- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Underlag til akvariet
Underlag til akvariet
Postet 28.05.06 kl 21:40
Postet 28.05.06 kl 21:46
Postet 28.05.06 kl 22:00
Postet 29.05.06 kl 22:21
Inaktiv bruker
Frank AngellVil anbefale liggeunderlag kontra isopor. Du slipper da at underlaget løser seg opp i irriterende kuler, samt at liggeunderlag er mer enn tykt nok til å dempe eventuelle ujevnheter i underlaget :)
kan en bruke det oppi akvariet også? har masse isopor under grusen i et akvarie, men har nå kjøpt en 390 liter, og det er nå mye lettere med et liggeunderlag om dere mente at det kan brukes oppi.. -marte-
Postet 31.05.06 kl 08:32
Tør ikke si noe sikkert om det er greit å bruke slikt inne i karet, på grunn av at det er svært mange typer sitteunderlag\ liggeundrelag.
Ville ikke selv tatt sjangsen, i alle fall ikke uten å forsikre meg om at det er giftfritt.
Kontakt en av produsentene av de mer annerkjente merkene (ikke slike eurporis-greier), så kan dem sikkert fortelle deg hva underlaget er fremstilt av
Så forteller du det til oss
Ville ikke selv tatt sjangsen, i alle fall ikke uten å forsikre meg om at det er giftfritt.
Kontakt en av produsentene av de mer annerkjente merkene (ikke slike eurporis-greier), så kan dem sikkert fortelle deg hva underlaget er fremstilt av
Så forteller du det til oss
Postet 31.05.06 kl 14:15
Cactus queen[QUOTE=Frank Angell]Vil anbefale liggeunderlag kontra isopor. Du slipper da at underlaget løser seg opp i irriterende kuler, samt at liggeunderlag er mer enn tykt nok til å dempe eventuelle ujevnheter i underlaget :)
kan en bruke det oppi akvariet også? har masse isopor under grusen i et akvarie, men har nå kjøpt en 390 liter, og det er nå mye lettere med et liggeunderlag om dere mente at det kan brukes oppi.. -marte-
Hvorfor bruker du/dere isopor i bunnen inne i akvariet?
Postet 31.05.06 kl 14:43
Postet 31.05.06 kl 14:46
Inaktiv bruker
like greit med isopor
brukte det denne gangen også eg.
men en ting eg har alt for lav Carbonate hardness i følge testene eg har tatt. den er nesten på 0 og burde vere på 10-15.. kva gjer eg?
brukte det denne gangen også eg.
men en ting eg har alt for lav Carbonate hardness i følge testene eg har tatt. den er nesten på 0 og burde vere på 10-15.. kva gjer eg?
Postet 07.06.06 kl 22:31
På denne står det at den er fri for ftalater. Mer vet jeg ikke, men er i ferd med å ta sjansen :OBjarneDu kan også benytte et liggeunderlag som underlag til akvariet. De får du rimelig f.eks. på Biltema.
Postet 01.08.08 kl 15:00
En danske...
en danske her på akavforum prata noe om en type komprimert isoportype som het flamingo, den var rosa
er dette å anbefale?
Postet 01.08.08 kl 16:12
Postet 01.08.08 kl 21:26
Postet 02.08.08 kl 00:19
Postet 09.08.08 kl 12:12