Luftpumpe....

Bør jeg ha luftpumpe i karet????
Ja hvis fiskene ikke får nok O2 og det er jo oxo dekorativt syns jeg, men plantene liker det ikke, husk det...
mArTii =)
Ja hvis fiskene ikke får nok O2 og det er jo oxo dekorativt syns jeg, men plantene liker det ikke, husk det...


men hvordan vet jeg om fiskene får nok o2???
I minst 90% av tilfellene er det ikke nødvendig med luftepumpe. Kjører selv uten dette i alle kar, uten antydninger til problemer.

Dersom fiskene får for lite O2, vil dem som oss, puste raskere enn normalt. Mange vil også hegne mer i overflata enn hva som er normalt.
Dersom det er lite O2 i vannet, er det svært ofte tilstrekkelig å sette utblåset på pumpa nærmere vannoverflata, slik at det blir en del bevegelse der. Noen ganger må man også ha mere sirkulasjon inn i karet, men da er gjerne filteret alt for lite i utgangspunktet.
Frank Angell
Dersom det er lite O2 i vannet, er det svært ofte tilstrekkelig å sette utblåset på pumpa nærmere vannoverflata, slik at det blir en del bevegelse der.


Men hvis karet har et heldekkende topparmatur, bør man da også koble en luftslange til tuten på oversiden av utblåset?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap