Plussmedlemskap, betale med mobil?

Går det ann å få en sånn ordning at man kan betale PLUSSmedlemskapet med mobilen? sånn som bla Finn og andre nett portaler..

Pr i dag er det ikke det,
mener grunnen er at mobilselskaper tar endel betalt for denne tjenesten.
MC Darup
Pr i dag er det ikke det, mener grunnen er at mobilselskaper tar endel betalt for denne tjenesten.


Da må det selvsagt veies opp mot hverandre sannsynligheten for å få flere medlemmer kontra den kostnaden det evt. er. Jeg ville tro at det er lettere for folk å gå på et plussmedlemsskap om man kan betale med mobil? Enkel og grei løsning som ikke krever kredittkort.

Joakim
[QUOTE=MC Darup] Pr i dag er det ikke det, mener grunnen er at mobilselskaper tar endel betalt for denne tjenesten.


Da må det selvsagt veies opp mot hverandre sannsynligheten for å få flere medlemmer kontra den kostnaden det evt. er. Jeg ville tro at det er lettere for folk å gå på et plussmedlemsskap om man kan betale med mobil? Enkel og grei løsning som ikke krever kredittkort.



Riktig Jeg vil bli pluss medlem, men har ikke kredittkort (takk og pris for det) og da får jeg ikke blitt det

Man kan bruke vanlig bankkort, må ikke være et rent kredittkort?

Uansett, dette med mobil har vært diskutert før.. men jeg finner pokker meg ikke tråden igjen :S
MC Darup
Man kan bruke vanlig bankkort, må ikke være et rent kredittkort? Uansett, dette med mobil har vært diskutert før.. men jeg finner pokker meg ikke tråden igjen :S


Jo for man må oppgi kredit-kort nummer. og det står ikke på de vanlige Visa Electron kortene. I hvertfall ikke på mitt..

Det ville jo vært greiere med mobil betaling uansett,
for det første er det lettere å sende for eksempel AF (antall dager) + Medlemsnummer til 1234 enn å skrive inn så mye tall:P

For det andre får ikke de med samme type kort som meg blitt plussmedlem

For det tredje har så og si ALLE mobilen med seg til en hver tid, og det betyr at AF tjener mer penger og kan bli større og bedre og tilby flere tjenester
Du kan betale med e-post faktura. Det kan alle som har en nettbank - de fleste har jo det. Ingen behov for kredittkort. Les litt lengre ned enn kredittkort betaling...

Som nevnt har mobilbetaling vært diskutert, og det er ikke aktuelt nå
SolVard
Du kan betale med e-post faktura. Det kan alle som har en nettbank - de fleste har jo det. Ingen behov for kredittkort. Les litt lengre ned enn kredittkort betaling...


Jeez..haha! Blir blind om natten tror jeg:P da ordnet det seg lell
(men mener fremdeles at mobil betaling hadde vært en fordel)
Sterud
Riktig:) Jeg vil bli pluss medlem, men har ikke kredittkort (takk og pris for det)


Det er mange som tror at det å ha kredittkort betyr at man må bruke opp hele kreditten hver måned uten å faktisk ha pengene ja :P
Joakim
Enkel og grei løsning som ikke krever kredittkort.


Jepp, spesielt enkelt og greit for de som ikke betaler mobilregninga selv men overlater den slags til mor og far :p
ØYH!

....hvordan viste du det? *rødme*
MC Darup
Man kan bruke vanlig bankkort, må ikke være et rent kredittkort? Uansett, dette med mobil har vært diskutert før.. men jeg finner pokker meg ikke tråden igjen :S


Her, kanskje?

Er det tatt en avgjørelse på dette, så er jo det forsåvidt greit nok.

Men om man ikke har råd til å kunne tjene mer penger, så...
De aller fleste vanlige bankkort har jo nummer som man kan bruke når man betaler på nettet o.l. Det er stort sett tenåringer som skaffer seg kort som kun kan brukes elektronisk.
I mange andre land har også Electron kort VISA nummer som kan brukes på nett, men tror ikke de har det i Norge uansett?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap