Ang siter-knappen


Jeg synes det blir sitert litt for mye av de innleggene man svarer på, kunne det kanskje vært en ide og fjerne det som ikke er spesielt viktig for videre svar/spørsmål?

Det blir mer oversiktlig da synes jeg

Eller er jeg vrien og vanskelig nå?
MC Darup
Eller ?

Nei det hadde vært en fordel det.
Trodde det var vanlig netikette det å bare sitere det som var relevant. Jeg for min del synes sitat er fullstendig unødvendig hvis en svarer på det siste innlegget i tråden...på den annen side, dersom noe sniker seg imellom så.....
jeg tror det er mange som bruker siter-knappen for å få et mer personlig forhold til dem man henvender seg til, når det gjelder det å klippe ut det essensielle så er det en veldig grei løsning som jeg synes fungerer greit...



Enig.
Får ikke oversikten når det blir for mye sitat.

Slett det som ikke er relevant. Da er det så mye lettere å følge med hva som blir gitt av kommentarer og råd.

Godt å høre at flere er enige

Kan man kanskje nevne dette hvis man ser at siter-knappen blir brukt mye?
Roger
jeg tror det er mange som bruker siter-knappen for å få et mer personlig forhold til dem man henvender seg til, når det gjelder det å klippe ut det essensielle så er det en veldig grei løsning som jeg synes fungerer greit...


Roger,
jeg synes å bruke navnet til den man tiltaler er enda mer personlig
MC Darup
[QUOTE=Roger]jeg tror det er mange som bruker siter-knappen for å få et mer personlig forhold til dem man henvender seg til, når det gjelder det å klippe ut det essensielle så er det en veldig grei løsning som jeg synes fungerer greit...


Roger,
jeg synes å bruke navnet til den man tiltaler er enda mer personlig

Her siterte du vel strengt tatt unødvendig mye av Roger sitt innlegg, vel. Det hadde holdt med...

Roger
jeg tror det er mange som bruker siter-knappen for å få et mer personlig forhold til dem man henvender seg til


...eller hur?

*geipe*
Jeg er enig, synes det er slitsomt å lese lange sitater som liksom ikke munner ut i noe. (Det vil si, jeg leser dem ikke...) Noen siterer til og med bilder, sikkert fordi de ikke tenker over det eller veit bedre, så da hadde det kanskje vært på sin plass med et lite hint om at det kan gjøres anderledes...

Jeg prøver sjøl å bare sitere det jeg vil kommentere, ikke sitere fra det siste innlegget, og å bruke navn ved direkte henvendelser, slik andre alt har nevnt. Synes det er mest oversiktlig slik!
Tone Andreassen
;-)


Ai løv ju tu.
Får jeg ta frem denne igjen? Har et lite hjertesukk å komme med:

Synes at noen tråder blir så kaotiske med gjentatte sitater og derfor også bilder som blir kopiert i flere innlegg etter hverandre.
Sitèr-knappen er vel mest til for å hente frem en del av teksten, og for å hente tekst flere innlegg tilbake, skulle jeg tro.

Og i stedet for å sitere en kjempelang tekst for så å skrive "enig" under så kan alternativet være f.eks å bare skrive "enig med Per"
eller "enig med innlegg nr. 5".
Da blir trådene mer lettlest og det er vel en fordel for alle?
Og i stedet for å sitere en kjempelang tekst for så å skrive "enig" under

Er det virkelig noen som gjør det? Det kan til tider se ut som en chattekanal her, ja, men denne tar kaka!

Og nå har vel jeg klart å spore av denne tråden...
Det var mest ment som et eksempel
...Legg "Sitèr" som en verktøysknapp i stedet for nederst på hver eneste post...Da er den fortsatt lett tilgjengelig for de som trenger den, men allikevel ikke en knapp som Hvermansen trykker på av "gammel dame" (de er vondere å vende)...

...Du klikker "Svar" ved den posten du vil kommentere/svare på, og så klikker du "Sitat" mens du skriver svaret for å få opp sitatet...Klikker du "Svar" nederst på siden så får du trådstarters post som Sitat...

Jeg var ikke klar over at dette var tatt opp før, men det er jamen på tide å forfriske denne tråden!

Det er godt å se at det er mange mener sitat-knappen brukes unødig mye. Når folk til og med siterer slik at tidligere postede bilder kommer med i sitatet, blir det uhorvelig mye scrolling og "sidefyll" med ikke noe interessant. Helt unødvendig og det gjør trådene fryktelig masete å lese.
Jeg klipper alltid ut det jeg vil sitere og fjerner unødvendige deler.

Jeg synes flere godt kunne bare brukt "Svar" knappen istedet, som står til høyre for "Siter" knappen!
Har med stor irritasjon lagt merke til at enkelte disk.foraer på nettet, alt for ofte har dette oppsettet:
Opprinnelig innleg:blablablablabla

en eller annen svarer:blablablabla.

Utrolig gla for å slippe dette her.

Men også her er det noen som absolutt må gå rundt den sure grøten etter grønnere vann på andre siden av gjerdet.... Fjern alt som ikke er relevant i siteringen. Kan da ikke være så vanskelig det??
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap