Værål og tempratur

Er det noen her som har hatt værål i "for varmt vann?"

Står i profilen at de skal ha 10-25 grader C... Lurte på å øke tempraturen i mitt kar til 27 -29, pga discus som flytter inn. I sommer lå tempen på 26 + og han var like aktiv som vanlig om natta..kan jeg tolke det som at han kan tilvennes høyere temp?

Dersom værålen ikke tåler høy tempratur får han ett nytt hjem, bare lurte om noen hadde erfaringer med dette?

Vil ikke drive noe eksperiment med ålen, jeg prøver ikke å tilpasse ålen til akvariet men omvendt. Han er en artig skaping.
Dette må du ikke engang tenke på å gjøre.

Den vil nok leve en god stund i en slik temperatur, men opplysningene i fiskebaser er ikke bare slengt inn for morro skyld.





Nå føler jeg meg blond.. men jeg må spørre. Jeg forstod det slik at du mener at ålen bør i ett kaldere akvarium. Er det riktig?

Jeg krangler ikke på faktaene bare forstod ikke helt hva du mente, med dette må du ikke engang tenke på å gjøre Jeg tenker mest på hva som er rett å gjøre i forhold til ålen...
Donald
Opplysningene i fiskebaser er ikke bare slengt inn for morro skyld.


Det er riktig MEN info i fiskebasen kan legges inn av hvem som helst(så lenge de er medlemmer da sef:o))

Dette gjør at opplysninger i basen kan være feil, de bør ikke være det, men de kan.
(Viser til aktiv tråd om øreål/panserål)

Ang. værålen så vil jeg si at å holde den i 27*C vil gå helt fint.
Jeg har selv en i et kar med stabil tempratur på 26-27*C og den spiser godt(god og rund) og er aktiv både natt og dag
Sondre, jeg skrev fiskebaser, ikke fiskebasen.

Flere steder står det max 24 grader. Å holde den i temperatur opp mot 29 blir da veldig feil.
Donald
Sondre, jeg skrev fiskebaser, ikke fiskebasen.


*Trøtt etter lang skoledag* funker den?


Donald
Flere steder står det max 24 grader. Å holde den i temperatur opp mot 29 blir da veldig feil.


Ja 29*C blir for varmt det er jeg helt enig i
Hvis du leser litt på www.loaches.com, ser du at de ikke anbefaler å holde værål i høyere temperatur enn anbefalt, fordi det vil kutte ned på levetiden dens.
Hei jeg vet ikke hva som er hva vi har to væråler i et selskapkar og har hatt de i 6 år og de er aktive hele dagen og de første som kommer frem når det er tid for mat . temp i karet holder 26 grader med høgere temp vill de lett stresset og oppgitt .
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap