kampfisk

Hva slags fisk kan jeg ha sammen med kampfisk?
Guppy??
Kunne vært litt stilig med ei stim (ca 15 stk) dronningrasbora, eller kileflekkrasbora. Har de ikke selv, men syns de er veldig pene! Videre ville jeg ha hatt 5 kuhlii-ål. Ellers ville jeg ha valgt 5-6 ottoer for å ta seg av algene (evt noen eplesnegler i stedet, så blir det en ren asiatisk biotop).
Jeg har 11 neontetra, en ancistrius, en hann og to hunn gyppy.
Ønsker å ha en kampfisk, men vet ikke om det går.

Har og tenkt på 1 eplesnegle, en kirsebærreke og en grønn reke.
Er ganske ny og har rett og slett ikke peiling, men å ønske seg er jo lov.
Ok, jeg misforstod, og trodde du hadde nytt kar....

Det du kan få trøbbel med, er hanguppyen. Fisk med store finner kan bli oppfattet som rival for kampfisken, og den går til kamp.... Ellers skal det gå bra.

Rekene liker forresten å være i flokk. Vet ikke om kampfisken kan være en trussel for disse, men både kampfisk og voksne guppyer har ganske stor munn, slik at de kan kanskje spise rekene.
Kampfisk sammen med kileflekkrasbora er ikke akkurat den optimale løsningen
Kampfisk trives meget godt i temmelig varmt vann (27-28`C), mens kileflekkene trives best i lavere temperaturer. 22`C er ganske vanlig temp for dem.

Mange har dårlig erfaring med kampfisk sammen med guppy også, da kampfisken fort kan finne på å skamfere de flotte slørene guppy drasser på. Noen ganger er kampfisken så aggressiv at den også kan drepe guppyen.
Jeg ville nok heller skaffet noen flotte guppyer til, i stedet for kampfisk.
For den del, det er jo ikke plass til så veldig mye mer i karet.

Når det gjelder reker, er disse skapningene ganske sosiale av seg, og trives best i flokk. Å ha bare en reke, er nok ikke så veldig gunstig. I tillegg er jeg faktisk litt usikker på hvorvidt tetraene vil la rekene i fred, en liten kirsebærreke er jo snadderfor
Takk for gode tips!!!

Prøver jeg reker, skal jeg i allefall ha flere.

Tror det blir med tanken på kampfisk. Vil ikke risikere guppiene


Åssen gikk det med reker og kampfisk sammen? Vurderer å kjøpe inn sånn 15 sakura reker og en kampfisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Berg Laagasken
Reklame for plussmedlemskap