Sensur på akvaforum.no

Dette forumet er et ganske så spesielt forum.
Etter min mening er det rett og slett oppsiktsvekkende så masse god info man kan få her.
Mens på den annen side så er der helt ekstremt lav takhøyde for ulike meninger knyttet til sammensetning av fisk.
Og sensuren henger jo ikke på greip.
Jeg vil gjerne vise til tråden Malawi, scalare, tetra ikveld, startet av herr Jørgen Lund.
Tråden er nå blitt stengt!
Så lenge hr Lund på 11 år ble utsatt for de mest urimelige personangrep så fikk tråden stå.
Men så snart det ble en interessant diskusjon omkring det som var spørsmålene Lund ville ha svar på, da var det en helt som stod frem og stengte tråden!!!

Andre med meninger om dette? (Vær kjapp - før tråden sensureres!)
siden jeg er helt ny i akvarium verden,synes jeg slike tråder kan være interesante,så lenge de er saklige. Haddeikke vært bortig det med at noen fisker er dårlig avlet. Det er jo et spørsmål om moral og etikk hær sm kan være til stor lære for oss helt nye. Så dette fikk meg virkelig til å tenke på om det er meg eller fiskene jeg skal tenke på.
selv synest jeg ikke det er nødvendig og angripe folk som spør om slike spm. er jo en grunn til at personen spør! er det en nybegynner så vet han jo ikke alt om alle fisk stakkar... får rett og slett vondt inni meg av å lese slike tråder hvor "erfarne" akvarister slenger dritt om hold av fisk og diverse slikt... kunne like gjerne vert meg når jeg begynte med akvarier.. eller alle andre her for den saks skyld
Her er en mening:

Jeg rapporterte tråden da jeg mente den tilførte akvaristikken ingen ny info, og samtidig ble enkeltindivider kommentert av 3 part. Jeg er helt enig i at den såkalte takhøyden ikke er så stor, men i denne tråden ble det ikke annet en repetisjon av gamle argumenter. Når man har gått "full cycle" så er det ikke vits i å fortsette. I begrunnelsen for stenging av tråden ble det informert at den burde blitt stengt tidligere. Moderatorer jobber på frivillig basis, og man kan ikke forvente at alle tråder blir fanget opp. Det er derfor man har "rapporter innlegg" funksjonen. Øvrig begrunnelse i dette tilfellet må du ta opp med AF pr. PM
Plussmedlem
Josef K
Tråden er nå blitt stengt!

Tråden ble nok stengt fordi den begynte (nok en gang) å forsvinne vekk fra det som var temaet.
Malawi, scalare og tetra var trådens tema.
Siste innlegget fra deg gjaldt noe helt annet.
Så da har man ikke lov hær inne å fortsette tråden med andre ting som måtte oppstå under diskusjonen? Bare lurer så jeg vet hvor landet ligger
Plussmedlem
Jo, det kan du gjerne
Men når man ser hvilken vei (samme runddans) tråden er på vei så kan moderator velge å stenge den.
Ja jeg er jo ny så det er jo litt synd at jeg ikke fikk sett denne samme gamle rund dansen helt ut...lol
I dag kl. 00:21 av Bluelight Så da har man ikke lov hær inne å fortsette tråden med andre ting som måtte oppstå under diskusjonen? Bare lurer så jeg vet hvor landet ligger


Det er akkurat dette jeg sikter til, ja. Her gjelder det jamen å holde tunga rett i munnen, til og med på nybegynnerforum.

Og hva slags runddans er det evt det siktes til på den konkrete tråden, det skjønner jeg virkelig ikke?
Bluelight
Ja jeg er jo ny så det er jo litt synd at jeg ikke fikk sett denne samme gamle rund dansen helt ut...lol:)


LOL
Bluelight
er jo litt synd at jeg ikke fikk sett denne samme gamle rund dansen helt ut...lol:)


Det er jo det du får. Du entret dansen i runde nr... ehhh... 200
Josef K
Og hva slags runddans er det evt det siktes til på den konkrete tråden, det skjønner jeg virkelig ikke?


Du skriver det jo selv, i tråden som ble stengt: så er det på an igjen
Plussmedlem
Runddansen gjelder (garantert) kommende usaklige kommentarer og krangling. Slik det var/er nok av i denne omtalte tråden.

Blir gjerne enda mere slike kommentarer når papegøyeciklider kommer på banen
Ønsker man diskusjon om denne cikliden så kan man starte en ny tråd.

Ellers så er jeg ikke enig i alle avgjørelser som gjelder stengte tråder.
Spesielt angående diskusjoner om butikker.
ja ser jo at slike danser er krevende og ergelige og morsomme iblandt. . Men klart har man danset i noen år hær inne så er det vel ikke så attraktivt lengere. Noen klarer vel aldri å slutte dansen..lol .

Synes vi kan ha slike flotte danser noen ganger! Alltid artig og lærerik å se andre danse..herregud det ble mye dans på meg...lol
tender
[QUOTE=Josef K]Og hva slags runddans er det evt det siktes til på den konkrete tråden, det skjønner jeg virkelig ikke?


Du skriver det jo selv, i tråden som ble stengt: så er det på an igjen

Ja, jeg skrev dette fordi jeg også tidligere har blitt ganske kraftig satt på plass for å holde denne fisken.

Men det jeg tok tråden opp igjen for, det var å diskutere mine Scalarer som går så fint sammen med Delfinciklidene. Og det var også dette trådstarter spurte om, og diskusjonen rundt dette var i ferd med å begynne...
Da synes jeg det er drøyt å snakke om "gammel runddans".
Josef K
Ja, jeg skrev dette fordi jeg også tidligere har blitt ganske kraftig satt på plass for å holde denne fisken. Men det jeg tok tråden opp igjen for, det var å diskutere mine Scalarer som går så fint sammen med Delfinciklidene. Og det var også dette trådstarter spurte om, og diskusjonen rundt dette var i ferd med å begynne... Da synes jeg det er drøyt å snakke om "gammel runddans".


Og dette innlegget har hvilken relevans i tråden?

Josef K
hehe. så var det på an igjen. Papaegøyecichlidene er uten sidestykke de artigste fiskene jeg noengang har hatt. De stortrives, spiser noe kollossalt, graver, legger egg, lekesloss, de er i konstant aktivitet og det stråler vitalitet av fiskene. Ikke kom og fortell meg at disse fiskene lider under noen form for deformiteter! jada, munnene er åpne hele tiden, sjekk de andre fiskene dine, så vil du se at gapet er åpnet på de også.
Plussmedlem
Josef K
Men det jeg tok tråden opp igjen for, det var å diskutere mine Scalarer som går så fint sammen med Delfinciklidene.

Og du burde sikkert ha holdt deg til dette.

Kroken på døra var nok "på an igjen"
Josef K
Dette forumet er et ganske så spesielt forum. Etter min mening er det rett og slett oppsiktsvekkende så masse god info man kan få her.


En av grunnene til at det modereres er at mengden av det du kaller oppsiktsvekkende så masse god info ikke skal drukne i tråder der diskusjonene sporer av og ender opp i en rimelig usakelig smørje.


Josef K
Mens på den annen side så er der helt ekstremt lav takhøyde for ulike meninger knyttet til sammensetning av fisk.


Hvis det er slik at alle som sier deg i mot hva du mener er akseptabel sammensetting av fisk så er takhøyden lav. Slik fungerer det ikke. Legger du ut et argument så må du regne med et motargument det er det som kalles diskusjon.

Josef K
Og sensuren henger jo ikke på greip.


Hvilken sensur? Jeg stengte en tråd som burde vært stengt i april, startet av et meget ungt medlem. Har du lyst til å diskutere artssammensetting av Malawi og SA ciklider så start en egen tråd. Bare ikke klag når motargumentene hagler.

Josef K
Jeg vil gjerne vise til tråden Malawi, scalare, tetra ikveld, startet av herr Jørgen Lund. Tråden er nå blitt stengt! Så lenge hr Lund på 11 år ble utsatt for de mest urimelige personangrep så fikk tråden stå. Men så snart det ble en interessant diskusjon omkring det som var spørsmålene Lund ville ha svar på, da var det en helt som stod frem og stengte tråden!!!


Du verden, selv med disse ordene klarer du ikke å se sammenhengen mellom det at jeg stengte tråden og at tråden ble tatt opp på nytt. Tråder med personangrep i vil bli moderert og som jeg sa i stengingstråden at jeg burde ha fanget den opp i april og stengt den.

Hvis du ikke klarer å se dette er det lite jeg kan si utover det jeg har sakt.

Josef K
Andre med meninger om dette? (Vær kjapp - før tråden sensureres!)


*sigh*
Plussmedlem
Bluelight
Synes vi kan ha slike flotte danser noen ganger! Alltid artig og lærerik å se andre danse..

Selvfølgelig
Men du må gjerne være med å danse du også.

Gamle danser synes jeg derimot er litt kjedelige. Mye bedre med noen nye og inspirerende
Og dette innlegget har hvilken relevans i tråden?

Siden jeg ble konfrontert med papegøyeciklidene så svarte jeg på det. Poenget mitt var at det noen ganger lar seg gjøre å få fisker fra ulike biotoper til å trives sammen. Trådstarter spurte om Malawi/scalare. Jeg har disse sammen, i tillegg til en hel del andre fisk som ikke skal gå sammen, hvis man holder seg til akvaristikk-bibelen.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap