige, og derfor ikke noe jeg ville valgt (men så er det ikke jeg som tar slike avgjørelser heller, takk og pris )
I tillegg er slike tjenester gjerne temmelig kostbare, selvsagt avhengi av hvilket selskap en benytter.
Det er ikke uvanlig at selskapet en benytter, tar 30% eller mer av inntektene, i tillegg til faste gebyrer.

I praksis ville dette bety at enten måtte prisen for de som valgte SMS-betaling øke, eller inntekten bli lavere.
Og med tanke på skatt og mva i beløpet, blir det da ikke de rare ørene igjen til forumet

Regner med at O store høvding ser på dette, og sier noe om hans tanker om løsningen
det hadde ikke vært helt dumt å kunne betale med mobilen, mange forumer og spill o.l. på nettet der man kan betale med mobilen.

da hadde også jeg hatt lettere mulighet for å bli plussmedlem. :=)
Jeg er medlem flere steder der jeg kan betale med mobilen, hvor beløpet legges til på telefonregninga, og det fungerer veldig greit. Men så er det jo viktig å tenke på at disse sidene har litt flere medlemmer osv.

Det eneste negative (for meg) er at det vil belastes litt mer på min fars lommebok. Men da får jeg bare kutte ned sms-forbruket.:p

Er kanskje mulighet for å sjekke det opp?
hehe null stress for meg, jobben til pappa som betaler den tellefonregninga
Betaling via mobil
Ideen er god, men med et volum på noe over 100 plussbrukere blir nok dette en for dyr løsning.

Slike løsninger blir enklere og billigere med årene og kanskje det blir så mange plussmedlemmer her at det kan bli lønnsomt en gang i framtiden....

Ellers veldig greit med Paypal for oss som bruker det, fint at dette er implementert på akvaforum
Tror faktisk antall plussmedlemer hadde steget betraktelig med den løsningen. En mulighet er jo å sette prisen litt høyere for de som vil bruke mobilen å betale med. Jeg selv hadde vært selvskreven som +medlem hvis jeg kunne ha betalt automatisk pr mnd via mobilen...
Jeg tror at det vil øke PLUSSmedlemskap fordi:

Nå som jeg vurderer å bli PLUSSmedlem, tok jeg en titt på siden og stoppet egentlig tankegangen da jeg så det bare var en betalingsmåte, og det med kort. Jeg tror det kan "skremme" folk. Hvertfall på min alder (17år +/-).
Det er ganske mye enklere.

Men så er det jo dette med prisene da...
Ikke bare kort. Jeg bruker e-faktura
E-faktura og kort, det går for det samme. Akkurat som at buddit og nudist er det samme!:P (Den ble kanskje litt for intern, men det var bare litt tullete ment..):P
Frykten for å betale online med kort, er sterkt overdrevet hos de som frykter dette.
Betaler selv det aller meste jeg handler, både i inn og utland med visa-kortet.
Ikke ett øre har "forsvunnet".
Paypal som en her bruker som bindeledd mellom den som betaler, og den som får betalinga, er dønn solid.
Faktisk kan Paypal være behjelpelig i enkelte tilfeller, der selger ikke holder hva som er lovet.


Men ser ikke bort i fra at dette har noe med alder og generasjoner å gjøre.
Jeg ville ikke hatt ett medlemskap lagt til telefonregninga, får spokn av beløpene der allerede
Men kanskje den yngre garde (nei, jeg er ikke steingammel. Ikke gammel heller. Er jeg da en stein, tro???) har ett litt annet forhold til mobilregninger som tikker opp mot 4-sifre
Vel, etter hundrevis av handler med Visa kortet som jeg bruker kun til Internettkjøp så fikk jeg en telefon fra Gebyrfri om jeg hadde betalt noe til "Islamic Relief Fund"? Eh... neppe Så da ble kortet sperra og handler gått gjennom, så de er sinnsykt obs. Betaler i ettertid, og VISA er nøye mot svindel, så det er ingen fare for brukerne. Ingenting å være redd for.
Jeg mener vel ikke bokstavelig talt at det skremmer folk (ok, jeg burde kanskje tenkt på det iog med at jeg skriver dette her..). Men når jeg ser alle de tomme feltene jeg må fylle ut, så blir jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre (ja, jeg veit jeg kan få hjelp av foreldra mine, men de blir alltid så oppgitt når det er enda mer de skal betale for(A)

Jeg er faktisk veldig flink med min telefonregning, det kommer aldri opp med 4 sifre
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap