- Hjem
- Forum
- Om Akvaforum
- L-nummer listen:)
L-nummer listen:)
Postet 24.10.05 kl 20:20
Endret: 26.10.05 kl 13:08
Postet 24.10.05 kl 20:26
Postet 24.10.05 kl 20:32
Postet 24.10.05 kl 20:46
Postet 24.10.05 kl 20:48
Postet 24.10.05 kl 20:58
Postet 24.10.05 kl 21:01
Postet 24.10.05 kl 21:32
Hva ønskes av info i første omgang?
På de mallene som kunn er listes med numer så langt..?
L090 foreksempel.. den står oppført i Aqualog Som Panaque sp. (Papa - Pleco L090a)
er det info nokk i første rekke.. så kan vi gå inn på hver enkelt fiskeprofil å legge til mer seinere..
eller ønsker dere all infoen i en å samme mail?
Torbjørn
På de mallene som kunn er listes med numer så langt..?
L090 foreksempel.. den står oppført i Aqualog Som Panaque sp. (Papa - Pleco L090a)
er det info nokk i første rekke.. så kan vi gå inn på hver enkelt fiskeprofil å legge til mer seinere..
eller ønsker dere all infoen i en å samme mail?
Torbjørn
Postet 24.10.05 kl 23:00
TorbjørnHva ønskes av info i første omgang? På de mallene som kunn er listes med numer så langt..? L090 foreksempel.. den står oppført i Aqualog Som Panaque sp. (Papa - Pleco L090a) er det info nokk i første rekke.. så kan vi gå inn på hver enkelt fiskeprofil å legge til mer seinere.. eller ønsker dere all infoen i en å samme mail? Torbjørn
Det er fint å ta all info i profilen samtidig, ja. Vi ser helst at det blir gjort sånn.
Kjempeimponerende innsats fra veldig mange av dere!! Blir så glad av sånt!!
Postet 24.10.05 kl 23:04
TorbjørnHva ønskes av info i første omgang? På de mallene som kunn er listes med numer så langt..? L090 foreksempel.. den står oppført i Aqualog Som Panaque sp. (Papa - Pleco L090a) er det info nokk i første rekke.. så kan vi gå inn på hver enkelt fiskeprofil å legge til mer seinere.. eller ønsker dere all infoen i en å samme mail? Torbjørn
Torbjørn. Heile lista blir lagt inn basert på andre lister. Vi treng ikkje info for grunninfoen, men vi treng hjelp til den detaljerte informasjonen! Det er betre å gå laus på dei som er registrert og har mangelfull info enn dei som ikkje er registrert, for dei kjem inn snart!
Postet 24.10.05 kl 23:40
Malleinfo...
Så dersom jeg legger inn informasjon som jeg har prøvd å få lagt inn på gamle AF, vil det denne gangen bli lagt inn??? Har et ganske stort bildematriale på mallene mine, noen av dem er idag på gamle AF, men det er mange jeg ikke har fått inn av en eller annen grunn...
Postet 24.10.05 kl 23:59
Postet 25.10.05 kl 00:08
Postet 25.10.05 kl 14:54
Da har jeg sett på/endrett 17 maller i dag..
Håper det ikke er noe feil info da..
I de profilene jeg endrer bruker jeg [URL=<a href=http://planetcatfish.com//>planetcatfish</a>]<a href=http://planetcatfish.com//>planetcatfish</a>[/URL] å Aqualog All L Nubers som informasjons kilder
Håper det ikke er noe feil info da..
I de profilene jeg endrer bruker jeg [URL=<a href=http://planetcatfish.com//>planetcatfish</a>]<a href=http://planetcatfish.com//>planetcatfish</a>[/URL] å Aqualog All L Nubers som informasjons kilder
Postet 25.10.05 kl 21:32
Endret: 25.10.05 kl 21:33
TorbjørnDa har jeg sett på/endrett 17 maller i dag.. Håper det ikke er noe feil info da.. I de profilene jeg endrer bruker jeg [URL=planetcatfish]planetcatfish[/URL] å Aqualog All L Nubers som informasjons kilder
Det er flott Torbjørn! Det hadde vært enda flottere hvis du, når du først er inne og endrer på en profil, også kunne fylle ut alt det andre i tillegg til akvariestørrelse og størrelse på fisken!
Fóring, kjønnsforskjell, generell beskrivelse o.l. Dette er ting som MÅ inn i basen og det betyr jo bare at noen andre må inn og gjøre det om igjen
Postet 26.10.05 kl 12:37
Tone AndreassenDet er flott Torbjørn! Det hadde vært enda flottere hvis du, når du først er inne og endrer på en profil, også kunne fylle ut alt det andre i tillegg til akvariestørrelse og størrelse på fisken! :-) Fóring, kjønnsforskjell, generell beskrivelse o.l. Dette er ting som MÅ inn i basen og det betyr jo bare at noen andre må inn og gjøre det om igjen ;-)
Du er en storforlangende kvinne, Tone!
*knis*
Jeg derimot jobber hardt med å få et pent bilde av min vakre malle Eltån (husker ikke L-nummer akkurat nå)
Postet 26.10.05 kl 14:02
Postet 26.10.05 kl 14:36
Endret: 26.10.05 kl 14:40
Hvis opplysningene er altfor tynne vil krediteringen gå til nestemann som gjør en større innsats i oppdateringen av samme profil.
Når det gjelder L-maller er faktisk lokasjon svært-svært viktig. Hvilken elv/elver L-nummeret er fanget i er det som definerer varianten. Vi må ikke glemme at dette ikke er arter, men bare et nummer på en fisk som er fanget et eller flere bestemte steder av en eller annen Tysker.
Når det gjelder L-maller er faktisk lokasjon svært-svært viktig. Hvilken elv/elver L-nummeret er fanget i er det som definerer varianten. Vi må ikke glemme at dette ikke er arter, men bare et nummer på en fisk som er fanget et eller flere bestemte steder av en eller annen Tysker.
Postet 26.10.05 kl 14:52
Postet 26.10.05 kl 18:14