kampfisk og svart molly!

Vet noen her om 2 svarte mollyer kan gå sammen med en kamp fisk?
God og gammel tråd, og jeg aner ikke svaret selv. Så: "Bump!".

Black Molly og Kampfisk i samme akvarium, tar de livet av hverandre?
Jeg har hatt Kampfisk og Black Mplly i samme akvarium, da i ett 60 liters. Det gikk veldig bra. Yngel vokste opp i akvariumet i lag med kampfisken. Dette var for nærmere 1 år siden, og om jeg ikke husker feil, så ble det blitt finnenapping helt på slutten...
JA!!! Dette var jammen en veldig gammel tråd. Hvodan fant du den????????
Har hatt 3 Black Molly med 2 Kampfisker..dog av typen dame-kampfisk.. men det går ihvertfall helt fint
Er forresten Black Molly menn uinteresserte i damer.. eller gjelder det bare min? Har fått no yngel.. men det må være fordi de kanskje var gravide ved kjøp.. For min herremann er ALDRI i nærheten av damene .. og viser OVERHODET ingen interesse for det andre kjønn.. og de er faktisk ganske fine.. skeptisk.. hehe
Black molly hanner er ekstremt interessert i damer.
Og ja; de får altfor lett yngel
Hvor mange hunner skal det være pr. hann?
Dette er ikke matematikk, så noe helt entydig svar er nok vanskelig.
Jeg har ikke hatt Molly siden jeg startet som akvarist på 80-tallet, men jeg vil anta det er litt som guppy. 2-4 hunner pr hann... eller noe slikt
Hos meg hadde det holdt leenge med ei dame på mannen min..
hvis hannen ikke er intrisert så kjøp en hann til så våkner han når han får konkuranse. Jeg regner 3huer på en hann. Molly hanner jager omtrent huer hele tiden derfor er det fint å ha fler huer så hannen kan bytte på å jage huene
Jeg har prøvd å ha kampfisk med molly det gikk fint et halvt års tid men etter at kampfisken begynte å lage skummrede ble han veldig hissig på de andre fiskene så vi måtte flytte kampfisken til et egent kar. Så nå går han sammen med 5 eplesnegler i en 20 L
Det kan være forskjell fra fisk til fisk.
Min kampfisk gikk først i en 60 liter med kileflekkrasbora og kuhliiål. Det gikk fint. Men eplesneglene mente han var mat. Måtte bare ta de ut.
Da kampfisken ble flyttet til en 22 liter der det gikk noen ottoer gikk det bra, helt til den natten han hadde drept 4 ottoer, og bare en var igjen. Og det var helt tydelig at den siste var neste mål...
Å ha kampfisk sammen med andre levende vesen er rett og slett gambling, ut i fra det jeg har erfart. Med noen går det helt fint, med andre går det ikke i det hele tatt, mens med noen går det bra helt til det går helt galt.
Skal man ha kampfisk sammen med noe annet levende bør en ha en kriseplan...
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap