Hva gjør man?

Hva gjør man når en selger ikke sender det han har lovet og en har betalt for varen??
har skrevet til moderator her inne uten hel.
Syns det er utrolig kjedelig når en betaler for noe og ikke får det og nå får jeg ikke noe svar fra selger heller...
Det har jeg tenkt på også men jeg har alltid fått det jeg har betalt for.
Jeg ville ha sendt mail til selger å sakt at hvis han / hun ikke sender det du har betalt for vil jeg oppgi navnet her på forum så andre får greie på hvem vi ikke skal handle med.
har skrevet og sagt at jeg vil raportere ham men har ikke fått nope respons på det
Det må vel være mulig og få varen tilsendt med en slags postoppkrav. Du må betale for å få varen utlevert, hvis du ikke betaler blir varen returnert til avsender. En garanti for begge parter.
Jon
ok, da hadde jeg oppgitt navnet her på forum. Håper du ikke har kastet bort mye penger.
Det må vel være mulig og få varen tilsendt med en slags postoppkrav. Du må betale for å få varen utlevert, hvis du ikke betaler blir varen returnert til avsender. En garanti for begge parter.
Jon

Jeg vet men sånn har jeg aldri gjort det . Har satt inn penger på selgers konto og når selger har motatt pengene så sender selger varene. Det er billigere å sende varen uten postoppkrav. Men man regner jo med at selger sender varene når pengene er mottatt
først så mente han at det måtte være noe kluss med posten for han hadde sendt men det er rart pga jeg da har fått varer fra andre selgere etter at jeg har betalt og de har registrert det...

det var ikke mye penger men det blir prinsip sak...
hvis han har sendt varene og det er posten som har rotet syns jeg at selger må hjelpe til med å finne ut hvor pakka har blitt av.
Ja men det er det ikke gjort fra selgers side...
Nå er det nå slik at Posten ikke har sporing på vanlig brevpost, så hvis selger sier at det sendes på kjøpers ansvar så er det jo strengt tatt ditt problem.

Du har heller ikke nevnt noe om hvor lang tid det er snakk om mellom det skulle vært sendt og evt. kontakt.

Og AF har såvidt jeg vet ingenting ansvar i dette så å maile dem hjelper lite.
...Af har vel ikke noe ansvar, men jeg synes de kunne kastet inn en klausul i EULA'n at de skal kunne videreformidle navn og adresse dersom mislighold av kontoen, derunder falske bud eller salg på rubrikk-delen av siden...Dersom det skulle være nødvendig med politi-anmeldelser, etc...
Men uansett hvem som har ansvar så ville jeg ha funnet ut hvor pakka hadde blitt av om det var meg som var selger.
Hvor lenge siden er det du betalte penger inn på selgers konto ? og når sa han at han hadde sendt pakka ?
For noen få ganger kan det ta over en uke før pakka kommer det kjedde meg sist. Men det er synd hvis du ikke får pakka og hvis det skjer ofte så vil ikke folk kjøpe ting som må sendes etter vært.
dette kjøpet ble gjort 23 feb og siste kontakt var 8 mars og har prøvd hele veien å få kontakt etter det uten hel...
som jeg skrev så var det ikke snakk om mye penger men det blir en prinsipp sak...
det går ann å svare i steden for at kjøpere blir sure og grinete.
Må også tilføye at han skulle sende på nytt men dette har ikke skjedd og det eneste jeg fikk beskjed om var å overføre en vis sum så skulle selger sende varen...
det var ikke snakk om hvem som hadde ansvar.
Da har du jo ventet lenge nokk syns jeg da. Jeg hadde sendt selger en mail og har han ikke svart innen mandag så hadde jeg opprettet en ny tråd her inne på forum.
Hvem skal man ikke handle med ?
og fortalt hva du har kjøpt , hvem du har handlet med.
Den svir hvis selger selger mye ting her inne.

Vel, virker som det er ord mot ord.
Selger sier han har sendt varene. Og da tviler jeg på at moderatorteamet godtar en uthengelse med navn.

Det er dessverre lite vi kan gjøre, hele tjenesten med salg/ kjøp er avhengig av gjensidig tillitt.
Jeg har selv opplevd det jeg vil kalle som useriøsitet når det gjelder dette, men det er noe man bare må ta med på kjøpet synes jeg.
Dessverre.

paronhaien:
sletter innlegget ditt. Slikt er forkastelig å si.
Er jo mulig å sjekke salgstråden, og se om det er andre som har kjøpt av samme selger. I så fall kan du kanskje prøve en PM til dem og høre om de har opplevd det samme.

Er jo mulig posten har en utro tjener på poststedet ditt(?)
Manglende levering
har selv sendt pakker som er kommet bort eller tatt utrolig lang tid. det hadde da ikke vært hyggelig å bli uthengt. ansvaret ligger begge veier når det ikke ønskes å sende med sporing for å spare penger. andre sider har et system som sier litt om selger og kjøper uten å henge ut noen dette er fullt mulig her også.
Tilfeldig bekjentskap
© Atle Abel Salvesen
Reklame for plussmedlemskap