Kallenavn/ norsk navn med i navnet på planten i plantebasen?

Savner *kallenavnet* eller hva en kaller det med i navnet på noen av plantene i plantebasen.

Eks når jeg skal legge inn Windeløv i mitt akvarium må jeg sjekke alle planter i gruppen Microsorum pteropus før jeg finner den rette.

Om det sto Microsorum pteropus (Windeløv) ble det litt lettere å finne den rette planten.

Det er gjort et fantastisk arbeid med alle basene fra deres side, men håper på denne lille detaljen som letter letingen etter planter.

Ellers er jeg veldig fornøyd med plantebasen.
Støtter forslaget

Mvh Torjus
Ser at det er et problem. Norsk navn er selvfølgelig ikke aktuellt på slike kulturvarianter, men navnet på varianten, feks. ´Narrow´, ´Undulata´, ´Windeløv´ osv. burde jo være med.

Holger tar kanskje en titt på det etterhvert
Plussmedlem
Ummmm... det er jo fullt mulig å registrere både norsk namn og variantnamn i basen... Andemat har jo norsk namn, f.eks. Andre plantar er registrert med variant. Det er berre å leggja til Windeløv.
Har eg misforstått spørsmålet?
Kanskje

Problemet er når du har en rekke med varianter med samme artsnavn. Dette viser seg spessielt på Microsorum pteropus som finnes i flere varianter. Disse variantene blir bare listet med nummer. Hvis jeg da skal velge ´Narrow´ må jeg kikke i plantebasen først for å finne ut hvilket nummer i rekka som blir riktig.

Å oversette variantnavnet til Norsk blir jo litt drøyt. Du oversetter liksom ikke et handelsnavn eller et særnavn og sier at det er det Norske navnet på planten.
Plussmedlem
Ah ja, hallo. Misforsto totalt eg.
No har eg fiksa det slik at ein både kan søke på variantnamnet og faktisk vise variantnamnet i lista. Det skulle seff vore slik heile tida.
Kjempebra

Robåten slår til igjen.
Holger Lockertsen
Ah ja, hallo. Misforsto totalt eg. No har eg fiksa det slik at ein både kan søke på variantnamnet og faktisk vise variantnamnet i lista. Det skulle seff vore slik heile tida. :)

Tusen takk, det var det jeg var ute etter : )
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Konn-Vetterlein
Reklame for plussmedlemskap