Søk i forumet

Tenkte jeg skulle søke litt rundt etter info om sortvanns-akvarier, og jeg brukte søk-funksjonen oppe til venstre... Eneste jeg fikk opp var 1 artikkel som omhandlet noe tilsvarende det jeg letet etter, og 12 artikler som hadde med helt andre ting å gjøre. Ikke en eneste svar i forum-avdelingen som hadde "torv" i seg....

Jeg prøvde da søk under meny-funksjonen til høyre, men heller ingen resultater...

Syntes det var merkelig, og putta inn "guppy", og trykte søk :P

Oooog, nei..... ingen svar i forumet på "guppy"....

Jeg lo litt for meg selv, og skrev denne posten.. hehe
ja, vi vet

Når du har foretatt "første" søk, så får du valget med å bruke google til å søke inne på akvaforum. Bruk den, så får du søkt.

Men du får det ikke i "trådvisning" da, det er minuset.

De arbeider visst for å få søkefunksjonen bra igjen...smør deg med en pakke tålmodighet
Søkefunksjonen har vært nede for telling en god stund nå. Du kan lese om det blant annet i denne tråden.

Om du søker på et eller annet i boksen på toppen av siden, så får du et valg om Google-søk på den siden søkeresultatene skulle ha vært. Pass på at det er huket av på "akvaforum.no", så bruker du google til å utføre søk her på AF.
Det har lenge vært problemer med dette. Det vist nok et problem dem sliter med.
Jeg leste en annen tråd det dette ble forklart.
Der dem sa og noen uker siden at dem håpet dette snart rettet seg, men det ser ut som det tar sin tid. det er derfor det også er blitt så mange nye tråder her inne på akvaforum.


Søkefunksjonen har vel vært nede i over 1/2 år nå.
Lurer egentlig på hva som er galt, og om dette i det hele tatt kan fikses, siden det har tatt så lang tid.
Whoho, det skapte reaksjoner iallefall

Men godt det ikke bare er hos meg dette ikke virker da

Håper uansett det blir fikset, er en snedig funksjon!
julnil
De arbeider visst for å få søkefunksjonen bra igjen...smør deg med en pakke tålmodighet :)

Det var et dårlig råd, jeg har prøvd det i et halvt år og det hjalp ikke...... Dessverre finnes det ikke noen gode norske alternativer.
Som situasjonen er nå er det stort sett bare kunnskapsbasene som er igjen når en skal finne informasjon om noe.
Plussmedlem
Det tok eit halvt år og vel så det ja - men no er forumsøkefunksjonen tilbake! Tamtarataaaaa!
Holger slår til igjen! Supert! Har ikke fått testet den ut så mye enda, men ønsker meg et annet system for sidetall. Søk på "guppy", så ser du hva jeg mener
Siden jeg ikke har fått ordnet meg plussmedlemsskap og endre-tiden på forrige innlegg har gått ut får jeg driste meg til å legge ut enda et innlegg i disse sene nattetimer.

Måtte naturligvis teste funksjonen mer. Med fare for å spørre om noe som det allerede jobbes med; er det mulig å få det slik at trådene som inneholder søkeordet listes én gang, i stede for hvert innlegg? I søken om mer info om Betta brownorum via den nye (eller gamle, avhengig av hvordan man ser det) funksjonen, kom f.eks. hvert innlegg i en tråd kalt "Betta brownorum" opp. Antar at dette er pga den automatiske "Re: *Trådens navn*" som kommer når man ikke lager en annen under-overskrift til innlegget. Men jeg fikk også opp min personlige tråd flere ganger, da søkeordet også har blitt nevnt der.

Vil også slenge ut en "thumbs up" til det nye oppsettet av profilinformasjon, avatar og evt. plussmedlem på venstre siden av innleggene her på forumet Alltid kjekt med litt forandring!
Plussmedlem
Takk for tilbakemelding, Stine Sofie!

Det er heilt klart rom for forbetring i søkefunksjonen, og som du er inne på, det arbeidast framleis med funksjonen, men foreløpig er det eit stort framsteg at det i det i det heile tatt er eit fungerande forumsøk.

1) Det vil ikkje bli slik at søkeresultatet blir gruppert pr tråd. Det har vi prøvd før, og det blir håplaust når ein får treff på eit ord i ein lang tråd med fleire sider med innlegg.

2) Du har imidlertid heilt rett i at ein no fekk treff på alle svar på eit innlegg som hadde eit søkeord i tittelen. Det har eg retta no. Det er berre dei innlegga som faktisk har søkeordet i tittel eller melding som blir funne no.

Det arbeidast med fleire forbetringar i forumet. Følg med

Så bra!!!!! Dette blir veldig gøy å utforske!!
Føles nesten litt utrolig, hehe! Endelig har vi forumsøk igjen!
Takk!
Julenissen kom sent

Forstår jeg det rett i at søkeresultater ikke vises kronologisk, og er det lov å ønske seg dette slik at nyeste innlegg vises først?
Plussmedlem
Kronologisk er som regel ikkje rett.
Det er mange faktorar som er med å avgjera relevansen til eit søkeresultat. Kor nytt innlegget er, er berre ein av dei.
Er det lov å ønske muligheten for å vise søkeresultat ut fra relevans eller "nyest først"?
Plussmedlem
Humunuku
Er det lov å ønske muligheten for å vise søkeresultat ut fra relevans eller "nyest først"?

Skal sjå på det.
Holger Lockertsen
[QUOTE=Humunuku]Er det lov å ønske muligheten for å vise søkeresultat ut fra relevans eller "nyest først"?

Skal sjå på det.

Gammel tråd, I know...men drister meg til å puffe den opp igjen.
Hadde vært supert med et sånt valg, da en god del informasjon "foreldes" ganske fort. Dette gjelder særlig informasjon om priser, produkter, butikkinformasjon o.l. jeg aner ikke hvordan relevanse kalkuleres når man søker, men om man søker på ett enkelt ord (f.eks. en butikk) så kommer trådene opp veeeldig hulter til bulter tidsmessig. Og her er jo fersk info definitivt å foretrekke !
google.no -> "site:akvaforum.no "
Tilfeldig bekjentskap
© Nicolai Draugsvoll
Reklame for plussmedlemskap