Forandring i kunnskapsbasen, men ingen reaksjon fra webmaster?

Heisann!

For 1 ukesiden skulle jeg gjøre en forandring i fiskebasen, dette kunne ikke gjøres av meg, men jeg skulle sende en mail til webmaster stod det. ( det er jo greit nok, visst ikke kunne det jo blitt et salig rot )

Jeg så gjorde, men har ikke fått noen som helst reply på mailen. Det er greit å ikke sende reply, visst webmaster hadde gjort forandringen, men visst de mener min info er feil, så forventer jeg nesten en reply.
Nå vet jeg jo ikke engang om de har mottatt mailen min.

Så nå er det altså en fisk, med feil vitenskaplig navn i basen, og mitt spørsmål er da om det er noen vits for meg å sende inn forandringer fremover, eller skal fiskebasen ha feil latinske navn?

mvh
Per Gunnar Stenersæter
Dette med vitenskaplige navn er ikke noe som tas lett på. En email fra en bruker er ikke nok til å bekrefte at dette er en endring eller feil som faktisk har skjedd.

Akvaforum baserer seg på de til enhver tid gyldige, vitenskaplige navn som er å finne i Fishbase.se eller .com.
Hvis endringen din ikke finnes der, må du nok dokumentere denne endringen godt på annet vis og fra meget pålitelige kilder.

Hvor har du hentet din informasjon fra?

min info kommer nettop ifra fishbase.org ( samme som .se men dette er en av flere "mirrors" )

dette skreiv jeg også i mailen jeg sendte til webmaster.

mvh

Per Gunnar Stenersæter
Tja, da kommer det nok etterhvert Husk at det er mange arter så det kan hende de har litt å pusle med.
Det kan jo være at ingen av moderatorene som styrer med denne biten har hatt tid enda...

Du får smøre deg med litt tolmodighet, så får du nok tilbakemelding.
joda, det er jo sant det

Er litt klønete når det gjelder data til tider, så er bare redd mailen ikke hadde kommet frem, men ser at den står som sendt og til riktig adresse ( som er oppgitt i hvertfall )

er vel bare jeg som er litt for utålmodig

mvh
Per Gunnar Stenersæter
Lurer på en ting jeg også:
Har flere ganger skrevet litt info om oppdrett og sendt inn, uten at det har blitt registrert, og har heller ikke fått E-post. Lenge siden første gang jeg sendte inn.
F.eks denne siden: Oppdrett av Sciaenochromis fryeri.
Her er det en link (Registrer dine erfaringer!) som kan brukes for ny info. Tror det er tre ganger jeg har skrevet om at de er munnrugere mm.

Så virker denne linken? Lurer bare
Har lagt inn info om oppdrett via linken hvor det står endre info. Dette har ihvertfall dukket opp etterhvert.
[QUOTE=Shiramor]Har flere ganger skrevet litt info om oppdrett og sendt inn, uten at det har blitt registrert....F.eks denne siden: Oppdrett av Sciaenochromis fryeri./

Din info er jo registrert der. Du oppgir vannverdier, hun tygde i 26 dager osv
Shiramor
Så virker denne linken? Lurer bare :-)

Testet, og den virker ikke. Skal gi beskjed til sjefen
Takk for svar og hjelp
Problemet er at linken virker, men infoen som blir sendt inn blir ikke registrert. Info til fiskebasen, altså. Tenker ikke på info om personlig oppdrett.
Trym81
reply. Nå vet jeg jo ikke engang om de har mottatt mailen min. Så nå er det altså en fisk, med feil vitenskaplig navn i basen, og mitt spørsmål er da om det er noen vits for meg å sende inn forandringer fremover, eller skal fiskebasen ha feil latinske navn?

Mulig mailen har blitt oversett eller noe.

Hvilket navn er feil? Jeg kan se på det snarlig og få Holger til å rette feilen.
Det er et eller annet problem med registrering av erfaringer. Holger må se på det.
Håvard Støre Andresen
[QUOTE=Trym81]reply. Nå vet jeg jo ikke engang om de har mottatt mailen min. Så nå er det altså en fisk, med feil vitenskaplig navn i basen, og mitt spørsmål er da om det er noen vits for meg å sende inn forandringer fremover, eller skal fiskebasen ha feil latinske navn?

Mulig mailen har blitt oversett eller noe.

Hvilket navn er feil? Jeg kan se på det snarlig og få Holger til å rette feilen.

Det latinske navnet på sebracikliden er feil pr. dato.
Nytt latinsk navn er Amatitlania nigrofasciata

dere har synonymet Archocentrus nigrofasciatus , som da ikke er riktig

I basen har jeg stusset litt over denne. Ser for meg ut som forskjellige planter. Jeg vet ikke hvilken som er rett likevel.
Plussmedlem
Håvard Støre Andresen
Det er et eller annet problem med registrering av erfaringer. Holger må se på det.

Muligheten til å kommentere på oppdrettfanen var eigentleg fjerna. Lenka til kommentarskjemaet skulle ikkje vist. Det er fjerna no.
Plussmedlem
Trym81
dere har synonymet Archocentrus nigrofasciatus , som da ikke er riktig :)


Det har gått litt treigt med oppdateringar i det siste, dessverre. Mailen var motteke og namnet er endra. Takk for melding
Så flott driver på med et lite prosjekt og da sjekker jeg samtidig opp navnet her, så visst jeg finner flere feil, så vet jeg at dere retter det opp.
Endog skal jeg smøre meg med litt mer tolmodighet
Tenkte jeg skulle si ifra også.... La ganske mye arbeid i å oppdatere informasjon på Pseudotropheus Barlowi i slutten av september. Etter noen uker sendte jeg mail og spurte om det var kommet frem, siden endringene ikke var registrert. Fikk da beskjed om at det gikk litt tregt for tiden og at det kom nok snart. Siden har ingenting skjedd.... Ville ikke mase mer, men kan noe ha gått galt allikevel? Synes dette begynner å bli lenge siden. Har flere litt sjeldne Malawi jeg tenkte å oppdatere, men venter til jeg ser om dette fungerer....
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap