Fiskebase saltvann.

Da jeg har vurdert saltvann den siste tiden er det en ting jeg har lagt merke til. Ingen saltvannsfisk i Fiskebasen. Syns dette er litt synd da fiskebasen har hjelpet meg mange ganger når det gjelder mine ferskvannsfisk. Fiskebasen er den viktigste grunnen til at jeg valgte Akvaforum. Vet man kan gå på utenlandske forum, men er så mange utrykk i akvarist verden jeg ikke skjønner på Engelsk. Er jo eget saltvannforum her. Hvorfor ikke Saltvann fiskebase.
Sitat fra :
"Her kan du søke i fiskedatabasen vår. Den inneholder nå 14923 fisker!
Av disse er 12075 ferskvannsfisker, 1296 er brakkvannsfisker og 2328 er saltvannfisker.
"

Og jeg mener det er en tråd et sted hvor medlemmer kan legge inn forslag til nye arter.
Komadyret
Sitat fra [URLBLOCK1]: "[I]Her kan du søke i fiskedatabasen vår. Den inneholder nå 14923 fisker! Av disse er 12075 ferskvannsfisker, 1296 er brakkvannsfisker og [B]2328 er saltvannfisker[/B].[/I]" Og jeg mener det er en tråd et sted hvor medlemmer kan legge inn forslag til nye arter.

Finner ikke en saltvanns fisk jeg
Enig i at det hadde vært fint med saltvannsfisk og saltvannsdyr i kunnskapsbasen, men problemet er mengden arbeid for å virkeliggjøre det. Liveaquaria.com har en svært nyttig base som vi ofte bruker på jobb.

Skywalker
[QUOTE=Komadyret]Sitat fra [URLBLOCK1]: "[I]Her kan du søke i fiskedatabasen vår. Den inneholder nå 14923 fisker! Av disse er 12075 ferskvannsfisker, 1296 er brakkvannsfisker og [B]2328 er saltvannfisker[/B].[/I]" Og jeg mener det er en tråd et sted hvor medlemmer kan legge inn forslag til nye arter.

søkelink

Nesten øverst på søkesiden er det bokser du kan hake av for ferskvann, brakkvann og saltvann.
Komadyret
[QUOTE=Skywalker][QUOTE=Komadyret]Sitat fra [URLBLOCK1]: "[I]Her kan du søke i fiskedatabasen vår. Den inneholder nå 14923 fisker! Av disse er 12075 ferskvannsfisker, 1296 er brakkvannsfisker og [B]2328 er saltvannfisker[/B].[/I]" Og jeg mener det er en tråd et sted hvor medlemmer kan legge inn forslag til nye arter.

søkelink

Nesten øverst på søkesiden er det bokser du kan hake av for ferskvann, brakkvann og saltvann.

Der var det noe ja, men finner for eksempel ikke klovnefisk(nemo)
Nei, det har du helt rett i ser det ut for.

Tydeligvis en del jobb å gjøre der før den delen av basen er på høyden
2300 arter er registrert, men basen er foreløpig ubrukelig hva saltvann angår. Så vidt jeg vet er det ingen som jobber med dette på AF for tida.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap