Hvor er det blitt av "søk i forum"?

Som overskriften sier. Hvor er den blitt av?
Hva mener du? For å søke i forumet bare skriver du inn det du vil søke etter i feltet øverst til venstre hvor det står 'søk i alt innhold' og deretter klikke der hvor det står hvor mange treff du fikk i forumet.
Plussmedlem
Jeg er enig med Mvjnz - Er det ikke bra nok med "Søk i alt innhold"?
Men det var vel en søkefunksjon ekstra i venstre marg som het noe sånt som "Søk i forum"?
Jeg brukte den aldri, og skjønte egentlig ikke poenget med to "søkemuligheter" på samme sted.
...Grunnen var vel å belaste serveren minst mulig, og jeg også brukte denne...Men dersom server-kapasitet er et problem så kan det fort bli én søkeside per felt (planter/dyr/fisk/artikler/forum/rubrikk)...
Ah, skjønner. Jeg må innrømme at jeg faktisk ikke hadde lagt merke til den "søk i alt innhold". Jeg har brukt forum søkingen helt til jeg la merke at den ikke var her lenger.. Skulle kanskje brukt øynene mine litt bedre. (doh)
vel dette irriterer meg rimelig... Sitter i skrivende stund rimelig forbanna for å være ærlig etter å ha bladd gjennom minst 40 sider med diverse søke resultater uten å ha funnet det jeg trenger å vite...

Er det mye å forlange at man har en søkefunksjon som man finner på f.eks.

http://www.bilforumet.no/search.php

http://www.mopedportalen.com/forum/index.php?act=Search

http://nettakvariet.no/forum/search.php

Beklaer at jeg virker kanskje litt aggressiv, man jeg blir rød til ørene etter meningsløs leting på nett.

Fordelene med slike søke funksjoner er at man slipper f.eks. å finne JBL vannverdi tester når man skal ha JBL pumpe. Og enkle søke-triks som bruk av " " fungerer...

Setter stor pris på en slik funksjon i fremtiden.
Jeg er heller ikke fornøyd med søkefunksjonen her inne. Den skiller bl a ikke mellom a og å, slik at søk på 'matte øyne' blir til 'måtte øyne'.

Og hvis man søker i plantebasen på mer enn ett kriterium, tar den med alle planter som oppfyller ett kriterium i resultatene, istedenfor å finne de plantene som oppfyller alle kriteriene man setter.

Jeg har nevnt det et par ganger tidligere her, men har ikke fått beskjed om at de vil fikse det.
Jeg er helt enig, man får ikke heller treff på alt man søke på her. Jeg søk på "Alex K." for å se mine innlegg i forumet, profil, akvariene, osv. men fikk ingen treff! Prøvde samme søk fra Google og fikk over 50 treff.

Man kan bruke Google avansert søk hvor man kan definere hvilke ord man vil ha og hvilke man vil ikke ha, bare husk å sette akvaforum.no i domenefeltet.
Alex K.
Jeg er helt enig, man får ikke heller treff på alt man søke på her. Jeg søk på "Alex K." for å se mine innlegg i forumet, profil, akvariene, osv. men fikk ingen treff! Prøvde samme søk fra Google og fikk over 50 treff.


Når du søker på innhold i et innlegg så står da ikke ditt navn der heller. På profilen din kan du klikke på "Se mine innlegg i forum" så får du jo opp alle de likevel, så det er jo irrelevant. Når det er sagt så er jeg enig ellers, akvaforum er ikke akkurat Google. For et sjokk :P
... det er også fullt mulig å legge en Google-søkeboks på Akvaforum. Da kan man søke internt i nettstedet så mye man vil uten å belaste AFs egen server.
biXen
[QUOTE=Alex K.]Jeg er helt enig, man får ikke heller treff på alt man søke på her. Jeg søk på "Alex K." for å se mine innlegg i forumet, profil, akvariene, osv. men fikk ingen treff! Prøvde samme søk fra Google og fikk over 50 treff.


Når du søker på innhold i et innlegg så står da ikke ditt navn der heller. På profilen din kan du klikke på "Se mine innlegg i forum" så får du jo opp alle de likevel, så det er jo irrelevant. Når det er sagt så er jeg enig ellers, akvaforum er ikke akkurat Google. For et sjokk :P

Jada, jeg vet at jeg finner innleggene mine fra min side men det var bare et eksempel
Jeg brukte funksjonen "Søk i forum" hele tiden, jeg! Den var etter min mening utrolig nyttig. Hvis jeg lette etter en tråd der jeg visste at to bestemte ord var nevnt, og jeg husket at det var i en eller annens Personlige akvarietråd, så gjorde det at jeg fikk mye mere treffsikre treff. For da haket jeg bare av på "Søk kun i dette forumet" (eller hva det nå stod), og dermed slapp jeg unna hundrevis av treff i urelevante tråder på andre underforum.


Eller om jeg var ute etter F.EKS. dosering av Prazipro på diskus, så kunne jeg hake av for at det kun skulle søkes i diskusforumet, og jeg fikk mange relevante treff til det jeg var ute etter. Ved søk i alt innhold ble det bare masse tulletreff.

Jeg brukte den masse, den funksjonen, og det er synd den er borte. Jeg slapp å vasse i urelevante treff.
altså nå er google også ganske primitivt i forhold til søkefunksjonene jeg linket til. Det jeg savner mest er "søk kun i tittel" dvs at man kun søker i overskriften.

Og for å være helt ærlig, dette er det eneste forumet jeg har vært på uten en god søkefunksjon... Og det er rimelig frustrerende.
Jeg vet dette er litt utenom men jeg finner ikke den tråden det skulle vært skrevet i.
Når jeg vil se på medlemsakvariene og skriver inn den strl jeg kunne tenkt meg å se bilder av, skulle jeg ønske det kunne vært [URL=http://akvaforum.no/akvarium_search.cfm?size_from=300&size_to=400&aquariumtype_id=]små bilder der[/URL], slik at jeg slipper gå inn og sjekke hver eneste en. Men enkelt kan se på det som fanger interessen min.
Galemor:
klikk på "vis thumbnails" øverst på lista, så ser du bilder av karene
Kampfisk
... det er også fullt mulig å legge en Google-søkeboks på Akvaforum. Da kan man søke internt i nettstedet så mye man vil uten å belaste AFs egen server.


Det ligger en søkeboks fra Google her allerede, man må bare inn på selve søk-siden for å finne den (altså skrive inn ordet man søker etter i boksen her til venstre, lenger ned på resultatsiden får man opp en boks der man kan bruke Google sin søkefunksjon, vet ikke om det er noen enklere måte å komme til den på). Se her for resultater fra google-søk etter "test".
ElinH
Galemor: klikk på "vis thumbnails" øverst på lista, så ser du bilder av karene ;)


Hey, se der ja, he he ikke lett å være en anelse dum når det gjelder slike tekniske saker Takker så mye
Mvjnz
Hva mener du? For å søke i forumet bare skriver du inn det du vil søke etter i feltet øverst til venstre hvor det står 'søk i alt innhold' og deretter klikke der hvor det står hvor mange treff du fikk i forumet.


Enig.

Brare skriv i "søk" feltet oppe til venstre. Velg hva du ønsker fra søkereultatet som kommer opp. Klikk på det du ønsker.
Det søker i alt.
eks:
Du søkte på "akvarie"


Du fikk 1 treff i fiskebasen > >> Avansert søk
Du fikk 0 treff i plantebasen > >> Avansert søk
Du fikk 0 treff i snegle/skalldyrbasen > >> Avansert søk
Du fikk 170 treff i artikler >
Du fikk 6370 treff i forumet >
Du fikk 0 treff i lokasjoner >
Du fikk 164 treff i rubrikkannonser >




Mvh

Terje
ElinH
Galemor: klikk på "vis thumbnails" øverst på lista, så ser du bilder av karene ;)

Oj, det hadde heller ikke jeg fått med meg. Takk

Er forresten enig med Mona. Savner å søke i hvert enkelt forum for mer relevant informasjon. Mye mindre informasjon å skumme igjennom på det viset.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap