Mangler....

Tror det mangler enkelte arter i kunnskapsbasene her, for eksempel ferskvannsmusling/ferskvannsskjell. Og finnes vel ferskvansskreps også å få tak i?

Det er litt av poenget at dere medlemmer skal hjelpe til med å lage et bra forum for oss alle.
Forumet er alle sitt!

Så finn informasjon og send inn de artene du mener mangler

Sammen lager vi den beste basen!
Ørjan Rasmussen
Tror det mangler enkelte arter i kunnskapsbasene her, for eksempel ferskvannsmusling/ferskvannsskjell. Og finnes vel ferskvansskreps også å få tak i?


Ferskvannsmusling/skjell kommer nok i skalldyrbasen etterhvert som noen legger det inn.

Ferskvannskreps, er det vell ingen hensikt at står i basene i og med at det er forbudt og holde ferskvannskreps.

Jeg har ferskvannsmuslinger, men finner ingen info.
Spesielt vrient siden jeg ikke har noe latinsk navn på de

Derfor har ikke jeg lagt inn de.
Jeg har kjøpt ferskvannsmuslinger på Majorstuen Zoo (for øvrig fantastisk bra butikk synes jeg, tross stive priser). Litt info:

Latinsk navn: Corbicula sp.
Engelsk navn: Olive Clam
Fakta: Asiatisk ferskvannsmusling. Blir 5-6 cm.
Farge: Blå
Oppholder seg på bunnen. Gjør ikke mye ut av seg. Tendens til å grave seg ned i sanda, Spiser partikler i vannet (dyreplankton?).

Jeg har 5 stk. Aner ikke så mye om formering, har du hatt noen indikasjoner på det, MC Darup?
Hvis vi får låne 3-4 gode bilder av deg skal jeg opprette en profil i dyrebasen for Corbicula sp.

Vi håper å utvide basen mest mulig innenfor rammene av hvilke dyr som er tilgjengelige. Dyrebasen skal ikke være en liste navn uten utfyllende info og bilder av arter som aldri har vært i Norge.
Ørjan Rasmussen
Jeg har 5 stk. Aner ikke så mye om formering, har du hatt noen indikasjoner på det, MC Darup?


Mine er mer brunlige, kjøpt på AkvarieMagasinet.
Aner ikke noe om de egentlig.
Mitt problem, Håvard, er at jeg er utrolig dårlig både til å ta og å redigere digitale bilder. Selv om kameraet jeg har er ganske bra (8 mpx). Trenger tid... hehe
Fikk tatt to bilder her nå...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap