Akvarie og sommervarme

Hvordan kan man holde tempen nede i ett kar når sommervarmen nå har slått til? Jeg har slått av varmekolben og alt,har go lufting på rommet der karene står men tempen går bare oppover!! Hjelp!!
Jeg ville satt opp foringsluker og slikt sånn at varmen ikke magasineres i karet (eventuelt fjernet dekkglass/armatur helt), skrudd av lyset på dagtid og heller hatt det på en stund på kvelden, og så ville jeg skjermet mot eventuelt direkte sollys. Ellers kan man vel bytte litt vann hver dag, og sørge for at det friske vannet er kaldt. Det senker temperaturen for en stund i alle fall!

Jeg har allerede begynt å "flytte døgnet" i mine kar, så nå skrur jeg på lyset i karet seinere på dagen enn det jeg gjorde i vinter.
Mer om emnet i denne tråden:
det er sånt som dette som gjør meg glad over at jeg har akvarium i kjelleren... må faktisk ha på kolbene hele året jeg
Stina Engerud
det er sånt som dette som gjør meg glad over at jeg har akvarium i kjelleren... må faktisk ha på kolbene hele året jeg :)


Heldig der ja. Jeg bor på ett loft, og slipper ikke unna.. Synd jeg ikke startet med akvariet på sommeren, dette var ett uventet og tragisk problem. Kan jo ikke ha en eneste fisk, i risk for å plage dem.. Blir for 32-34 grader her, med skjerming av vindet, og lufting!
Jeg skifta vann hver dag i de varmeste periodene,da klarte jeg å holde temperaturen ganske stabil.
scnuppa
Jeg skifta vann hver dag i de varmeste periodene,da klarte jeg å holde temperaturen ganske stabil. :)


Hvor mye byttet du da? Er nesten redd for å bytte vann for ofte når det er som varmest.
mona o
Jeg har fått meg en skritt-teller. Så da har jeg to spørsmål: Hvor i skrittet skal den sitte? Og hva er det egentlig den teller....?


Den teller antall skritt, den skal ikke sitte i skrittet, men du skal sette en på hver fot, så teller den antall skritt du tar.. Dette må da være alt for offtopic?

Men minner meg om noe min onkel hadde på sitt russekort: "Målet er ikke nådd, før skrittet er tatt!"
Plussmedlem
Gomp
Dette må da være alt for offtopic?


Det var ikke et innlegg fra Mona.
Det er "signaturen" hennes. Du vil finne samme spørsmål om skritt-tellere i andre innlegg fra henne på forumet


Loomis har rett. DETTE var innlegget mitt ovenfor
mona o
[URLBLOCK1]
Loomis
[QUOTE=Gomp] Dette må da være alt for offtopic?


Det var ikke et innlegg fra Mona.
Det er "signaturen" hennes. Du vil finne samme spørsmål om skritt-tellere i andre innlegg fra henne på forumet

Hehe.. Beklager, ser det nå..
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Sliwon
Reklame for plussmedlemskap