Anmodning/forespørsel om forum

Har en liten forespørsel.
Det er mulig denne funksjonen allerede er implementert og at jeg ikke har funnet ut av det enda, men i så fall gi meg et hint om hvor jeg skal se.

Lange tråder med mange og hyppige oppdatering/nye innlegg kan være arbeidssomme å komme tilbake til etter et par dager. Man har kanskje lest 20-30 innlegg, men mens man har vært borte er det kommet en haug nye innlegg. Det er tidkrevende å bla frem og tilbake for å prøve finne ut hvor man slapp, og skal fortsette å lese. Andre forum har en flott liten knapp å trykke på som tar leseren direkte til første uleste/nye innlegg i tråden.
Finnes det en tilsvarende knapp her på AF?
Er det mulig å få en slik funksjon, om den ikke alt er på plass?
Lenkene til uleste innlegg er merka med fete typer.
Om du leiter etter tråder du sjøl har starta eller deltar i så finner du det i det på "Din side"
Trådene som inneholder nye/uleste innlegg er i fete typer, ja. Men det hjelper lite, for når jeg skal inn på tråden så har jeg valget mellom å trykke på linken for tråden, som sender meg til første post på første side, eller siste post på siste side.

Ønsket er en link som sender meg til første uleste innlegg siden jeg sist besøkte tråden. Har jeg lest de 58 første innleggene, skal denne ta meg til innlegg 59, selv om tråden er vokst til 127 innlegg. PHPbb og vBuletin har denne funksjonen, og den er veldig grei å bruke.
Har ikke klart å finne tilsvarende her...
Aha! Skjønner. Det kunne vel vært ordna med ein "kjeks" frå Holger?
Mulig. Regner med Holger er den som kan svare på om dette er mulig hvertfall.
Jeg har ikke prøvd å undersøke hva slags "motor" som ligger i bunnen her på AF, men dette er en funksjon jeg virkelig savner.
Jeg klikket på rapporter innlegg og skrev melding til moderatorene om å sende det til Holger Da får han beskjed fortere.
Jeg skrev også at det var en funksjon jeg har ønsket meg (å komme direkte til siste uleste innlegg i lengre tråder)
Hvis du skriver i eller abonnerer på en tråd, får du melding om nye innlegg på epost (nb husk å krysse av nederst Send meg epost når noen svarer på innlegg i tråden). I eposten får du en link. Trykk på denne linken og du kommer til siste innlegg etter sist du har vært inne på tråden. Hvis du ikke trykker på linken, får du ikke flere meldinger om nye innlegg.


Eks kopiert fra min epost:
[Nytt innlegg i tråd] Marens akvarieverden?Fra: no-reply@akvaforum.no
Sendt: 30. januar 2010 14:20:10
Til: black_flys@hotmail.com

Hei Black_Flys!

Det har blitt postet nytt innlegg i tråden "Marens akvarieverden".

NB! Du vil ikke få flere e-poster om nye meldinger før du har besøkt tråden

For å lese de siste innlegg, klikk på denne lenken:
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1053&thread_id=40046&message_id=406630#406630

For å stoppe abonnementet på denne tråden, kan du klikke på lenken under
http://akvaforum.no/forum.cfm?action=stopSubscription&thread_id=40046&user_id=23864&h=60FEB77FCCC81E3CA1FBF568FC836271

Vis alle dine abonnement
http://akvaforum.no/forum.cfm?action=viewsubscriptions

(Dersom ikke hele lenka over er aktiv, må du kopiere den til adressefeltet i nettleseren din)

AkvaForum.no
Black-Flys: Joda, den er grei, Men det blir kjempe-upraktisk dersom en oppholder seg mye inne på akvaforum, og har lyst å følge med på mye. Mailboksen blir full på null komma nix. Been there, done that.
mona o
Jeg klikket på rapporter innlegg og skrev melding til moderatorene om å sende det til Holger :-) Da får han beskjed fortere.


Hahaha, sleip metode Mona.. Gjort dette mange ganger? Hehehe
Aggi
Black-Flys: Joda, den er grei, Men det blir kjempe-upraktisk dersom en oppholder seg mye inne på akvaforum, og har lyst å følge med på mye. Mailboksen blir full på null komma nix. Been there, done that. ;)


Da er det bare å trykke på å få frem siste innlegg. Tråder som er mørke har det kommet nytt innlegg i og det siste innlegget og hvem det er skrevet av går å trykke på, men ser at du vil ha en linje der du kan gå inn til siste innlegg du har lest og ikke det siste i tråden.
Oi lang setning, men gidder ikke å fikse på den. hehe

Espen
Akkurat, så funksjonaliteten ligger inne som abbo på tråden.
Tungvint det da. Mailboksen er jo IKKE tilgjengelig fra alle sporadiske lokasjoner man er på nett i fra i løpet av ei uke. Og jeg ser for meg at spamfiltret mitt vil elske akvaforum.no i løpet av en måned eller to ;p
Plussmedlem
Du finn for øvrig også funksjonaliteten under Forum -> Dine abonnement.

Eller misforstår eg ynskjet?
Ikke helt, Holger. Siste innlegg er alltid greit å finne kjapt. Men ikke siste uleste innlegg (som kan befinne seg et stykke ovenfor siste innlegg).

Ved å gå til Dine abonnement og klikke på linken der, havner man på det siste innlegget i tråden. Er det en stund siden siste besøk i akkurat den tråden, må man da scrolle oppover, skumlese underveis mens man prøver å huske "Hva var det siste innlegget jeg leste her igjen...." til man til slutt finner et innlegg som man gjenkjenner. Ok, da kan man begynne og lese her og nedover igjen.

Skjønner? Det skulle vært en link som sier "Siste ULESTE innlegg" også, ikke bare "siste innlegg", for det kan jo være mange uleste om det er en stund siden siste besøk i en tråd, eller om det har vært stor aktivitet i den.

Sånn som "det derre andre forumet" har Her er fra en tråd jeg har besøkt tidligere, men som det har kommet nye innlegg i. Bare å gå inn i tråden og klikke der det står "Vis første uleste", så spretter det frem av seg selv.


[External Image]
Plussmedlem
Ok. Dette krever ganske store endringar i forumapplikasjonen. Eg sett det på ynskjelista og ser kva eg får til
Takk for tilbakemelding Holger. Det står absolutt på ønskelista

Og takk for at du tok tak i dette mona, og forklarte med bilde og alt så vi fikk fram vårt ønske
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap