Pakistanbotia-profil

Er det bare jeg som synes at hovedbildet til pakistanbotia ikke ligner en pakistanbotia i det hele tatt? Ligner mer på en polka-dot botia synes jeg.
Det har du nok rett i. Så vidt jeg har fått med meg så er det bare polka-dot-botiaen som kan ha de blåfargede flekkene.

Du kan gi beskjed via endre info når du går inn på arten i basen. Det kommer da opp et skjema hvor du kan skrive en kommentar nederst. Eventuelt sende mail direkte til moderatorene ved å gå på kontakt oss her nederst på siden.
Jeg har rådført meg på loaches.com. Det er ganske sannsynlig at det er ingen av delene på profilen. Antagelig er det Botia Histrionica som er avbildet.
Men de var jammen ikke 100% sikre der heller. Tviler dog veldig på at det er en Polka-dot. Valget står nok mellom Almorhae eller Histrionica

EDIT: Det kan også være en Rostrata? Fikk også et tips om at det er såpass usikkert hva dette bildet er, at det ble spekulert i om det var en Hybrid?
Fotografen på profilen kan kanskje bidra med litt info?
Åh... og jeg som har gått rundt og vært litt småforelska i den botiaen (har sett på det første hovedbildet, ja)! Har gått rundt og ønsket meg Pakistanbotia bare pga det bildet, jeg

Det lignet veldig på Botia histrionica, ja....

Tender, finner du ut noe mer, så si fra her i denne tråden
Nei, jeg var ikke helt sikker på om det var en polkadot botia jeg heller.. men det var den jeg visste lignet så det var bare et forslag. Men tviler sterkt på at det er en pakistanbotia. Ligner ikke på histrionica heller...
Her på denne siden så står følgende om Polka-dot Botiaen:

This species is very variable in pattern and can change quite dramatically as it grows. Generally, the dark areas gradually increase in size as the fish matures. Some races start off with much more dark colouring than others, and some feature almost sky blue spots within the dark areas. The pictures here and in the photo-search facility show that variability.

Det er den eneste botiaen hvor jeg har funnet noe om de blåfargede flekkene ihvertfall. Noen av bildene på den siden ligner også på dette som ligger i basen på Pakistan-botiaen.
Det har ikke kommet noen entydige svar på Loaches, men bildet på profilen er 99% ikke en Pakistanbotia så jeg håper en moderator går inn og fjerner bildet fra profilen. Virker som det står mellom Histrionica, Rostrata eller hybrid. Polka-dot er det ganske sikkert ikke.
mona o
Har gått rundt og ønsket meg Pakistanbotia bare pga det bildet, jeg:-)Det lignet veldig på [URLBLOCK1], ja.... Tender, finner du ut noe mer, så si fra her i denne tråden:-)


Mona: Bildet som du ble så forelsket i er nå fjernet fra profilen. Det var nok desverre ingen Pakistanbotia Fremdeles har jeg ikke klart å finne ut en 100% avklaring, men botiaen på bildet, som du likte så godt, hadde en veldig butt nese. Det kan tyde på at det var en Rostrata. Men mønsteret var likt både Rostrata og Histrionica, så hvis du en dag vil ha Botia vil jeg anbefale en av disse 2 artene.

PS: De er begge langt fredeligere enn Pakistanbotia.
Kan tilogmed muligens gå sammen med Cory
Takk for oppdatering og oppfølgningen, tender, det var snillt av deg å huske på det
Bare hyggelig. Jeg er alltid interessert i å informere om Botia, vet du
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap