Om kjøp og salg i akvarie-verdenen

Jeg har nylig tatt opp igjen akvariehobbyen igjen. I den anledning har jeg både kjøpt og solgt gjennom AF.

Først vil jeg si at det finnes mange dyktige og interessante mennesker i denne verdenen, de har stor kunnskap som jeg er så heldig å få innblikk i og mange har overraskende store anlegg og utrolig mye fine fisk. I tillegg holder de avtaler og leverer det de sier, dette gjelder de aller fleste.

Men, og det er jo bestandig noen men, jeg forundres over at en del som annonserer ting til salgs ofte ikke svarer når jeg vil kjøpe, blir ting solgt så fort eller blir mailene mine borte ? Ifm salg opplever jeg at noen vil kjøpe, men ikke setter de inn penger og ikke møter de opp når ting skal hentes.

Jeg er vant til å drive egen forretning og en del av etiketten der er å holde ord når handler skal inngåes, uten den tillitten kunne ikke forretningslivet eksistere.

Derfor vil jeg oppfordre de som er her inne til å respektere andre mennesker når det ska inngåes en handel, svar på henvendelser og vær ærlig.
Må si meg enig med deg Knut.

En avtale er en avtale.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap