Feilpost

Beklager trippelpost, men noe klikka her.
Hvordan slettes denne...?
Trykk på [Rapportér innlegg] under posten og skriv at den må slettes.
Takk for svar.
Da er det gjort på begge de to ekstra trådene mine.
Flere av moderatorene er sjelden og aldri pålogget lengre. Det har vært moderatorer pålogget etter disse trådene dine ble lagt ut, men ikke alle er like ivrige etter å hjelpe med moderering tydeligvis

Mitt inntrykk er at det som regel ikke blir moderert før trådene nærmest er døde. Dersom det blir moderert i det hele tatt...
Plussmedlem
Det hadde vel kanskje vært en fordel at AF fikk noen nye/fler moderatorer etterhvert...? Etter min mening er en moderator en person som bør være jevnlig pålogget og sjekke litt hva som skjer her inne i forumet. Det er jo derfor moderatorer finnes, de skal blant annet holde forumet ryddig.

Det er sikkert mange som både passer til og kunne tenke seg en slik rolle, antar jeg. Tviler på at det er noe problem å "finne" noen.
Jeg har tidligere sendt mail til admin at jeg kan ta på meg jobben som moderator, men det var ikke nødvendig med flere moderatorer fikk jeg som var tilbake. :/
Plussmedlem
Kontorstol
Jeg har tidligere sendt mail til admin at jeg kan ta på meg jobben som moderator, men det var ikke nødvendig med flere moderatorer fikk jeg som var tilbake. :/

Rart egentlig, for det ser ikke akkurat ut til at AF har overflod av moderatorer! Jeg personlig syntes nok det er på tide med noen nye, ja, så jeg håper "AF-guden" tar til seg det

Et nettsted trenger moderatorer, og jeg tviler på at det er noen nytte i moderatorer som ikke har vært pålogget på månedsvis.
Flyttet tråden slik at innholdet passer bedre med tråden.

Ps, i løpet av de siste 8 dager har alle moderatorer vært innom forumet.

Janne
Mitt inntrykk er at det som regel ikke blir moderert før trådene nærmest er døde. Dersom det blir moderert i det hele tatt...
Dette med moderering er ikke helt enkel, Janne.
En risikerer å "drepe" en tråd med både for mye og for lite moderering.

Og jeg kan garanterer at alle, absolutt alle rapporter som kommer inn blir behandlet. Noen tråder modereres, noen flyttes til bakrommet og noen velges det å la fortsette. Dette da avhengig av hva som skrives, hvem som er inne i tråden, om dette oppfattes som støtende, sjikanerende og /eller ikke i samsvar med norsk lovgivning.
Nils, jeg svarte med tanke på modereringen/ryddingen trådstarter etterlyste, og ikke moderering generelt. Jeg tenker ikke på å gå inn og stoppe en krangel, da denne tråden ikke handler om det.

Det er vel kun du og Inger Anne som er ganske aktive her inne fortsatt? De andre kan det gå evigheter mellom hver gang jeg ser ihvertfall.

Kontorstol
Jeg har tidligere sendt mail til admin at jeg kan ta på meg jobben som moderator

Det normale på forum er nok at man blir forespurt, og ikke at man foreslår seg selv.
Det varierer fra forum til forum, og jeg har mange års "erfaring" fra ulike forum og flere steder sier man fra dersom man har mulighet til å moderere, spesielt om man merker at det kan være nødvendig.
Denne tråden viser godt at moderatorteamet ikke er helt på alerten når det gjelder å holde forumet ryddig.
På noen forum jeg har vært, økes det antall moderatorer etterhvert som det kommer flere medlemmer/blir mer aktivitet. Da går gjerne admin/moderatorer ut og foreslår at de som har mulighet kan si ifra (noen gang må man ha en viss "ansennitet" men det spørs hvor desperat forumet er) . Da velger de gjerne de som har vært medlemmer lenge/vært aktiv og en god bruker (ikke kranglefant, troller, useriøse innlegg der det ikke passer osv) - en som er godt likt rett som regel. Andre ganger har de sett seg ut brukere som har visst seg å være en som driver forumer framover med å være vennlig, hjelpsom, komme med gode ideer osv.

Så er det også noen forum, spesielt om de har brukere fra forskjellige steder i verden, som også ønsker folk med annen tidssone enn normalt - eller rett og slett er "døgnvill" slik at de nesten til en hver tid har en moderator "på"
Nå vet jeg ikke hvilke intrykk dere har av meg, men jeg tror jeg kunne gjort en god jobb som moderator, til tross for at jeg ikke har en lang fartstid som akvarist og er en utømmelig kilde med informasjon.
Janne
[URLBLOCK1] viser godt at moderatorteamet ikke er helt på alerten når det gjelder å holde forumet ryddig.

Jeg tror ikke vi skal forvente at moderatorene til enhver tid har oversikt over alle tråder og innlegg på forumet. Det er jo ikke verre enn at om man oppdager en tråd eller innlegg man mener de burde sett på, så bruker man rapportér-funksjonen som ligger under hvert innlegg på forumet?
Modder er bra, men nå har jo plutselig denne tråden fått innhold og mening, og da bør den jo ikke slettes ?
Joakim
...om man oppdager en tråd eller innlegg man mener de burde sett på, så bruker man rapportér-funksjonen som ligger under hvert innlegg på forumet?

Det er jo akkurat dette tråden handler om, Joakim. Ting blir rapportert, men lite og ingenting blir gjort.

Selv var eg i flere år moderator på et annet akvarieforum i Norge, og det var enormt mye arbeid. Det var selvsagt litt variabelt der også hvor mye den enkelte bidro med, men teamet fanget ihvertfall rimelig raskt opp det som burde ryddes opp i. Det bunner stort sett opp i et kompetent moderatorteam, som dermed samtidig er ganske aktive på nett.

Kontorstol; det er utrolig positivt at du er villig til å bidra her på AF; det står det respekt av!
Samtidig må eg si at du kanskje ikke er den rette kandidaten. Etter min mening bør man være en forholdsvis "gammel forumtraver" og en akvarist som har holdt på noen år. Selvsagt kunne enkelte klart denne rollen selv uten erfaring, men det blir feil for meg. Ikke minst med tanke på respekt for moderatorrollen.
Jeg forstår at du mener det, men selv om jeg bare har vært aktiv her i et halvt år så har jeg vært aktiv på ulike forum i mange år, og jeg har for eksempel over ti tusen innlegg på forumet Diskusjon.no. Jeg sier ikke at mange innlegg automatisk gjør meg til en mester, men jeg personlig mener at man må kunne være moderator dersom man kan bidra til et ryddigere forum uten nødvendigvis å være blant de med mest kunnskap og erfaring innen hobbyen. Dette er selvfølgelig ikke opp til meg, men jeg vet godt hvordan man oppfører seg på et forum og hva som må til for et ryddig og oversiktlig forum med brukere som respekterer hverandre og forumets regler.
Plussmedlem
Bare sånn som en liten tanke : Et forumtroll kan også i mange tilfeller ha svært mange innlegg og være veldig aktiv...
Donald
Det er jo akkurat dette tråden handler om, Joakim. Ting blir rapportert, men lite og ingenting blir gjort.

Ah, da misforsto jeg. Beklager det. Jeg forsto det slik at postene ikke var rapportert, men at man allikevel forventet at moderatorteamet skulle være umiddelbart på ballen. Om postene er rapportert, men ikke blir gjort noe med, stiller jo saken seg litt annerledes.
milo
Bare sånn som en liten tanke : Et forumtroll kan også i mange tilfeller ha svært mange innlegg og være veldig aktiv...

Nettopp, derfor jeg sier at det ikke nødvendigvis gjør at brukeren er en "mester". I mitt tilfelle er jeg ikke et troll, og man varer tross alt ikke lenge på et seriøst forum ved å trolle, så jeg hadde nok aldri nådd 10000 innlegg på den måten.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap