Ny funksjon, karaktersetting av butikker

Vil IKKE ha noen debatt om spesifikke nettbutikker her dette skal være en tråd om det tittelen tilsier.

Synes akvaforum burde vurdere og få en karaktersetting av fiskebutikker.
Dette kan gjerne deles opp i nettbutikk/vanlig butikk og de vanlige butikkene opp i fylker etc..
Det må selvfølgelig bli gjort moderering her også slik at usaklige kundeerfaringer ikke blir stående.

Her ser man hvordan hardware.no har gjort dette.
Webshops

Jeg ser stort sett bare positive sider ved dette. Hvertfall for brukerne
Positivt:
1. Man kan som bruker gjøre seg et inntrykk av en butikk og vurdere om man vil bestille/besøke denne eller ikke.
2. Man vil slippe tråder som løper løpsk på forumet(forhåpentligvis).
3. Om dette skulle bli "stort" vil kanskje butikker etterhvert prøve og bli bedre.

Negativt:
1. Denne funksjonen må selvfølgelig lages noe som tar tid.
2. En butikk kan ufortjent få på seg dårlig rykte om f.eks bare de med negative erfaringer legger inn erfaringene sine. (Da vil jo de med mest antall handler ofte få mest negative omtaler. Og om det ikke er noen positive så vil ikke prosenten se bra ut)

For min egen del vil jeg si at de positive siden veier mye mer enn de negative

Det kan godt hende dette har vært oppe før(og minnes at det har vært det) men fant ikke dette ut med noe søk.

Kom med kommentarer

bra forslag, syns det burde være et krav at man har minst x antall poster i forumet og at man har vært en bruker i x antall dager/måneder. For å unngå butikker som lager brukere bare for å sverte andre butikker.

Har opplevd dette i annet forum.
Kudos!

Noe sånt alà det HW.no har ville vært ypperlig, men det virker litt som moddene her på forumet er litt fanatisk opptatt av å gre butikker med hårene.
Wikdahl
men det virker litt som moddene her på forumet er litt fanatisk opptatt av å gre butikker med hårene.

Jeg synes du bør forholde deg til trådstarters ønske om at denne tråden skal handle om funksjonalitet på AF. Dersom du ønsker å klage på moderatorers avgjørelse, gjøres dette i e-post til oss, og ikke på forumet, j.fr. retningslinjene:
28) Klage på moderators avgjørelser tas ikke på forumet, men pr e-post til moderator.

Nå har jeg sittet og lett, vet det finnes i allefall en tråd hvor div butikker ble vurdert av medlemmer her inne.
Klarer ikke finne den igjen :S

Uansett er mange butikker nevnt i div tråder, søker man etter butikknavn finner man nesten garantert andres erfaringer/ meninger.
Husk at det aller meste er veldig objektivt.
Plussmedlem
Godt forslag.
Dette er noko eg har jobba med ei stund, men ikkje er ferdig med enda. - Ein bransje/produktguide a la hardware.no. Det kjem altså - om ikkje så brått... :-P
Darup, jeg vet det var en tråd, men tråder blir som regel veldig uoversiktelig

Men nå har jo holger allerede starta med dette så det lover bra !
Produktguide hadde jeg jo helt glemt ut og det vil også være genialt!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap