- Hjem
- Forum
- Om Akvaforum
- Hva har vært galt med akvaforum
Hva har vært galt med akvaforum
Postet 29.07.08 kl 20:45
Jeg hadde det problemet for ca en uke siden, ja - men det varte kun en kveld for min del. Det som har skjedd med deg, er at du ikke har oppdatert nettsiden i nettleseren din. Dvs. den har en eller annen innstilling som gjør at den ikke sjekker etter nye sider automatisk; og da vil du få den samme siden helt til du oppdaterer.
Hos meg så var det sånn som sagt en kveld, men når jeg sjekka dagen etter og fikk samme problemet - trykka jeg på oppdater i nettleseren min og vips - så var siden tilbake...
Hos meg så var det sånn som sagt en kveld, men når jeg sjekka dagen etter og fikk samme problemet - trykka jeg på oppdater i nettleseren min og vips - så var siden tilbake...
Postet 29.07.08 kl 20:48
Postet 30.07.08 kl 01:41
Jeg fikk den meldingen noen timer for noen dager siden. Men det er mulig pc'en din ikke sjekket for oppdateringer når du besøkte siden, og kun viste siden den hadde lagret, og det var siden med tekniske problemer. Når en viss tid hadde gått sjekket den igjen for oppdateringer og fikk opp siden.
Du kan velge hvor ofte nettleseren din skal sjekke for oppdateringer i innstillingene, og hvis du mistenker at det har skjedd en oppdatering som nettleser ikke har plukket opp, holder du nede ctrl knappen og klikker 'oppdater'. Da skal den sjekke for oppdateringer.
Du kan velge hvor ofte nettleseren din skal sjekke for oppdateringer i innstillingene, og hvis du mistenker at det har skjedd en oppdatering som nettleser ikke har plukket opp, holder du nede ctrl knappen og klikker 'oppdater'. Da skal den sjekke for oppdateringer.
Postet 30.07.08 kl 02:57
Inaktiv bruker
det sme sjede for meg men der kom jeg ikke inn på internet i det heletat på min datamasjin men jeg var heldig jeg fik låne lilesøstra min sin datamaskin =
Postet 30.07.08 kl 09:34
SoVeHmm. Maskinen min leter etter oppdateringer hver natt og skal vel legge disse inn automatisk. Har i hvertfall ikke gjort noe spesielt natt til i dag. Men men nå virker det nå igjen så da er jo problemet løst.
Det du snakker om nå er Windows oppdateringer.
Det de andre snakker om er at hver gang du besøker en nettside, så tar nettleseren din automatisk og lagrer bilder, filer og kode på PCen din slik at nettsiden laster raskere neste gang du besøker den. Når du besøker den igjen skal den sjekke om det er noe ny kode, bilder osv. og isåfall lagre det også og vise deg den oppdaterte siden.
Men om du bruker Internet Explorer så sjekker den ikke dette HVER gang, så da må du gjøre som Mjvnz sier, forandre innstillingene eller manuelt refreshe siden (eller tømme cachen). Dette gjøres under Verktøy | Alternativer for internett. Så kan du klikke Innstillinger. Under punktet "Se etter nyere versjoner av lagrede sider:" velger du "Hver gang jeg besøker websiden".
Postet 30.07.08 kl 09:51
Endret: 30.07.08 kl 09:52
Postet 30.07.08 kl 11:08
Trengs ikke i Firefox, den sjekker automatisk hver gang, men i noen spesielle tilfeller må man kanskje slette cachen. Da trykker du CTRL-SHIFT-DELETE på likt, og velger bare cache (ikke de andre, passord osv. lagres der), og så clear private data (eller tilsvarende på norsk). Men stort sett skjer det automatisk i Firefox, ellers prøver man bare med en CTRL-R refresh av siden. Den er litt mer nøye enn F5 avhengig av versjon og hvilken nettleser man bruker.
Postet 30.07.08 kl 11:40
F5
Trykk F5 så oppdateres firefox om du er usikker du ser en oppdatert eller lagret versjon av siden.
edit: fungerer også på explorer, opera er jeg usikker på.
edit: fungerer også på explorer, opera er jeg usikker på.
Postet 30.07.08 kl 12:47
Endret: 30.07.08 kl 12:48
Inaktiv bruker
F5 fungerer også i Opera
Postet 30.07.08 kl 12:54
Postet 30.07.08 kl 13:14
Postet 30.07.08 kl 13:57
biXen[QUOTE=SoVe]Hmm. Maskinen min leter etter oppdateringer hver natt og skal vel legge disse inn automatisk. Har i hvertfall ikke gjort noe spesielt natt til i dag. Men men nå virker det nå igjen så da er jo problemet løst.
Det du snakker om nå er Windows oppdateringer.
Ok
Men om du bruker Internet Explorer så sjekker den ikke dette HVER gang, så da må du gjøre som Mjvnz sier, forandre innstillingene eller manuelt refreshe siden (eller tømme cachen). Dette gjøres under Verktøy | Alternativer for internett. Så kan du klikke Innstillinger. Under punktet "Se etter nyere versjoner av lagrede sider:" velger du "Hver gang jeg besøker websiden".
Jeg bruker Mozilla Firefox.
Postet 30.07.08 kl 23:56
Endret: 30.07.08 kl 23:57
Postet 30.07.08 kl 23:57
Endret: 30.07.08 kl 23:58