Problemer med å lime inn bilder i innlegg...

Jeg må gjøre noe galt, men jeg skjønner ikke hva.

Jeg ønsket i et innlegg, å lime inn et bilde jeg har lasta opp slik at bildet vises i full-størrelse og ikke bare i miniatyr-utgave. Jeg trodde fremgangsmåten da var å først laste opp de aktuelle bildene, så gå i forhåndsvis-modus, kikke på bildene der og kopiere adressen til full-størrelse-bildet; gå i det orginale innlegget for så å lime inn adressen til full-størrelse-bildet der.

Men i innlegget mitt kommer bare miniatyrene opp. Der jeg skulle hatt de større bildene, kommer det opp et slikt lite bildeikon akkurat i det siden lastes inn, men når sidene er ferdiglastet kommer det ikke opp noen bilder. ?

Hva gjør jeg feil?

Se forøvrig denne posten, (innlegg #11). Der skulle det vært store utgaver av bildene nederst i posten.

Er det noen som vet hva jeg gjør feil? Kan evt. noen moderatorer gå inn på det aktuelle innlegget og se om jeg har brukt noe feil kode? Jeg klikker jo bare på det bilde-ikonet når jeg skriver selve posten - og limer inn adressen til det store bildet jeg ser i forhåndsvis-moduset...
Du kan ikke gå på forhåndsvisning. Du må skrive innlegget helt, legge ved bildet, og POSTE innlegget. Først da får du bildeadressen i fullformat.
Så klikker du på bildet, slik at det kommer opp i stort format. Høyreklikk og kopier bildeadresse. Gå tilbake til innlegget, klikk "Endre", og lim inn bildets link på vanlig måte. For de som ikke vet det:
Det vil si med (img)bildeadr(/img) koden der parantesene selvsagt erstattes av klammer [


Sånn som dette

[External Image]

For å illustrere forskjellen på linken du tok på forhåndsvisning til bildet, og linken jeg brukte ETTER at du har postet innlegget:

Din link på forhåndsvisn:

http://akvaforum.no/images/forum/16689_080818132518_2.jpg

Min link etter at innlegget er postet og bildet opplastet:
http://akvaforum.no/images/forum/16689_230885_2.jpg

Ser du at bildeadressen er ulik? Forhåndsvisning er altså ingen gyldig bildeadresse enda, bildet er jo ikke lastet opp på "the world wide web"
Eller så kan du legge inn bildene på photobucket.com og dermed få bildeadressen og link samtidig.
Jo, det er sant - men problemet med det er at om jeg sletter bildene på den eksterne serveren, så blir alle innleggene mine her eller andre steder hvor jeg har brukt bilder - ubrukelige. Derfor ønsker jeg helst å laste de opp her. Idéelt sett burde jeg kunne ha lastet opp bildene på en egen bildebase her på forumet sånn at jeg slapp å ha både miniatyrbildene og full-størrelse bildene i samme innlegg, men...
En veldig lettvint løsning dette her og takk for en god beskrivelse mona o,nå må jeg bare prøve og lære meg dette så jeg ikke behøver og gå inn på denne posten hver gang jeg vil ha ett bilde større.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap