Registrer ditt oppdrett....

Heisann!

Jeg har bladd litt i andres oppdrett som vi kan registrere her.
Det som slår meg er at folk skriver: det går av seg selv, eller som annen "fiskeart"
Dette har jeg helt sikkert gjort selv også, så jeg kaster nok litt stein i glasshus om du vil.
Men kunne ikke f.eks WM satt inn koloner med bl.a temp og ph som må utfylles?

For vi er vel alle enige at man ikke blir så mye klokere av å lese andres registrerte oppdretts beskrivelser ala: går av seg selv o.l?

mvh
Per Gunnar Stenersæter

Må si meg enig i dette. Hadde vært flott å vite litt mer om vannverdier til folk som har fått oppdrett på diverse fisker. Ellers blir vanskelig å følge andres erfaringer
Inaktiv bruker
Slik jeg har opplevd det hvertfall med mine palettciklider, er at det ordner alt selv, har så å si aldri tatt ei vannprøve, men temperaturen ligger på 25 grader. og godt beplantet akvarium
Nå tenker vel ikke Trym på enkle fisker som guppy, vanlig ancistrus og lignende. Det er mer snakk om fisker som trenger litt mer spesifikke verdier for å kunne leke
Jeg humret godt for meg selv en dag jeg tittet igjennom beskrivelsene for oppdrett på vanlig damsnegle og vanlig skivesnegle. Kommentarer som: "De sprer seg raskere enn svineinfluensaen", "Klarer ikke å stoppe dem", "kommer av seg selv enten du vil eller ikke", eller en ironisk "etter mange års nitidig jobbing har det endelig lyktes meg å få oppdrett på denne arten", "snarere ett problem å ikke få de til", "hvem er det som IKKE har klart å drette disse?", "driver ufrivillig oppdrett på denne arten" .... og mange, mange flere vittige kommentarer om ulovlige immigranter osv. Artig det da, men det er fint at det er flere som skriver faktiske opplysninger som f.eks at de kom inn med en plante, hvordan eggklasen ser ut og hva de gjør når de får for mange. Det kan jo hjelpe en nybegynner til å vurdere hva h*n vil gjøre om h*n oppdager slikt i eget kar.

Ellers er jeg enig i at det skulle vært laget til slik at man blir oppfordret til å skrive vannverdier og temperatur etc.
Plussmedlem
Godt forslag. Herved satt på todo-lista. Det vil sjølvsagt ikkje bli obligatorisk, men ein oppfordrast til å fylle ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap