medlemsnummer...?

Når man laster opp bilder til basen blir man bedt om sitt AF medlemsnummer. Medlem hvor? akvarieforum? akvaforum? andre fora, alle foreninger, anonyme foreninger?

Nei, jeg gir opp, og ikke ser jeg at jeg har noe medlemsnummer noe sted heller, så jeg må kanskje fylle ut hjemmeside hver gang?

Føler meg en smule forvirret over den der, men som hovedregel er det gjerne slik at hvis man ikke ver om man har noe så har man det ikke Medlemsnummer i dette tilfellet.. eller..?
Jeg har stusset litt på den selv. Jeg skriver kun ? i rubrikken eller later som jeg ikke har sett den. Det funker gjerne ikke, når jeg skrev det her..
det funket ihvertfall for meg å bare skrive inn hjemmeside ?
Når du går inn på "gå til din side" vil det stå et nummer til slutt i nettadressen. I mitt tilfelle et femsifret tall...prøv det

Det er ditt medlemsnummer her på akvaforum.
Eller dere kan klikke på knappen ved siden av ruten der nummeret skal skrives (høyre side) der det står "sett inn mitt medlemsnummer" og dere får det inn automatisk
Plussmedlem
Vil tilrå å gjera det på anette sin måte... Klikk på knappen! Det er sjølvsagt medlemsnummeret her på Akvaforum det refererast til. Det er berre når det feltet blir utfylt at du kan få lenke til alle bileta du har lagt inn i fiskebasen frå medlemsprofilen din. f.eks:
http://akvaforum.no/gallery_user.cfm?user_id=11000
var den knappen der før?
Plussmedlem
McEve
var den knappen der før?
Den har vore der alltid her på AkvaForum.no, og i ca eit halvt år på gamle AF.
men de bildene jeg sendte inn i natt, må jeg da sende de inn på nytt for at de skal bli lenket til meg ?

såklart hvis de blir godkjent.
Holger Lockertsen
[QUOTE=McEve]var den knappen der før?
Den har vore der alltid her på AkvaForum.no, og i ca eit halvt år på gamle AF.

jaja, er man blind så er man. Artig å se at andre heller ikke har oppfattet den som en knapp, eller ikke sett den, eller hva det nå enn er som gjør at den er blitt oversett. Kanskje noe å tenke på i forhold til godt UI?

Kan linking bilder/profil ordnes i ettertid?
Plussmedlem
McEve
Kan linking bilder/profil ordnes i ettertid?

Ja. Det er oppdatert no for deg og Stina.
Kan du fikse for meg også ? Please....pretty please
Plussmedlem
Your fish is my command!
Suverent ! Skal se om vi ikke får tatt noen flere bilder.
for å unngå denne forvirringen, og spare masse tid for Holger, hva med å se på hvorfor knappen blir oversett? Er det feil tekst på knappen? Blir den ikke oppfattet som knapp fordi den har en anderledes stil enn de andre knappene på siden?

Kanskje skrive AF helt ut, som akvaforum, for å unngå å bli forvekselt med akvarieforum? Kanskje "hent medlemsnummer" på knappen ville hjulpet? Eller laget den i samme stil som browseknappen like ovenfor?

Dette er ment som et kostruktivt forslag ettersom jeg nå ser at det er ganske mange som har misforstått knappen.

Jeg har jobbet en del med UI så forslagene er ikke grepet helt ut av løse luften heller Det kan hende et av de ville hjulpet.

Og, punktlisten på høyre side kunne innholdt et punkt med en forklaring på hvilken hensikt medlemsnummer har?
Plussmedlem
Takk for innspel. McEve!
Eg er enig. Eg ser gjerne på tiltak for å få folk til å sjå den digre knappen... Stilen er den samme som browseknappen i mine browsere. No har eg gjort om teksten og laga teksten på knappen raud - pluss lagt til forklaring. Er det betre, kanskje?

(No skal det seiast at det er fleire som ser knappen enn som ikkje ser den...)
I browseren min, som ca 80% bruker, er det 5 forskjellige stiler på utførknappene på den siden.

Menyknapper og utførknapper kan, og bør, ha forskjellige stiler, men utførknapper bør ha samme stil over hele linja. Brukere lærer seg siden mye fortere, og siden blir mer intuitivt hvis knappene har samme stil.

Jeg er sikker på at ingen vil misforstå knappen nå, selv om den hadde hatt svart tekst

Men jeg forstår veldig godt hvis du blir litt oppgitt. Vi har hatt brukertester på programmer og websider, med video av brukerne i aksjon, for å se hvordan nye brukere bruker programmet man har laget - og man kan rive seg i håret enkelte ganger.

Det er så opplagt for den som har laget det, og å være med på slike brukertester er virkelig en øyeåpner for hvordan folk bruker og oppfatter systemer. Mange ganger blånekter de for hva de har gjort og ikke gjort også helt til de får se videoen. Veldig interessant og lærerikt, for alle parter.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap