Oppdatering ang. Akvaforum i 2022! Gode nyheter!

Plussmedlem
Kjære alle tålmodige Akvaforumere! Her er ei lita oppdatering i forhold til status på framtida og status til Akvaforum.

I samband med problema som hostingleverandøren vår hadde seint sist haust, gjekk eg i tenkeboksen og vurderte hele framtida til Akvaforum. Mange kom på banen og det var nokre meir og nokre mindre seriøse aktørar som meldte interesse for å overta nettsida og overføre til ein annan plattform.
Men - eg fikk litt meir tid på meg til å ta avgjørelsen, og innsåg at det ville vera risikabelt å overlate dette "livsverket" mitt til ein kommersiell aktør. Det har så mykje verdi for mange (og meg sjølv) at eg ikke berre kan kvitte meg med det.

Eg har difor brukt den siste tida på å fiske fram den nye versjonen av AF som eg jobba med for nokre år sidan, og intensjonen no er å lansere ein oppgradert versjon av Akvaforum i løpet av eit par månader.
Nye AF vil inkludere dei mest populære funksjonane. Forum, kunnskapsbasene, rubrikkannonsane ++, og også støtte for video i kunnskapsbasane, blant anna. Sidene vil ikkje minst bli optimalisert for mobilvisning.

Motivasjonen er tilbake og eg håpar dette kan få opp aktiviteten igjen. Eg ser at veldig mange forlater Facebook og liknande sosiale medier no, og det kan kanskje føre til at akvaristane oftare kjem tilbake til oss?

Det er eit stort arbeid eg har tatt på meg. Det er mange timar på fritida som eg sett av til dette, og håper det også kan løne seg økonomisk på sikt slik at det ikkje blir et tapsprosjekt. Eg har blant anna lyst til å kjøpe meg sjølv noko fri frå dagjobben min for å gjera jobb for Akvaforum i vekene framover, men det avhenger av at det kjem inn pengar for annonser, plussmedlemskap og anna. Det vesle eg tener på annonsar i dag går stort sett til hostingkostnader.

Eg vil difor først og framst oppfordre aktørane i zoobransjen som har nytte av fiskebasen om å støtte oss, og eg oppfordrar alle medlemer til å kjøpe plussmedlemskap, ellers er det også mogleg å gje eingongsstøtte til vidare utvikling på Vipps. #605339

Plussmedlemskap kan kjøpast her. http://akvaforum.no/pluss

Informasjon om annonsering finn du her: http://akvaforum.no/annonsering/

2022 ser definitivt lysare ut for Akvaforum no, og eg vil takke for alle gode ord og konstruktive tilbakemeldingar som har gjort at motivasjonen til å jobbe vidare med AF er tilbake!


[External Image]
For noen flotte nyheter!
Du gjør en strålende jobb her, Holger!

Jeg har hatt mye glede av både forum og kunnskapsbasen, så det er virkelig gledelig å høre at dette ikke forsvinner.
gode nyheter håper folk er med og oppdaterer basen
Lykke til
Gleder meg til å se resultatet
Kjempe nyheter Holger. Spesielt at du har fått motivasjonen tilbake.
Flott!
Hei Holger!


Har egentlig "snyltet" litt på Akvaforum i mange år uten å være medlem. Har nå meldt meg inn og bestilt plussmedlemskap selv om egen akvariehobby for tiden ligger nede.

Synes det er flott at alt som ligger på Akvaforum videreføres.

Oppfordrer alle til å tegne plussmedlemskap i denne perioden hvor du satser videre.


JB
Plussmedlem
JohnBjørnsen
Har egentlig "snyltet" litt på Akvaforum i mange år uten å være medlem. Har nå meldt meg inn og bestilt plussmedlemskap selv om egen akvariehobby for tiden ligger nede. Synes det er flott at alt som ligger på Akvaforum videreføres. Oppfordrer alle til å tegne plussmedlemskap i denne perioden hvor du satser videre.

Utruleg flott gjort av deg, John! Det er ingen tvil om at slikt gjer det ekstra meir motiverande å få AF opp og stå på den aller beste måten!
Helt topp
Dette var gode nyheter Herlig med ny motivasjon. Jeg ble litt ekstra inspirert så jeg er nå plussmedlem. alle akvarister bør støtte opp om denne siden.
Det var veldig gode nyheter!
Jeg har straks vippset plussmedlemskontinget for 2022 og ønsker deg masse lykke til!
Plussmedlem
Tusen takk til dere som har betalt dei siste par dagane! Det settes stor pris på!

Det gjekk litt tid før eg oppdaga at det hadde kome inn pengar, for eg var i den villfarelsen at eg trudde at Vipps Bedrift varsla om innbetalingar, men neida. Eg må sjølvsagt gå inn og sjå... Det var pga at Espen skreiv her at han hadde vippsa at eg oppdaga det!

No har imidlertid alle som har betalt fått plussmedlemskapet sitt.

Samtidig kan eg melde om at arbeidet går fort framover, men det er også mykje igjen.

Då eg starta på arbeidet med "nye AF" for nokre år sidan, gjorde eg ein klassisk oppussingstabbe. Eg starta i alle rom på ein gong, og då blei oppgåva uoverkomeleg etter ei stund. Eg burde hatt Sinnasnekkern på besøk da!
No tar eg (stort sett) eitt og eitt rom og gjer det ferdig før eg startar på det neste!

Det er mange fine nyheter som kjem, samtidig som enkelte ting blir borte (eg har f.eks. fjerna konkurransane)

Gleder meg til å vise fram!
Plussmedlem
Veldig gode nyheter. Og så bra motivasjonen er tilbake, Holger!

For et par måneder siden begynte jeg å stålsette meg for å se «Dette nettstedet er ikke tilgjengelig» i nettleseren. Jeg er sjeleglad for at det ser lysere ut nå!

Tusen takk for jobben du gjør, Holger. Jeg har vippset over noen kroner, og håper flere som har og har hatt glede av AF gjør det samme Sprøtt å tenke på hvor utrolig stor verdi AF har hatt gjennom mange år for min del i alle fall.
Plussmedlem
Veldig hyggelig, Anders! Tusen takk.

Som takk til dei som kjøper plussmedlemskap har eg i kveld fjerna alle annonser på sida
Slik vil det også vera på nye AF. Betaler du medlemskap skal du sjølvsagt sleppe alle annonsene.
Veldig kjekt å se at det er liv igjen her. Facebook, som lenge har vært det mest brukte stedet, håper jeg at flest mulig innser at ikke er et bra sted for et forum som dette. Det er rotete og god informasjon forsvinner i mengden.

Mitt største ønske er at man får slått på SSL på siden her. Gjerne også med 2FA innlogging. For min del, som har vært utsatt for identitetstyveri, er jeg begynt å fase ut nettsteder som ikke kan tilby 2FA, og dette kommer nok mer og mer som et krav fra flere. Ikke at man har så mange hemmeligheter her inne gjerne, men likevel mer enn nok til at jeg ikke er komfortabel med at hele verden kan se rubbel og bit.

Plussmedlemskap høres veldig smart ut! Du må få dekket inn alt og ikke minst sitte igjen med pittelitt etter at strevet. For det er MYE arbeid å drive et sted som dette, det vet jeg litt om.

Kanskje du skulle prøve å få delegert litt ansvar, med flere admins/mods/elns?
Plussmedlem
Takk for innspel, Bent!

SSL kjem sjølvsagt på den nye versjonen. Einaste grunn til at det ikkje er slått på før er problemer med software på den gamle serveren vi kjører på. Når den nye versjonen går live blir det på ein splitter ny server med alle muligheter.

På den nye sida blir det mulighet for innlogging med Facebook-kontoen din eller Vipps i tillegg til vanleg epost/passord.

Logger du inn med Vipps vil du vera verifisert brukar automatisk.
Ellers vil du kunne verifisere kontoen din med kode på sms.

Eg vil ellers ikkje gjera det for vanskeleg for f.eks ungdomar å logge seg inn. Ein skal kunne opprette ein brukar, spørre i forumet og vise fram akvariet sitt utan å måtte verifisere seg.

Det er ved samhandling f.eks i rubrikkseksjonen at det vil vera viktig å vera verifisert med telefonnr.

Eg har ellers hatt eit stort og solid team med admins og moderatorar som no har krympa stille inn. Dei har tatt seg av den daglege drifta av forumet dei siste åra. Men eg kjem til å trenge meir hjelp framover for å få opp aktiviteten.

Det som tar tid no for meg er først og framst utvikling. Timesbetalinga blir særdeles dårleg, men alle bidrar hjelper!

Shout-out til Akvarieboden som har bestilt eit års bannerannonsering i dag! Og Shout-out til ungdommen som sendte 20 kroner på Vipps i går!

Hadde alle dei 30.000 registrerte medlemene på AF vippsa 20 kroner hver hadde det vært kjempemoro å drive med dette!
Godt å høre
dette høres godt ut
rubrikk er supert .
Så bra!! Spent på resultatet.
Jeg er helt ny i akvariehobbyen, såpass ny at jeg holder på med innkjøring av mitt aller første akvarie.

Som ressurs har denne siden vært uvurderlig, og jeg synes det er kjempeflott at den kommer til å bestå. Det er så utrolig greit å kunne søke i forumet for å finne svar på (tidvis dumme) spørsmål som jeg lurer på, og artsprofilene i kunnskapsbasen har jeg også brukt mye tid på å lese.

Setter pris på all innsats du legger ned for å oppdatere siden!
Plussmedlem
Takk for det, Khoe!
For oss som har vært med så lenge, så glemmer ein nesten litt at det heile tida kjem nye folk inn i hobbyen, og Akvaforum er definitivt ein stor ressurs for alle dere og er jo heile framtida til både hobbyen - og ikkje minst Akvaforum.

Det er dei nye folka som er mest ivrige i forumet og gira generelt. Eg håpar at du finn god hjelp her, og eg synes allereie å merke at auka aktivitet her fører til at også gamle travere blir inspirert og motivert både til å bli våt på fingra, og aktiv i forumet!


Herlig å høre at AF består!!

I gang med å starte opp igjen med hobbyen min etter noen år uten akvarium og gikk selvsagt inn på gode gamle AF for å oppdatere meg litt med hva som skjer i "bransjen". En del nytt med teknologi etc...

To store overraskelser....

1. AF er på vei ned (heldigvis ser det ut til at det ikke skjer)
2. Eier og moderator tidligere kollega som jeg ikke har koblet til denne siden tidligere.

Sjekket litt alternativer til AF og det finnes ikke. Noen facebook sider, men veldig mange linker til AF både på bilder, fisk, planter og informasjon i forumet. Tror ikke det finnes noen gode alternativer til AF, så godt å se at du ønsker å fortsette Holger.

Si ifra om det er noe jeg kan bidra med. Tegnet pluss medlemskap idag!

Gleder meg til de nye sidene.

/Jan G M
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap