Fisk- og skalldyrdatabasen trenger en liten oppdatering

Noen vesner har under 20 liter som min. størrelse på akvarium for best trivsel. Men søkemotoren går bare ned 20 liter, så de dyrene vises ikke når man gjør et søk. Kan være ganske irriterende for dem som har små tanker.
Dere er sikkert allerede klare over dette, men jeg bare må nevne det i tilfelle.
Vi regner alt under 20 liter som spesialakvarium (nano). Hold av dyr i slike akvarier er for spesialister på grunn av stor vanskelighetsgrad. Dem som driver seriøst med nanoakvarier vet godt hva slags arter dem kan prøve å holde i 10 og 15 liters akvarium. Grunnen til at du ikke kan søke under 20 liter er at vi ikke anbefaler nybegynnere å holde akvarium på mindre enn 20 liter. Et søk på 20-40 liter vil gi endel relevante treff.

Selv om endel små rasboraarter kan holdes i 5 liters akvarium er det lite sannsynllig at vi vil ha det som minstestørrelse i noen av fiskeprofilene.

Anbefalt akvariestørrelse for enhver art er det uansett svært delte meninger om, men de fleste av oss som jobber med fiskebasen på AF liker å holde fiskene romslig.
Poenget mitt er at det er flere arter som slett ikke kommer opp i resultatene uansett hvilke kriterier man søker etter.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap