Design ett akvarium:-)

Jeg kom plutselog på en idé. kan ikke noen datakyndige her på forumet lage ett lite minispill som du kan designe ett akvarium, også er den koblet til fiskebasen, så når to fisker ikke passer sammen, sier den ifra. Du kan foreksempel velge sandtype og planter også...

bare en idé, men si ifra hvis dere liker den
Det hørtes ut som en kjempide, kanskje det hadde gått ann å ha sånn at man kunne designe sitt eget akvarierom/hus. Slik at man hvis man skal bygge vet hva som er best.
Jeg er ganske sikker på at det finnes slike programmer der ute. Man må bare vite hva man skal søke etter og ville lete litt
Kanskje noen som har vært borti det kan legge ut en link da
Et slikt program finnes her : The AquaSketcher Tool
Her er det også en artikkel om hvordan man bruker det på engeslk.


[External Image]
[External Image]
men, kan ikke akvaforum lage ett egent?
bare for medlemmer:-p
De som drifter akvaforum gjør vel det på fritiden, ved siden av jobb. Å lage et slikt program krever både tid og kunnskap. Men det er jo veldig sannsynlig at dersom et medlem hadde laget et slikt program, ville det kunne legges ut på forumet, på lik linje med artikler og slikt (så lenge den som har laget det gir tillatelse)
Hei
den greia til kulefisken funka assa!

har lavet ein moddell av mitt akvarium:



å lage et slikt program tar kun tid pga av at man må legge inn alle de forskjellige fiskene/plantene/sand/røtter/etc inn i java. Selve programmet som sjekker om de er kompatible er enkelt å lage.

Men siden det finnes rundt 5000 fisker, så tar det en del tid å legge det inn. For det man må gjøre er å lage på en måte kategorier for hver fisk/plante/etc slik at man skriver kategori 1. f.eks. temperatur, kategori 2. bunn substrat etc. Selve programmet sammenligner disse verdiene, og evt regner ut mtp aktivitet til den fisken hvor mange man kan ha.

Men det å lage rundt 6-12 kategorier per fisk/plante/etc tar som sagt en del tid...
Kulefisken
Et slikt program finnes her : [URLBLOCK1] [URLBLOCK2]er det også en artikkel om hvordan man bruker det på engelsk.


Det så jo ganske så genialt ut.

Du kan jo lage et lite innlegg i Design/aquascaping. Gjerne av typen "prøgrammet til bruk ved oppsett av akvarie", så kanskje det kommer lenker til flere vektøy etterhvert.

Burde være klistret i den gruppen.
Dett er en litt gamel tråd, men det gjør ikke noe.
Jeg har funnet et programm til : Organizer. Personlig synes jeg dette programmet så mer realistisk ut, men utvalget er veldig mye mindre. Kun 11 planter, noe få steiner og røtter. Men her kan man legge inn fisk og velge substrat (men disse er også begrenset bare tre hver).
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Endre Sollid
Reklame for plussmedlemskap