Ønsker meg en "liker" knapp på af

Inaktiv bruker
Da er det også enklere å følge en tråd man liker, og rett og slett like litt mer av det som blir skrevet)
Enig! Hadde vært noe. Men spørs om det lar seg gjøre da.
Inaktiv bruker
Går nok bra med en tråd til, er jo ikke akkurat altfor mye trafikk på forumet
Men hyggelig at du tar deg tid til å finne tråden for oss
da vil jeg ha en "liker ikke"

Mye lettere å sortere
Hvorfor ikke bare skrive et eget svar som inneholder noe i likhet med "dette syns jeg var et skikkelig bra innlegg, Torstein !"...koster ikke så mye tid, og blir sikkert satt pris på. Da kan du også eventuelt skrive noe om hvorfor du likte det, så sprer du enda flere gode vibber
Inaktiv bruker
SilverShaded
Hvorfor ikke bare skrive et eget svar med noe sånt somsom inneholder noe i likhet med "dette syns jeg var et skikkelig bra innlegg, Torstein !"...koster ikke så mye tid, og blir sikkert satt pris på. Da kan du også eventuelt skrive noe om hvorfor du likte det, så sprer du enda flere gode vibber :-)


Det var en god ide
Joda, skjønner hva du mener, da vil det også bli mer aktivitet på forumet
Da kan vi sende den oppfordringen til alle som "bare" er inne å leser.
Er bare blitt veldig vant med liker knappen.
Lille fisken
Går nok bra med en tråd til, er jo ikke akkurat altfor mye trafikk på forumet;)

En av grunnene til at trafikken er laber er nok at det er såpass mange gjentagningstråder at folk går lei.

Søkfunksjonen er her av en grunn, og de som allerede har gitt svar i likelydende tråder gidder gjerne ikke svare om igjen. Så da blir det ikke "likar og likar" i de helt unødvendige trådene
Enig! Ofte jeg ser svar o.l. som jeg gjerne skulle trykket "liker" på, slik som på fb.
Inaktiv bruker
Donald
[QUOTE=Lille fisken]Går nok bra med en tråd til, er jo ikke akkurat altfor mye trafikk på forumet;)

En av grunnene til at trafikken er laber er nok at det er såpass mange gjentagningstråder at folk går lei.

Søkfunksjonen er her av en grunn, og de som allerede har gitt svar i likelydende tråder gidder gjerne ikke svare om igjen. Så da blir det ikke "likar og likar" i de helt unødvendige trådene

Nei, men da kan dem som er nye her, og ikke ha svart på en tilsvarende tråd kanskje være litt aktiv. Dere som har svart tidligere, trenger jo ikke klikke inn på en tråd med samme tittel som dere allerede har svart på før.
Legger merke til, på andre tråder, at du er veldig snar med å henvise til søkefunksjonen, og linke opp til en tilsvarende tråd. Jeg kan tenke meg at slike som deg, oppnår det motsatte av mer aktivitet, nemlig at folk ikke "tørr" poste noe, i tilfelle det finnes en tilsvarende tråd. Og akkurat på dette emnet tenkte jeg faktisk ikke på at jeg skulle bruke søkefunksjonen, da dette var var en innpuls tråd fra min side, at dette ønsker JEG.
Eg tror du misforstår noe helt essentielt her.

Meningen med søkfunkjsonen er ikke å kun søke og lese, men gjerne legge inn nye betraktninger i eksisterende tråder. Trist hvis du oppfatter meg som en forumnedbygger, men eg holder på mitt syn for det.

Det finnes utallige tråder om "Guppien min er syk!", og det er klart at slikt fører til frafall av erfarne akvarister. Personlig synes eg det er positivt at du tenkte på noe AF ikke har i dag, men eg er mer skeptisk til at du trodde du var den første som hadde tenkt på det.

Du skjønner kanskje ikke tankegangen min, men for å ta et eksempel: "Hvorfor har mine yngel av L144 brune flekker?" Søk på temaet, så skjønner du kanskje at folk bør søke litt
Inaktiv bruker
Donald
Eg tror du misforstår noe helt essentielt her. Meningen med søkfunkjsonen er ikke å kun søke og lese, men gjerne legge inn nye betraktninger i eksisterende tråder. Trist hvis du oppfatter meg som en forumnedbygger, men eg holder på mitt syn for det. Det finnes utallige tråder om "Guppien min er syk!", og det er klart at slikt fører til frafall av erfarne akvarister. Personlig synes eg det er positivt at du tenkte på noe AF ikke har i dag, men eg er mer skeptisk til at du trodde du var den første som hadde tenkt på det. Du skjønner kanskje ikke tankegangen min, men for å ta et eksempel: "Hvorfor har mine yngel av L144 brune flekker?" Søk på temaet, så skjønner du kanskje at folk bør søke litt ;-)


Joda, jeg skjønner tankegangen din, og har ikke sagt at jeg er uenig i den.
Men sånne som deg dreper et forum. Jeg har mistet lysten til å poste noe her.
Takk for meg.
Dette er et typisk eksempel på omvendt hersketeknikk.

Du tåler ikke sunn diskusjon, og det betyr at du ikke tåler andres meninger. Det betyr ingenting fra eller til for meg om du forlater forumet, men akvariemessig sett er det ønskelig med flest mulig akvarister samlet på nett.

Dersom du likevel velger å bli, så søk gjerne på bruk av siteringsfunksjonen...
Lille fisken
Men sånne som deg dreper et forum. Jeg har mistet lysten til å poste noe her. Takk for meg.


Lille fisken!

Dersom en av intensjonene dine med denne tråden skulle være å få "mere fart" på AF, ja da tror jeg du har skutt "skive-bom". Selv om takhøyden her på AF er ganske så høy, og Donald nok tåler å få skylden for å "drepe forumet", så sier nok dette innlegget mye om deg som debatant. . .

Ta til deg litt rettleiing, som i utgangspunktet aldrig var ment som noen kritikk - slutt å furt, og gå vidre i din "karriere" på AF.

Lykke til !

- Tore -

Og - ros til moderatorene som ikke innfører noen "knapper".
Plussmedlem
Når det gjelder svaret til Donald, så er det bare å se retningslinjene for forumet, punkt 11. Han henviser bare til noe alle har forpliktet seg å følge når de registrerte seg som medlemmer på Akvaforum. Man kan med fordel også lese punkt 13 og 14.
Eneste knotten jeg kanskje savner er Merk som lest.
Sånn at eldre uinteresante innlegg blir borte fra siste innlegg og man slipper å bla for å komme til poster som man ikke har lest.
Bortsett fra det så syns jeg forumet i seg selv er helt greit. Selvsagt ikke up to date som med Avstemningen som har stått der i over 1.5 år nå og fotokonken som dem er ganske så trege med :P Ellers fungerer alt greit

Da man har sagt det så må man tåle kritikk uten å bli hengt ut eller få slenge "dritt". Verste er at de som slenger mest på tastene her inne er faktisk voksne folk så kanskje noen bør tenke seg om 2 ganger før man klikker send. Dette er ett familie forum hvor det er både store og små så kanskje vi som er "voksne" være litt mindre nebbete da vi svarer noen og ikke er enig. Det er lov å være uenig også
Kan gjerne lage en liker-personer-knapp og, for da skulle jeg trykka mange ganger på Donald sin knapp
Tåler man ikke å høre andres meninger om noe så er kanskje ikke et forum det rette stedet for en.
Cathy
Da man har sagt det så må man tåle kritikk uten å bli hengt ut eller få slenge "dritt". Verste er at de som slenger mest på tastene her inne er faktisk voksne folk så kanskje noen bør tenke seg om 2 ganger før man klikker send. Dette er ett familie forum hvor det er både store og små så kanskje vi som er "voksne" være litt mindre nebbete da vi svarer noen og ikke er enig. Det er lov å være uenig også :)


AF - er etter min mening et "snillt" forum.

Og - Familieforum ? Jeg har liten tro på at det er så mange "barn" som fordyper seg i AF - sine diskusjonstråder. Det er nok mangt som er mer spennende (Og mye verre) som fenger. Så er det ungdommen, fra 14 år og oppover. En skal følge veldig dårlig med på ungdommens kommunikasjon både på mobil og i data-verden, for ikke å få med seg at den kommunikasjon og diskusjonen vi utøver på AF må være som rene "søndagsskolen" å regne, i forhold til sjargong og innhold som oppleves i disse kretsene. Tror ikke denne gruppen får "varige mèn" av å lese på AF.

Dersom jeg skulle være "diagnoisert" til å plasseres i den gruppen som "slenger mest på tastene" skal jeg stå rak-rygget, for hver eneste tast!

- Tore -
Cathy
Da man har sagt det så må man tåle kritikk uten å bli hengt ut eller få slenge "dritt". Verste er at de som slenger mest på tastene her inne er faktisk voksne folk så kanskje noen bør tenke seg om 2 ganger før man klikker send. Dette er ett familie forum hvor det er både store og små så kanskje vi som er "voksne" være litt mindre nebbete da vi svarer noen og ikke er enig. Det er lov å være uenig også :)


Trykker herved "liker" på Cathy sitt innlegg! Er det bedre å faktisk gjenta alt en gang til, enn å trykke på en knapp for å vise at man liker noe? Jeg synes i hvert fall det blir kjedelig.

Jeg tror mange leser her inne uten å skrive noe av ulike årsaker, men de kunne ha vist sin støtte ved f.eks. å trykke liker på de innleggene de syntes var bra. Slik blir flere aktive. Jeg tror dessuten at en del tråder f.eks. som denne raskt blir "klubbet ned" fordi noen har sterke meninger og ikke nøler med å utbasunere dem. Dermed virker det som om det generelt er sterk motstand, og temaet blir ikke videre diskutert. MEN dersom man hadde en avstemning på af om hvorvidt man skulle ha en "liker"-knapp eller ikke, kan det hende resultatet ville blitt et annet?? Vet ikke om det er mulig å få til noe slikt en gang, men det kan kanskje admin uttale seg om..
Jeg ønsker meg fremdeles en LIKER-knapp her på AF Det er ofte man bare vil etterlate et spor og vise at man setter pris på det som skrives, uten at man egentlig har så veldig mye konkret å si. Da er LIKER-knappen perfekt å klikke på!

Noe stemning for dette hos styre & stell på AF....?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap